Hoi
zijn er hier andere die ook een mirena-spiraaltje hebben?
Op internet staan allemaal enge verhalen over cystes en vergroeiingen. Ik heb hem zelf sinds 2 maanden ongeveer. Ik heb veel pijn gehad, en bloedingen, maar dat neem ik voor lief, staat in de bijsluiter.
Maar nu kan ik nergens iets vinden over vrouwen die er wel veel plezier van hebben.
Groetjes, Boukje
Spiraaltje
ja hoor hier een vrouw die er helemaal blij mee is!
ik heb hem sinds jan.
geen pijn gehad bij inbrengen en ook geen na pijn!
echt helemaal niks van gevoeld.
ging goed toen wel 6 weken gevloeid dat was minder maar hoorde erbij volgs gyn.
En nu helemaal niks meer ook geen menstruatie! maar dat kan misshien nog komen.
Maar erzijn vrouwen die helemaal niet meer menstrueren met mirena.
Dus dat is nog afwachten.
Ik ben er helemaal happy mee
Groetjes Gytha
hier nog een tevreden vrouw met een mirena spiraal.
inbrengen was wat pijnlijk maar verder nooit geen last meer gehad.
ik moet zeggen dat ik niets meer op het internet zoek medisch gezien
meestal word je helemaal gek gemaakt met enge verhalen.
de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag
ja hoor hier ook een tevreden spiraal draagster
inzetten was pijnlijk,maar daarna nergens geen alst van,zelf al bijna een jaar niet ongi…
af en toe voel ik wel een kramp/steek maar dat nem ik voor lief
en heel af en toe vreetbuien rond de cyclus
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
Lang leve de Mirena!
Ik heb sinds 6 maanden een Mirena en er superblij mee! Op Internet lees je vaak alleen de horrorverhalen omdat ( bijna) niemand de positieve verhalen leest. Dat is de tegenwoordige ‘huivercultuur’ , volgens mijn oma…
En heb je weleens gelezen wat je van de pil kan krijgen? En van condooms? En van tampons? Nee hoor, lang leve de Mirena!
Maar goed, alleen het inbrengen vond ik geen pretje voor de rest geen klachten gehad. En helemaal niet meer ongesteld geworden!
Alleen het lastige vind ik dat je helemaal naar de ha of gynaecoloog moet voor het verwijderen van de Mirena. Tegen de tijd dat alles geregeld is, is hij ook echt al aan vervanging toe…
Dus hier je positieve verhaal!
Groetjes, Marloes
ik lees en hoor ook veel horror verhalen,
maar ik denk dat het per persoon anders is natuurlijk.
Het inbrengen weet ik nu al dat dat dramatisch zou verlopen in mijn geval.
van een eendebek ALLEEN al wordt ik letterlijk ziek.
bij het idee alleen al voel ik me onpasselijk worden.
Ik ken ook iemand waardoor dat is gebeurd wat jij schreef, cystes en noem maar op. maar ik ken ook wel een paar mensen die nergens last van hebben.
maargoed bij degene die ik wel ken heeft het ook even geduurt voordat begonnen was…
Je hebt ook zo’n staafje die je in je arm kunt laten plaatsen,
die schijnt nog beter te zijn. maar ik hoef allemaal geen instrumenten in mijn lijf te hebben.
hormoonpillen zijn ook niet alles maar goed in een spiraal zitten ook hormonen in, anders zou het niet werken.
Hoi allemaal
nog een vraag over het spiraaltje. Ik dacht, zet hem er maar onder, gaat toch over hetzelfde.
Nog voor ik een spiraaltje had en de pil niet slikte was ik altijd goed ziek van ongesteld zijn. Duizelig en hardkloppingen. Nu ik het spiraaltje heb is het bloedverlies nul tot minimaal, maar die twee andere klachten heb ik wel. Vreemd of niet…?
Hebben andere er ervaring mee?
Groetjes, Boukje