Spelen met een baby

Hoi,

Deze vraag lijkt een beetje op die van Michele, maar ik post er nog maar eens over: het spelen met je baby. Julia is 11 weken en kan niet veel meer dan in de box liggen. Ik probeer af en toe een speeltje bij haar te houden, maar soms kijkt ze daar niet eens naar. Ze is ook nog zo klein. Ze kan nog niets vasthouden en dus ook nog niet spelen met een ritselboekje ofzo. Vandaag hadden we babymassage, wat ze prima vindt. Ze sliep daarna als een roos, maar toen ze wakker werd wilde ze niks, terwijl ze van mij ook even mocht ‘spelen’. Ze wou niet in de box liggen, ze wou niet in de schommelstoel, ze wou niet op schoot…Mijn ‘speelmogelijkheden’ waren toen wel op.

Ik snap dat je zo’n klein kindje nog niet kunt entertainen, maar, net als Michele, denk ik vaak dat Julia zich kapot verveelt en dat ze wil/moet spelen. Wat kun je nog doen met een baby buiten de box? Ze vindt het leuk als ik tegen haar praat en gekke bekken trek of lach, maar ja, soms weet ik het ook gewoon niet meer! Ik voel me dan een slechte moeder, omdat ik het gevoel heb dat ik niet genoeg met haar doe en speel…Heel vervelend. Ik weet heel goed hoe ik om moet gaan met grotere kindjes, waar ik echt mee kan spelen en praten, maar met Julia vind ik het nog steeds moeilijk. Ik vind het heerlijk om met haar te wandelen, of naar de winkel te gaan, of naar babymassage of opa en oma, maar echt alleen kan ik haar niet goed vermaken…Bij het kdv doen ze ook maar de hele dag ‘iets’ met haar, dan weer even in de box, dan weer in de schommelwieg…Maar als ze dat niet wil, wat dan?

Nou ja, een beetje onsamenhangend verhaal, maar ik voel me gewoon een beetje een moeder die haar kindje negeert als ik niet steeds met haar bezig ben. Terwijl ik juist graag contact met haar heb. Ik vind dat ze ook gewoon even alleen moet ‘spelen’, maar voor mijn gevoel oet dat dan weer niet te lang duren…omdat ik dan vind dat ik ook iets met aar moet doen…Snappen jullie wat ik bedoel en wat doen jullie zoal de hele dag met je kleine kindje?

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Hi Rainbow,

Ik heb van de week wat ik al zei de jungle van fisher price gekocht. Hij was wat duur, maar ze kan er veel mee en ook langere tijd. Al ligt ze er nu meer naar te kijken. Ik moet wel zeggen ze slaapt meer en beter sinds we gister naar de manueel therapeut geweest zijn. Ze heeft zowaar 3 uur (!) in haar eigen bed geslapen. De afgelopen dagen heb ik me ook meer met haar bezig gehouden dan wat anders. Ben ook blij dat het morgen pappa’s vrije dag is want ik ben niet echt aan mijn huishouden toegekomen. Maar veel tegen haar zitten praten, de oefeningen van de fysio gedaan, haar eigen fitnes gedaan (optrekken) ze heeft nu ook de katten meer ontdekt dus die probeert ze te grijpen ze kletst tegen ze (ik heb gelukkig heel makkelijke beesten). Ik rammel met haar rammelaar en kijk nu soms even tv met haar. Niet te veel natuurlijk. Maar dit heeft dus als gevolg gehad dat mijn huis een puinhoop is. Het is dus steeds kiezen tussen haar en het huishouden. Nu ze weer meer slaapt zal het wel beter gaan, maar ja dat was vandaag. Ik neem alles van dag tot dag. Ze gaat vanaf 1 december naar de creche dus misschien dat zij iets ontdekken waar ze helemaal dol op is. Want net als jij weet ik het soms ook niet en zal ik op dat punt blij zijn als ze straks ouder is en meer kan.

Groetjes,

Michèle

Ik snap best dat je soms met je handen in je haar zit! Wat moet je nu weer doen? Ik heb tot op heden het geluk dat Sanne zich redelijk zelf vermaakt in de box… Ze mept zelf al tegen zo’n tingelding aan en kraait dan af en toe terug.
Verder zit ze graag rechtop, op schoot voor de tv, aan tafel. Op de arm kan ze alles goed bekijken en heeft ze af en toe commentaar op wat ze ziet. Wel veel minder dan een tijd terug. Toen lachte ze ook veel meer…

Liefs

Hi Jen,

Hoe oud is Sanne?? Morgan is morgen 11 weken. Dus die moet nog door haar 12 weken sprongetje gaan (ze is een week te vroeg geboren).

Ze is op zich al best ver, alleen ze wil meer dan ze kan zeg maar. Dat geeft frustratie. Ik kan haar domweg neit de hele dag voor het raam leggen want na een half uur heeft ze die boom wel gezien, zelfde als met de box. Ze wil wel heel veel maar het lukt nog niet. Ik denk dat het voor haar een stuk leuker wordt als ze ietjes ouder is en meer kan. Tot die tijd speelt mamma de clown en doet pappa aan fitnes

Groetjes,

Michèle

Sanne is 12 weken. Ik was twee weken over tijd, dus eigelijk al 14 weken. maar qua sprong, hangerig enz is als in t boek…

Liefs

Morgan is nog niet met de volgende bezig. Ze is vrolijk nog, niet hangerig en gewoon lekker bezig dus hij wordt ons denk ik tot de 13 weken bespaard. Ha ha ha dan gaat ze net naar de creche, ze zullen blij zijn met haar

Groetjes,

Michèle

Huh? Over welke sprongen hebben jullie het? En hoe weet je nu welke sprong je kind zou moeten maken? Oef, ben ik nu zo dom (ben wel HBO-geschoold haha) of…? Ik weet helemaal niet waar het over gaat? Toevallig lezeressen van Oei ik Groei of…? Best interessant wel om te weten, welke sprong je wanneer kunt verwachten…Laten jullie me even weten wat jullie bedoelen? Dan weet ik ook wat ik van Julia zou kunnen verwachten!

