Spetteren met eten

Mijn baby van 10 maanden at altijd goed. Sinds een week spettert ze met het eten.(uitspugen met de tong) Het lijkt of ze het met opzet doet zeker weten doe ik het niet. Ik heb al vanalles gedaan negeren, stoppen even met eten en vervolgens als ze dat niet deed complimenten geven. Stem verheffen werkt ook niet. Nu doet ze dat bij iedere hap eten. Gevolg dat ik en zij helemaal onder de spetters van het eten zit. Negetief gedrag negeren en positief gedrag stimuleren heb ik ook geprobeert en werkt niet. Terwijl dat toch normaal zou moeten werken. Heeft iemand tips? Of is het soms normaal dat baby s dat doen?
Groetjes Chantal

chantal

moeilijk he??
Lieke is dan wel 8 maanden maar heeft ook zo haar streken om met eten te spelen.
Uit tuffen of blazen. handen erin etc.
Ik zet het eten dan weg en dan krijgt ze nog 1 kans eet ze niet gaat het weg.
Het lijkt ook als lieke dat doet dat ze niet zo’n honger heeft.
Heeft je baby wel honger dan??
Cb heeft het mij zo aangeraden omdat eten mede hierdoor ook een strijd werd.
En ja al met 8 maanden haha

succes groetjes Gytha

Hoi,

Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees. Puck doet dit ook sinds een paar dagen. Ik heb ook geen idee hoe hiermee om te gaan.
Ik negeer het maar en na 10 minuten hou ik op en krijgt ze niet meer.
Al moet ik zeggen ik denk dat er tanden en sprongetje aan zit te komen.

Pff, vermoeiend he. Eten moet toch leuk zijn en jiet zo’n gevecht.

Als je de oplossing hebt dan hoor ik het graag…

Groetjes Loes

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen. Twee kansen geven en dan stoppen met eten. Ik gaf haar geloof ik 10 tot 20 kansen maar ja dat schoot niet op. Ik denk wel dat ze honger heeft. Ik ga eens proberen of het werkt die twee kansen. Ben benieuwd vanavond bij het groentehapje. Ik hoop dat het een fase is. Misschien heeft het wel met de tandjes te maken ze heeft er namelijk nog geen. Door het blazen verzacht het de pijn misschien??? Ze doet dat ook zonder eten in de mond dat spettert ze met haar spuug. PFFF… Groetjes Chantal

chantal

Hoi

Conseuqent blijven is het enige toverwoord. Dus bij twee kansen geven het ook daadwerkelijk weghalen en dit zeker een week volhouden.
Op deze leeftijd weet het lichaam van je kindje percies wat hij nodig heeft en zal je kindje ook nemen wat het lichaam vraagt. Dus wees niet te bang dat het niet genoeg eet. Zoalng het meer goed en genoeg drinkt is er niets ernstig aan de hand.
Ik denk dat ze je gewoon aan het uitproberen is. En ja dat gebeurt en kan ook al op deze leeftijd. Ik spreek uit ervaring.

Groetjes

lon106

Mijn schoonmoeder kwam vandaag aan met een truc. Het eten van het lepeltje aflaten zuigen. (lepeltje kleine slag groter)Tegen de tijd dat ze gaat spetteren heeft ze het eten al doorgeslikt.

chantal