Spetteren

hi allemaal

damian heeft wat nieuws. hij is erachter dat hij kan spetteren met zijn mond/tong. harstikke leuk maar niet tijdens het eten. hoe leer ik hem dit af want de pap zit in mijn haren en als ik duidelijk NEE zeg gaat ie heel hard lachen en het juist weer doen. de enige manier dat hij stopt is stoppen met eten geven maar hij moet toch zijn voedingen binnen krijgen. wie kan mij hiermee helpen???

Lilypie First Birthday tickers

ja ik stop dus ook tijdelijk met eten geven en probeer het na een half uurtje weer maar dan eet hij dus niet meer (gebeurt dus net) hij heeft nu de helft van zijn pap op en ik krijg er echt niks meer in. hij is super moe dus heb ik hem op bed gelegt omdat hij in de maxi in slaap viel en in zijn ogen zat te wrijven maar hij ligt nu al een half uur te huilen en schreeuwen. zal hij toch nog honger hebben of niet?

nou hij slaapt. heb hem eruit gehaald maar wilde echt niet eten na 10 min weer op bed en nu slaapt ie

hi hi volgens mij was het geen paphonger maar mamahonger!
groetjes,
Wendy

Geen honger dus. Fijn dat hij toch is gaan slapen. Hier ook een hoop gespetter maar gelukkig “nog” niet onder het eten. Ze krijgt ook alleen nog maar s’ morgens 3 ijsblokjes fruit dus dat is ook nog niet zo veel. Voor de rest alleen nog uit de fles.

Hoi hoi,

Lastig he? Ik herken het wel, want het mannetje hier vond het ook geweldig om spuugbelletjes en pruttels te maken en idd vooral wanneer ik eten naar binnen probeerde te lepelen!
Ik heb geen manieren gevonden om hem hiervanaf te krijgen, hij vond het geweldig en ik moest er stiekem ook wel om lachen… Hij is er uiteindelijk vanzelf mee opgehouden. Hij vind het nu veel te lekker allemaal!
Ik gaf hem niet elke keer pap, maar nog geregeld borst/flesvoeding dus over de dag gezien kreeg hij zijn vocht en voeding wel. Soms lukte de groentehap niet, dan zette ik het ook weg als het een kliederboel werd. Maar dan had hij over de dag nog genoeg voedingen gehad.

Hoop dat het gewoon even een fase is en Damian snel weer lekker zit te eten!
Groetjes Carolien.

ja het is heel vreemd bij mij doet hij het soms maar als een ander hem eten geeft is het gelijk raak. hij doet het bij papa dus zelfs tijdens de fles(vraag me niet hoe) en we moeten er ook wel stiekem om lachen maar dat proberen we echt niet te doen zodat hij het ziet want dan blijft het feest.

Hier ook een kleine meid die het grappig vond om het eens flink op een blazen te zetten, net na dat er een lepel met eten naar binnen ging! Mama helemaal onder de prut, en dan kijkt ze je aan met een glimlach van oor tot oor!
Ik heb het geprobeerd te negeren! dus gewoon lepel neerleggen en zelf door eten of iets anders gaan doen, ik maakte dan ook geen oog contact met haar en na een tijdje vond ze het zelf ook niet meer grappig en is het weer over gegaan!

Maar het is inderdaad wel erg grappig, ik heb me ook een aantal keren moeten verbijten om niet in lachen uit te barsten!

Lieve groet,
Monique, mama van Silver