Hoi,
Deze vraag lijkt een beetje op die van Michele, maar ik post er nog maar eens over: het spelen met je baby. Julia is 11 weken en kan niet veel meer dan in de box liggen. Ik probeer af en toe een speeltje bij haar te houden, maar soms kijkt ze daar niet eens naar. Ze is ook nog zo klein. Ze kan nog niets vasthouden en dus ook nog niet spelen met een ritselboekje ofzo. Vandaag hadden we babymassage, wat ze prima vindt. Ze sliep daarna als een roos, maar toen ze wakker werd wilde ze niks, terwijl ze van mij ook even mocht ‘spelen’. Ze wou niet in de box liggen, ze wou niet in de schommelstoel, ze wou niet op schoot…Mijn ‘speelmogelijkheden’ waren toen wel op.
Ik snap dat je zo’n klein kindje nog niet kunt entertainen, maar, net als Michele, denk ik vaak dat Julia zich kapot verveelt en dat ze wil/moet spelen. Wat kun je nog doen met een baby buiten de box? Ze vindt het leuk als ik tegen haar praat en gekke bekken trek of lach, maar ja, soms weet ik het ook gewoon niet meer! Ik voel me dan een slechte moeder, omdat ik het gevoel heb dat ik niet genoeg met haar doe en speel…Heel vervelend. Ik weet heel goed hoe ik om moet gaan met grotere kindjes, waar ik echt mee kan spelen en praten, maar met Julia vind ik het nog steeds moeilijk. Ik vind het heerlijk om met haar te wandelen, of naar de winkel te gaan, of naar babymassage of opa en oma, maar echt alleen kan ik haar niet goed vermaken…Bij het kdv doen ze ook maar de hele dag ‘iets’ met haar, dan weer even in de box, dan weer in de schommelwieg…Maar als ze dat niet wil, wat dan?
Nou ja, een beetje onsamenhangend verhaal, maar ik voel me gewoon een beetje een moeder die haar kindje negeert als ik niet steeds met haar bezig ben. Terwijl ik juist graag contact met haar heb. Ik vind dat ze ook gewoon even alleen moet ‘spelen’, maar voor mijn gevoel oet dat dan weer niet te lang duren…omdat ik dan vind dat ik ook iets met aar moet doen…Snappen jullie wat ik bedoel en wat doen jullie zoal de hele dag met je kleine kindje?
Groetjes Rainbow
Trotse mama