Splinter verwijderen

Lieke heeft aan het spelen in de speeltuin helaas een splinter overgehouden.
We kunnen hem goed zien zitten, maar ik kan hem er niet met een pincet uitkrijgen. Hij zit echt helemaal onder de huid. Ze lijkt er gelukkig geen last van te hebben.
Ik zag hem toevallig zitten.
Heeft iemand een goede tip om hem eruit te halen. Met een naald gaan zitten pulken lijkt me niet echt ideaal en 3 keer per dag 15 min. in de biotex zie ik ook nog niet gebeuren.

Groetjes, Kirsten

IJsklontje erop houden een aantal minuten. Daarna kun je als het goed is de splinter er zo uitpakken.

Groetekes, Sje

En als dat niet werkt, lekker laten zitten. Als het goed is werkt de huid hem er vanzelf uit. Dat is een natuurlijke eigenschap van je lichaam.

Wel in de gaten houden dat het plekje niet gaat ontsteken.

Groetekes, Sje

Pleister met trekzalf? Of doen we dat tegenwoordig niet meer?

Groetjes
Margot

Ik zt ook al te denken aan een pleister met trekzalf. Ligt hier ook in huis. Wel zo vastzetten dat ze hem er niet afpeuterd.

Groetjes,

Michèle

Verder niet echt ervaring mee maar ik heb ook een splinter gehad die ik er niet uitkreeg.
hij zit er nog wel steeds in, mijn huid is het gaan accepteren gek genoeg.
je ziet nu zo’n donker puntje zitten onder mijn huid, net een moedervlekje, jmaar het is aan de binnenzijde van mijn middelvinger

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Bedankt voor de tips!

Het ijsblokje is geen succes. Ze vond het maar raar en trok steeds haar hand weg.
Van trekzalf had ik nog nooit gehoord, dus heb ik ff gegoogled. Is een optie, maar ik laat het voorlopig maar gewoon zitten. Houd het natuurlijk wel in de gaten.