Spiraal eruit!

Volgend jaar gaat mijn spiraal eruit! Eerst laat ik wel mijzelf even nakijken bij de gynacoloog ivm vorige keizersnee waar ik een flinke ontsteking aan gehad had. Wil zeker weten dat het goed geheeld is. Wil eerst zeker weten of mijn baarmoeder het ook gaat houden. Op internet lees ik dat als je een keizersnee gehad hebt dat de kans 50 keer zo groot is dat je baarmoeder kan scheuren op de plaats van vorige keizersnee. Dat is een van mijn nachtmerrie s natuurlijk. Hoop dat de gynacoloog mij weet te overtuigen dat het allemaal goed gaat komen. Vind het toch wel een beetje eng en ben een beetje bang! Aangezien mijn vorige bevalling een hel is geweest.(72uur vliezen gebroken, flinke koorts, stuitbevalling geprobeerd en na 8 cm ontsluiting spoedkeizersnee, ontstoken keizersnee en een week appart gelegen van Nina die een maand te vroeg was. Heb hier denk ik een beetje een deuk aan overgehouden omdat ik mij dat allemaal anders voorgesteld had.

Toch zouden we na vaak praten graag nog een kindje willen. We hebben het er al zo vaak over gehad. Dit bovenstaande verhaal heeft me steeds tegengehouden maar toch denk ik dat ik er klaar voor ben maar vind het wel een beetje enggroetjes chantal

Chantal

sow … tja dan kan ik me voorstellen dat je er enorm tegenop zie! maar toch hoop ik dat jullie kinderwens vervuld wordt met nog een lief klein hummeltje…

wist persoonlijk niet dat de kans bestond dat de baarmoeder kon scheuren… er zijn toch genoeg mensen die 2 soms 3 keizersnedes gehad hebben? hebben die dan gewoon geluk gehad of… is de kans op scheuren heel klein?

Volgens deze site is de kans 50 keer zo groot. Misschien had ik beter dit artikel niet kunnen lezen. groetjes chantal

Chantal

soms kan je inderdaad iets beter niet lezen… en staat er teveel in google … blijft lastig he… maar denk niet dat als je een kinderwens heb dat dit je moet weerhouden … wie weet gaat het nu wel goed… ik hoop het voor jullie …

Ik heb zelf ook een keizersnee gehad en mij is verteld dat ik het eerste jaar geen kindje meer mocht krijgen in verband met scheuringen en uitrekken van littekens. Mij is niks bekend over scheuren. Wel dat er een kans bestaat dat je met een keizersnee waarschijnlijk niet meer natuurlijk bevalt, maar dat is ook per vrouw verschillend. Mijn gynocoloog was er juist heel positief over dat we in de toekomst (lees over minimaal 2 jaar pas) nog een kindje zouden willen.

Ik ben het eens met wat Mini-boy zegt. Het internet is een mooi fenomeen om dingen op te zoeken als je iets weten wil, aan de andere kant kan het je ook helemaal panisch en fobisch maken. Als je iets googled lees meerdere sites. Zoek verhalen van andere positieve als negatieve en win advies in bij degene die het echt weten, je gynocoloog inderdaad. En fel dan pas een oordeel. Wil je het zeker weten vraag het dan nu al, ook al wil je volgend jaar pas aan een kindje beginnen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Spannend Chantal!

Groetekes, Sje

geloof goed dat je het spannend vindt, zeker na zo’n zware bevalling!
Succes ermee en hoop dat je snel bij de zwnagere club komt

groetjes Gytha

Ik hoop ook dat ik snel bij de zwangere club hoor!haha. Leuk gevoel dat ik weet dat ik nog zwanger ga worden. Moet inderdaad meer naar de positive verhalen kijken dan naar negatieve. Maar als ik dan toch weer zo een negatief verhaal tegenkom dan ben ik toch nieuwsgierig wat dan in dit geval een negatieve eigenschap is.haha. Maar ja even kijken wat de gynacoloog te zeggen heeft. De spiraal zou er toch eerst uitmoeten om te kunnen kijken of alles daarbinnen ok is. Voor die tijd moet ik wel beginnen met het slikken van foliumzuur. hoeve3el weken van tevoren moest dat nu ook alweer? groetjes chantal

Chantal

ik benn begonnen met foliumzuur vanaf dat we een kinderwens hadden.
succes

groetjes gytha

Je kan al beginnen met slikken, kan geen kwaad, maar ‘officieel’ is het vanaf 4 weken voor de bevruchting, maar ja wanneer weten we dat zeker he…

Groetjes,

Michèle

Meissie, hopelijk kan ik je een hart onder de riem steken. Mijn eerste bevalling was erg zwaar. Niet zoveel nasleep gehad als jij na jouw bevalling, maar ik kon er niet helemaal positief op terugkijken. Thuis begonnen, uiteindelijk in het ziekenhuis geëindigd met een flinke knip en vacuümpomp. Heb 3 maanden bijna niet kunnen lopen omdat mijn bekkenbodem een hele flinke tik had gehad. Liep ik als een oud wijffie te strompelen achter de kinderwagen op het winkelcentrum.