Groetjes!

Trotse mama

Mentale sprongen rainbow, en ja inderdaad oei-ik-groei. Ik werd er ook mee doodgegooid hier en heb het uiteindelijk aangeschaft. Niet goedkoop maar wel heel leerzaam en interesant (dank je Sje voor het gooien ermee). In Mamma’s hoekje staat ook een topic met wanneer de sprongen zijn. hoe oud zei je dat Julia was?? Dan kan ik even kijken wat ze zou kunnen gaan doen. Weet alleen niet of ik dat vandaag nog redt want ik ben tot half elf alleen thuis (manlief heeft curus) en Morgan is wakker geworden…

Groetjes,

Michèle

Aha, ik dacht al dat het om dat boek ging! Lief als je even wilt kijken voor me. Julia is aanstaande zaterdag 12 weekjes! Misschien moet ik dat boek ook eens aanschaffen dan! Ik ben benieuwd!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Rainbow echt het boek is top. Ik heb de winkel waar ze nu uit kan kiezen op je mail gezet, maar ik kan het je aanraden. Zowel ik als Morgan’s vader zijn er wild over.

En ik leg haar af en toe in de jungle, ze vind het prachtig om naar te kijken en ik speel dan een muziekje voor haar. Vooral de vlinders zijn heel interesant. Ze kijkt er naar en dan moet ze lachen, verder verwacht ik ook nog niet zoveel hoor maar het is al meer dan alleen maar uit het raam kijken. Enne ja ze zijn zeker duur maar gelukkig met sint zijn die dingen afgeprijsd enne omdat ze er zoveel aan hebben en mee kunnen is het zijn geld ook wel weer waard.

En een slechte moeder voel ik me niet, vandaag waren we bijvoorbeeld op de verjaardag van mijn zwager en ze was hangerig en huilerig (volgens mij is haar sprongetje alleen echt te vroeg, vandaag 11 weken, maar 1 week te vroeg geboren) maar het kwam mij wel goed uit. Alleen pappa kon haar stil krijgen en houden en verder niemand (tja een kleine meid he) maar deze keer had ik dus een mooi excuus om haar niet schoot te hoeven laten hoppen, dat is al een keer gebeurd. Ik ben toen heel boos geworden, maar dat is ons vandaag bespaard gebleven. En dan voel ik me niet slecht. Ik geef aan wat haar mankeert en daar doen ze het maar mee. Enne met vermaak, tja de ene keer gaat het beter dan de andere.

Groetjes,

Michèle

quote:
(dank je Sje voor het gooien ermee).

Geen dank, heel graag gedaan! Ik heb al vaker ook gezegd dat ze dat boek eigenlijk standaard aan zouden moeten bevelen via het cb of de kraamzorg. Het scheelt echt zoveel onrust en onzekerheid bij kersverse ouders als ze weten waarom hun kind ineens anders dan anders is. Dus zegt het voort, zegt het voort! En ik heb geen aandelen!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 19 Nov 2008 22:01:42

Nee nee?!! ik zal eens kijken op de beurs notering over de aandelen van “Oei ik groei” Nee maar even zonder gekheid, Quinty vond het rond die leeftijd heel leuk om op mijn buik te liggen en mijn gezicht te bestuderen. Verder vond ze het leuk, als ik met haar op de arm door het huis of tuin liep en haar dingetjes liet voelen en zien en dan benoemen wat ze zag. Zelfs een gordijn was boeiend Ik deed het vaak maar eventjes, want het zijn heel wat prikkels wat zo’n kleintje dan krijgt. En verder vond zij de box wel leuk en had toen al een lievelingsspeeltje: Een Nijntje rammelaar en dat is nog steeds haar lievelingsspeeltje

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan heeft sinds vandaag een babyfoon met camera. En ik moet zeggen ik heb haar net in bed gelegd en de camera is heel interesant. Aan de andere kant heeft mamma ook gezien dat er gekleid wordt dus ik mag zo naar boven en zal er voorlopig wel weer niet geslapen worden…

Groetjes,

Michèle

Dames een klein succesje. Morgan zit weer in een sprongetje dus het entertainment kan niet aangesleept worden nu. Nu was ze net wakker (ze heeft gelukkig drie uur geslapen) en meteen lekker pyajama aan, en sokken. Sokken met rammelaars. Het zijn badstof (dikke) sokken met konijntjes erop en een rammeltje erin. Ze wilde net alweer boos gaan nukken op haar doomoo maar door het geschop met haar beentje rammelde de sokken en moest ze heel hard lachen. De meeste kindje kunnen natuurlijk ook met de voetjes naar het gezicht dus die kunnen het ook beter zien. Voor Morgan is het een goede stimulans om dat wat soepeler te trainen. Ze zit er nu ook hele verhalen tegen te vertellen want bij elke beweging krjgt ze ‘reactie terug’

Misschien is het voor jullie ukkies ook wat. Je hebt ze bij de hema en bij de zeeman. Ik heb ze bij de laatste gekocht, daar zijn ze 2 euro. Het is toch weer een klein stukje entertainment waar we zelf even onze handen vrij mee hebben.

Groetjes,

Michèle

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Michèle op 20 Nov 2008 19:32:12