Spelen tijdens eten

Hallo allemaal,

Milou van 8 maanden wil alleen maar pap en fruithap eten als ze tijdens het eten een bekertje/boekje e.d. vast mag houden en daar mee mag spelen. Anders krijg ik er geen hap in…Een potje warm eten schuif ik wel zo naar binnen, dit vindt ze erg lekker. De flessen gaan al maanden met afleiding, maar daar heb ik me al lang bij neergelegd.

Mijn moeder zei dat sommige kinderen eten heel belangrijk vinden en andere hun aandacht liever richten op spelen en rondkijken,

Ik heb het idee dat ik het zo naar binnen aan het proppen ben, maar als ik het niet zo doe, dan eet ze echt niet. Dit heb ik al uitgeprobeerd…

Wie heeft dit ook?? is dit erg??

Groetjes, Femke

Ik ben geen voorstander van spelen tijden het eten maar als je er andrs niets inkrijgt zou ik het zelf ook gaan doen denk ik.
Helpt het niet als je met zijn alle aan tafel zit te eten. Zien eten is zelf eten meestal. En kun je het haar misschien al een beetje zelf laten doen. Dylano houdt hier meestal zelf zijn fles vast.
Verder weet ik het ook niet

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ik ben er ook geen voorstander van maar het gaat hier soms ook zo. Dan met name met het warme eten moet ik zeggen.
Ik denk dat het beter is om het niet te doen, maar soms moet je prioriteiten stellen. Ik vind het belangrijker dat mijn zoontje voldoende eet, zeker sinds hij flink ziek is geweest vorige maand en weer aan moest komen!
Tis dus maar net wat je belangrijker vind…Bij brood/pap/fruit enzovoort eet hij gewoon mee aan tafel maar de warme hap onder het genot van Sesamstraat.

Groetjes van Christa

Bij de wortel afhakken die gewoonte! Ze is aan het uitproberen. Etenstijd is etenstijd en dan wordt er niet gespeeld of gelezen. Voor je het weet is er geen weg meer terug.

Dus geen boekje of speelgoed meer tijdens het eten. En eet ze niet, dan maar niet. Ze krijgt snel genoeg door dat er met mama niet te sollen is en dat ze na het eten verder kan lezen of spelen.

Groetekes, Sje

Het klinkt hard maar zoals Sje het zegt hebben wij het ook gedaan… en dan maar niet eten jongen … na paar dagen ging het weer helemaal goed…

Hij kreeg dan wel geen speelgoed dus is iets ander verhaal… maar ging allemaal drammen en piepen… tong ervoor als we eten gaven etc.

Het lijkt mij erg moeilijk om te zeggen dan maar geen eten. Maar ik denk idd dat ik het niet zou aanwennen met speelgoed te eten. Want dan moet je het alleen maar weer gaan afleren.

Maar goed ik heb makkelijk praten, want Tim is echt een klein eetmonstertje wat echt alles lust.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Dat “dan maar geen eten” duurt meestal niet langer dan een paar dagen. Worden ze niet slechter van hoor zolang ze hun vocht maar krijgen en door de dag heen krijgen ze nog zat andere voedingsstoffen.

“Dan maar geen eten” is alleen om die kleine mop te laten merken wie de baas is en dat er met papa en mama niet te sollen is.

Groetekes, Sje

Daar heb je idd wel gelijk in Sje.

Tenslotte hebben ze op een gegeven moment toch echt trek en eten ze wel.

Groetjes,
Sandra

Dat bedoel ik, als ze echt honger hebben eten ze echt wel hoor. Dan vergeten ze even dat ze met mama aan het sollen waren.

Groetekes, Sje

Een vriendin van mij heeft een zoontje van 2 die na het een tijd toegelaten te hebben echt niets meer eeet zonder speelgoed… dat wil ik echt niet dacht ik nog dus heb het bij Minke ook niet gedaan. Wel trek ik een hoop gekke bekken en maak ik heel veel geluidjes om haar aandacht te krijgen, want die kleine kip is continu om zich heen aan het kijken of er nog te beleven is .
Dus zo houd ik haar lekker bezig door de hapjes heen en is het eten elke dag een gezellig gebeuren!

Goed bezig! Afleiden kan ook zonder speelgoed!

Groetekes, Sje

rico wil ook alleen maar rondkijken tijdens de fles, ik probeer m dan zachtjes in de houtgreep te nemen haha maar hij is een kleine Houdini
tja ik doe er niks meer aan, ik geef m GEEN speelgoed want dan is het nog irritanter dan het nu al is.
ook tijdens zn hapjes wil hij constant naar de vogel kijken of naar de hond, of hij wil de lepel afpakken, tja die dingen horen er helaas bij we kunnen moeilijk in een pikdonkere kamer zitten voeren

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dylano zit het liefste omgedraaid in zijn wipstoel probeert ie op zijn zij te draaien en ik maar volgen als een koosje met me lepel hahahahaha.

Groetjes Michelle

ja haha dat doe ik ook altijd, of soms dan denk ik van oh hij wil een hap nemen maar dan gaapt ie ofzo en dan FLOP in zn mond hahaha en kijkt me echt zo aan van: doe toch normaal mens haha

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

owwwww wat zijn die kereltjes ergggggggg

Groetjes Michelle

Geef die kinders zelf een lepel in de hand.
Daar kunnen ze nog een beetje nuttig mee spelen.

Ja, het kan een kliederboel worden :smiley:
Maar ach, dat is weer schoon te maken, toch?

M.

Tuurlijk is dat schoon te maken als je net als onze kinderen een Essepoester in huis hebt!

Groetekes, Sje