Bij de tweede kwam dat natuurlijk best weer terug dat het weer die kant op zou kunnen gaan. Nou meissie, het kan ook anders (en dat gun ik jou ook van harte!), want de tweede is thuis geboren, binnen 4 uur was ze er, mama had nul hechtingen deze keer en de volgende dag liep ik alweer als een kievit door het huis.

Ik duim heel erg hard voor je dat jij het ook zo mee mag gaan maken en dat je mag ervaren dat het ook heel anders kan. Maar eerst duim ik dat je snel een kleine mop in je buik mag hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Dec 2008 12:20:26

Hoi Chantal,

Moet je niet te druk maken een vriendin van mij heeft 5 kinderen in 5 jaar gehad, waarvan de 3e met keizersnede… Alles is daar ook goed gegaan!

Groetjes

Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden en geruststellingen. Dat doet me echt goed. Dankje wel!groetjes Chantal

Chantal

Bij mij zelfde verhaal als Sje, de eerste bevalling heb ik als heel zwaar ervaren, ons tweede dochtertje gewoon thuis zonder hulp van buitenaf in een paar uurtjes.
Dus ja, het kan ook heel anders…

Ik hoop voor jou dat je wens snel in vervulling zal gaan en je wat meer kan genieten en ontspannen nu je ook veel positievere verhalen te horen krijgt.

Liefs, Miranda

Hoi allemaal
Vrijdag 16 januari om half 4 ga ik een gesprek aan met mijn huisarts. Vragen naar een doorverwijzing naar de gynacoloog om mij te laten onderzoeken i.v.m. lidtekens baarmoeder. Ik hoop dat alles goed is en dat dat mijn onzekerheid een beetje weg pakt. Als ik zeker weet dat mijn baarmoeder gezond is dan gaan we ervoor!!!Kan niet wachten al om weer eens de kleine mini kleertjes van zolder te halen. Maar ja nu loop ik weer vooruit op de zaken. Moet eerst dan maar eens zien om zwanger te worden hahaha. Ben benieuwd!!!groetjes chantal

Chantal

Das mooi joh. En spannend. Maak je niet te druk he tot die tijd.

Enne ik hoop dat het allemaal snel lukt, des te eerder kun je weer oehen en ahen met al dat kleine spul. Ik hbe gister net al morgan haar maatjes 50-56 weggeruimd. Deed wel een beetje pijn hoor zeker als je 50 naast 62 houdt

Maar goed ik geniet voorlopig nog wel lekker van mijn kleine meisje, dus nog geen broertjes of zusjes de eerste 2 a 3 jaar

Groetjes,

Michèle

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik ben zelf ook via een keizersnede bevallen en hoor ook verhalen over het mogelijk scheuren van de baarmoeder bij de volgende bevalling.

Maar ondanks dat de kans na een kezersnede groter is, blijft de kans heel erg klein. En je wordt natuurlijk door het ziekenhuis heel goed in de gaten gehouden. Het is niet voor niets dat je na een keizersnede niet meer thuis maar in het ziekenhuis moet bevallen. En daarom adviseren ze ook het 1e jaar niet zwanger te raken. Daarna is het geen enkel probleem en is je litteken hersteld.

Mijn vriendin is een paar maanden geleden bevallen van de 2e. De 1e was een keizersnede en bij de 2e kwamen de weeen niet op gang, dus kreeg ze weeenopwekkers, maar uiteindelijk is alles goed gegaan en is ze gewoon natuurlijk bevallen.

Er zijn dus ook genoeg positieve verhalen, dus ik hoop dat je daaraan blijft denken. Er zijn heel veel mensen die na een keizersnede bij de volgende natuurlijk zijn bevallen. En uiteraard wordt je zwangerschap en de bevalling goed begeleid door de gynacoloog. Bij twijfel zullen ze altijd actie ondernemen.

Ik hoop dat je snel zwanger raakt en dat je zeker geniet van je zwangerschap.

Groetjes,
Sandra