Spelen in bed

hallo dames,

hier vanaf vanmorgen iets heel vreemds aan de hand. hij werd om 8 uur wakker en ik legde hem pas om 8.45 op bed omdat hij er moe uit zag. hij heeft wel tot 10 uur liggen krijsen. toen maar uit bed gehaald wat ik normaal nooit doe, even gespeeld daarna om 10.15 weer op bed gelegd en viel toen in slaap. ok dacht ik kennelijk was hij nog niet zo moe. nu ligt hij sinds 13.00 uur in bed te spelen! dat is al een ander half uur lang! dus hij was om 11.00 uur wakker en ik heb hem om 1 uur op bed gelegd maar hij huilt niet en speelt alleen maar…gilt zo een beetje heen en weer en loopt te kruipen in bed…volgens mij is hij doodmoe en normaal slaapt hij zo een 4x op een dag. ik snap niet hoe dit komt en weet ook niet of ik hem uit bed moet halen of niet maar hij huilt niet…weet iemand raad? wat zal ik doen, gewoon in bed laten liggen maar dan komt zo de volgende voeding of gewoon eruit halen en even spelen nog? ik pak ook even mijn oei ik groei boek erbij want weet eigenlijk niet of er een sprong is rond deze tijd…

Lilypie First Birthday tickers

Hij heeft de leeftijd voor een sprong dus dat zou kunnen.
Heeft hij last van de warmte misschien?

Ik vind het moeilijk om te zeggen wat je moet doen maar ik haal senne er altijd uit als ze niet wil slapen en ligt te spelen. Als ze huilt laat ik haar liggen… maar ten eerste huilt ze vrijwel nooit en als ze dat wel doet is dat omdat ze moe is…

Succes!!

Groetjes van Sascha en Senne

Ik laat Neeltje ook gerust even rustig liggen als het wel slaaptijd is maar ze nog even ligt te kraaien maar meestal valt ze dan ook wel in slaap. Als ze echt moe is ( dat zie ik altijd wel goed aan haar) dan weet ik dat ze echt wel in slaap gaat vallen en laat haar dan gewoon even tot rust komen. Als ze heel wakker is wacht ik meestal wat langer met haar in bed leggen. Misschien is je kindje toe aan wat minder slaap?

Ik leg Reza ook altijd als ze moe is in bed. Als ze niet wil slapen, dan niet, ik haal haar er dan gewoon uit. De ene dag slaapt ze dan 2 keer, de andere 3 keer.

Misschien tijd voor een slaapje minder. Dylano sliep met 6 maanden maar 2 keer per dag. 4 keer is wel veel.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik snap het allemaal wel maar hij geeft het altijd zelf aan als hij wil slapen. vandaar nog 4 slaapjes per dag. ik weet wel dat het veel is maar goed kan hem moeilijk dwingen om te spelen als hij in zijn oogjes zit te wrijven en ligt te jengelen in de box of op de grond…vooral nu hij kruipt word hij sneller moe maar vandaag kende ik hem niet terug. ook om 16.00 uur even op bed gelegd zoals gewoonlijk, ook toen heeft hij tot 17.30 liggen krijsen dus maar weer uit bed gehaald zo was hij wakker van 14.00 tot 19.00 uur! dat is echt veel voor hem. nu slaapt hij wel gelukkig…maar hoop dat het morgen echt weer het oude is want ik ben nou wel echt doodmoe…heb me oei ik groei boek gepakt…hij is nu 29 weken oud en er is dan geen sprong maar sommige aanwijzingen zijn ook weer wel duidelijk…ik moet steeds in zich blijven anders schreeuwt hij de boel bij elkaar niet te genieten dus…eet ook zonder interesse dus tja mis. is het gewoon een sprongetje.

Is dat niet de sprong van verlatingsangst?
Heel veel kiekeboe spelletjes spelen.

Liefs Michelle

ja dat zou best eens kunnen! we gaan morgen maar weer beginnen met de kiekeboe spellen, lang niet meer gedaan…heel gek hij is net wel 2x huilend wakker geworden! dat doet ie nooit! ook heel erg hysterisch en ik moest hem echt lang vasthouden en geruststellen pas daarna ging hij weer doorslapen. ik snap er echt niks meer van…ben echt bang dat dit tot de volgende ochtend zo doorgaat ben al doodmoe eigenlijk ik dacht aan tandjes maar ik voel nog niets…oeff…lastig hoor.

Lijkt toch indd op verlatingsangst. Normaal worden ze ook wel wakker maar slapen ze gelijk door, maar nu schrikt hij waar is mama. Meer als laten weten dat je er bent kun je niet doen. En het gaat weer over

Liefs Michelle

volgens mij is het ook verlatingsangst…hij is net nog 2x wakker geworden toen ik hem op zijn rug wilde leggen gelijk huilen en toestanden…gelukkig slaapt hij na een knuffel lekker weer verder…nu ben ik weer wezen kijken en hij sliep met zijn hoofd bij de voeteneinde:S word steeds leuker hier hahahaha hopelijk gaat het morgen allemaal beter ik ga nu maar eens de rust pakken was toch wel een heftige dag…

Hey
dit gedrag heeft Sarah al een week.
Afgelopen maandag is ze tot 3 uur 's nachts wakker geweest. De nacht erna tot 12. De nachten erna wilde ze de grote slaap ook niet goed beginnen.
Ook zitten onze baby’s qua leeftijd dichtbij elkaar. Ik denk dat het idd verlatingsangst is. Sarah wordt ook de hele nacht schreeuwend wakker. Even speen erin en 9 van de 10 keer slaapt ze door.
Echt iets eraan doen kan denk ik niet. Hier moet ze ook doorheen, en ik ook. Met in mijn achterhoofd dat ook dit weer overgaat.
Groetjes, Boukje

idd goed om te horen dat jouw baby hier ook last van heeft vanwege zelfde leeftijdscategorie…stelt me toch gerust dat het maar tijdelijk is. vandaag weer hetzelfde liedje alleen dan na 19.00 uur. hij werd om de uur gillend wakker of als ik zijn kamer binnenkom dan is hij plots weer wakker. toen maar besloten om zijn kamer niet in te gaan en niet naar hem toe gaan als hij huilt. hij was na 2min alweer stil. mis. is dat de oplossing zodat hij sneller door deze fase heen gaat. anders raakt hij er misschien aan gewend…wel vervelend als ik de keuken in moet en hij ligt te kruipen in de woonkamer…ben even uit zicht en hij begint al te jengelen…als ik niet snel naar hem toe ga dan barst hij los. wat een fase maar goed moet ook weer doorheen hopelijk is het snel voorbij.