Spenenvraagje

Ik heb een vraagje over flesspenen.
Wij geven nu KV. Nikki drinkt heel goed uit een Nuby natural touch fles.
http://www.greenjump.nl/Product/Eten-en-Drinken/Drinken/Fles-baby/Fles-Baby-BPA-vrij-Natural-Touch
Maar we willen over op de avent flessen omdat dit in de toekemst veel makkelijker is.

Nou is het zo: De Nuby fles heeft een 1 (slow flow) speen erop, ze drinkt de fles nu in ongeveer een 15 min leeg.
Als ik een avent 2 speen geef dan heeft ze in 20 min de helft van de fles nog niet eens leeg.
Is dit moeilijker om te drinken (dat ze het moet leren) of moet ik d’r een 3 speen geven?

Groetjes, MamaMartine

Ik weet niet hoe oud ze is, maar speen 3 zou ik niet te snel mee beginnen want die gaat wel heel hard hoor als je daar een kleintje met veel zuigbehoefte uit laat drinken.

Kan goed dat ze gewoon moet wennen aan de nieuwe speen. Dus ik zou het persoonlijk nog even afwachten hoe het verder gaat en of ze meer handigheid krijgt met de Aventspeen.

Groetekes, Sje

Misschien de speen ook iets losser draaien dat ze niet zo heel hard hoeft tezuigen?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Het is maar net wat ze gewend is. ik zou het dus even de tijd geven en anders de 3 speen ook gewoon proberen. Je merkt het dan snel genoeg.

Groetjes Suzanne

Ze is vandaag 12 weken. :smiley:
De speen iets losser is misschien een idee. die ga ik proberen.
de 1 speen van de nuby gaat al veel sneller als de 2 speen van de avent.
Dat is zo gek, we moeten wel de aent aan gaan leren omdat ik liever heb dat ze daaruit gaat drinken, is makkelijker voor de opa’s en oma’s en het kdv. daar hebben ze allemaal avent flessen en spenen.

Groetjes, MamaMartine

Heb je zo geen 1 2 3 spenen?
Wij hadden die en die vond ik best wel gemakkelijk.
Daar is het gaatje in de speen eigenlijk een klein streepje,
en dan hangt het ervanaf in welke richting dat je ze houd hoe snel het vloeit.

Groeten
Tanja

1,2,3-spenen zijn bij Avent niet te vergelijken met speen 1, speen 2 en speen 3 van Avent. Die 1, 2 en 3 staan niet voor hetzelfde.

Wij dachten dat destijds ook maar toen we de 1,2,3-speen op stand 1 gaven aan die kleine mop, verslikte ze zich onmiddellijk omdat het gat veel te groot was voor haar zuigkracht.

Dus bij Avent liever de 1,2,3-speen pas gaan gebruiken bij het geven van pap. Bij een jonge baby niet gebruiken in plaats van speen 1, speen 2 en speen 3.

Groetekes, Sje

Volgens mij is de 1-2-3 speen van Avent ook pas vanaf 6 maanden.

Maar de 3 speen mag ze toch eigenlijk ook al, die is geloof ik vanaf 3 maanden en dat is ze bijna.

Groetjes Suzanne

Ah ok…
Maar ik moet zeggen dat wij hier nooit geen problemen mee hebben ondervonden.
En dat we dan toch wel zeer slecht zijn geinformeerd hierover.

Achja zo heb ik ook weer iets geleerd

Groetjes!

ik zou niet meteen een nr 3 pakken,
rico verslikte zich erin en de fles ging zo snel op toen!
en daarbij ze mogen er rustig 15 minuten over doen hoor!
Rico heeft heel lang een fase 1 speen gehad, maar op den duur als ze meer krijgen, heb je ook een grotere fles van avent, en dan zit er automatisch een fase 2 speen bij. maargoed daar drinkt rico heel goed uit! binnen 10 minuten heeft hij hem op, maar ja dat zal hij altijd wel blijven doen. als de voeding dan goed blijft zitten is er geen probleem hoor!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

Lisa drinkt haar sapjes uit de 1-speen van Avent en die is voor haar met d’r 9 maanden zelfs prima… zo zie je maar hoeveel verschil er is per kind!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Eigenlijk best gek dat er zo veel verschil zit tussen de verschillende spenen.
we gaan gewoon eerst oefenen met een 2 speen denk ik. Kijk wel even hoe het gaat.

Groetjes, MamaMartine

Als je in de winkel staat zie je door de bomen het bos niet meer. Ik in ieder geval niet. Onze dochter is 6 weken te vroeg geboren in het ziekenhuis en daar adviseerde ze de dodie fles met 1,2,3 speen. Die gebruiken we nog steeds met heel veel plezier. Ze is nu 13 weken en drinkt meestal op stand 2 en het laatste vaak op stand 1.