Spelletjes

hallo allemaal,

misschien kunnen jullie mij helpen. ik loop stage op een kdv en moet activiteiten bedenken voor alle leeftijden baby’s, peuter en kleuter. ik vind dit erg moeilijk omdat ik niet in kan schatten wat een kindje wel en niet kan en het al een aantal keer fout is gegaan. ik heb al gegoogled op internet maar kom niet veel verder. ik hoop dat jullie tips hebben. alvast bedankt! groetjes merel

En welkom op de site, zullen we maar zeggen.

Als je boven in beeld zoekt op het woord activiteit krijg je heel wat resultaten waar je wat mee kunt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Oct 2009 20:08:25

Moet het 1 activiteit zijn die voor al die leeftijden kan?
Dan weet ik nog wel een leuke:

Van alle kindjes een handafdrukje met verf. Die knip je uit en plak je met de vingers naar beneden in een groot blauw vel papier (aquarium/zee) en dan maak je oogjes op de handjes. Heb je een heleboel inktvissen in het water, in alle groottes.

Of: Weer handafdrukjes, met witte verf, uitknippen en met de vingers omhoog alle handjes op een groen vel plakken (wei) dan teken je een hanekam, snavel, vleugel, ogen en zo’n lelletje onder de kin. (de duim is het koppie) Heb je een grasveld vol kippen in verschillende groottes. De oudere kindjes kun je ook voorgeknipte snavels en ogen etc geven en ze zelf op de handjes laten plakken.
Hier kunnen eventueel nog kuikentjes bij van gele vingerafdrukjes.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

het liefst verschillende maar de inktnvisjes zijn zeker leuk. ze willen meer spelletjes dan knutsel dingen daarom vind ik het ook zo moeilijk. ik bern erg creatief maar spelletjes ben ik goed in voor oudere kinderen. groetjes merel

hoi sje en waar bedoel je dat dan? bij actieve topics afmelden of profiel? ik weet niet waar ik het zoeken moet. ben nieuw op de site en heb wel rond gekeken. groetjes merel

Bovenin beeld onder de roze balk zie je in kleine blauwe lettertjes:

Leden | Zoek | FAQ

Groetekes, Sje

Of je klikt op http://ikkeben.nl/forum/search.asp

Je zegt trouwens:
“het al een aantal keer fout is gegaan.”

Ik ben erg benieuwd wat voor rampen je veroorzaakt hebt op het kdv

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 04 Oct 2009 21:03:03

Gewijzigd door - MarselenDiana op 04 Oct 2009 21:04:51

nou da ht te moeilijk was en de kinderen me aankeken wat wil je nou wat moeten we doen… hahaha

Maar Merel, word je dan via school helemaal niet begeleid? Ze moeten je toch leren wat kindjes kunnen, zodat je daar je activiteiten op aan kunt passen? Wij hadden toen ik studeerde geen internet en wij konden dus niets aan niemand vragen en moesten het zelf uitzoeken, of via school. Kun je niet tegen je begeleider zeggen dat je deze opdracht moeilijk vindt???

Groetjes Rainbow, trotse mama