Spekglad laminaat


#1

Even een huishoudelijke vraag. Hier hebben we beneden laminaat en dat is soms op sommige plekken spek en spek glad. Iedereen glijd onderuit zeg maar. Pappa biechte laatst op dat hij bij gebrek aan schoonmaakmiddel afwasmiddel gebruikt had maar dat is al even geleden. Als ik de plek ‘dwijl’ met alleen water is het weg maar dan lijkt het later ergens anders weer op te duiken. Weet iemand wat dit kan zijn of hoe het komt. We wonen hier nu ruim 3.5 jaar en ik zie het echt niet zitten om nu al nieuwe laminaat te moeten leggen.

Groetjes,

Michèle


#2

hier is dat ook altijd zo
rijco die doet een beetje spiritus in het dweil water en gaat dan dweilen
werkt hier perfect!
ik ga dan gewoon een paar uurtjes met rico weg

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#3

En dan is het gladde eraf?? Ik moet spiritus halen, kan ik morgen dan wel even doen.

Groetjes,

Michèle


#4

Kan het zijn dat je iets van een meubelstuk of iets van speelgoed van Morgan hebt wat iets aan de onderkant heeft zitten waardoor je laminaat glad wordt?

Als schoonmaakmiddel afwasmiddel gebruiken is geen probleem. Het ontvet dus de vloer zou daar juist niet glad van moeten worden. Tenminste als je het afwasmiddel na schoonmaken goed weer weghaalt.

Groetekes, Sje


#5

ja we zaten ook al te denken dat misschien de kinderstoel het probleem was Sje. Maar kun je het dan ook weer stroef krijgen zeg maar??

Groetjes,

Michèle


#6

De kinderstoel stroef krijgen bedoel je?

Groetekes, Sje


#7

ja glad en vettig,
ik dacht eerst dat dat kwam door geschuif met de box enzo maar goed dan kan niet de hele vloer zo glad/vettig wat dan ook zijn.
ik heb ooit de woningbouw gebeld hoe het zat met het vocht van het huis
ze zeiden ook dat bepaalde soorten grond gladder kunnen worden als je een vochtige ondergrond hebt (heb het dan niet over de geluidsdempers die onder het laminaat zitten maar het beton zeg maar)
dat trekt dan in het laminaat of in houten ondervloeren als het niet goed geisoleerd is. naar mijn wete is het hier wel goed gebeurd want wij hebben bovenop de kale vloer 2 soorten "ondergrond"op elkaar liggen en daarover het laminaat. Dit omdat laminaat eigenlijk niet mag in een flat, vanwege het geluid. met deze ondergrond hebbe de onderburen er geen last van.

even terugkomen op je vraag nog.
je hebt ook iets van het merk : HG om je vloer minder glad te krijgen.
eigenlijk is een gladde vloer ergens wel makkelijk want hoe minder glad het is hoe moeilijker het is om eht schoon te krijgen.
maargoed IETS minder glad/vettig mag heus wel, en wij gebruiken dan spiritus of dat spul van HG (weet effe niet hoe het heet)
dit ontvet de vloer hardnekkiger dan gewoon allesreiniger, het pakt het op een andere manier aan.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#8

amonia (wel verdunnen in water) ontvet ook.

Lfs


#9

Nee Sje het laminaat, maar ik zal zeker eens kijken naar dat HG spul Inge.

Groetjes,

Michèle


#10

Je zou het inderdaad met dat hg-spul kunnen proberen maar het blijft geen gek plan om eens precies na te gaan waardoor die gladheid veroorzaakt wordt. Dus mogelijk toch eens onder die kinderstoel, ander meubelstukken of speelgoed kijken wat de oorzaak kan zijn.

Groetekes, Sje


#11

We gaan van de week even dat HG spul halen en van die plaatjes voor onder de kinderstoel. En hpen dat dat het was.

Groetjes,

Michèle


#12

succes michele!
oh enne wat ik net zei, door het vocht onder de vloer kan het ook glad worden soms is er niks aan te doen, en daarbij is laminaat nu eenmaal gladder dan sommige andere vloeren.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#13

Ja oke maar dit is net een ijsbaan Inge dus dat is wel heeeel glad. Ik heb net alles goed gedwijld dus hopen dat het weer even allemaal rustig is zeg maar.

Groetjes,

Michèle


#14

helpt het niet als je met een droge doek nadoet?
of gewoon een keer boenen
i know niet het leukste wat er is maar als het helpt helpt het

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#15

Met boenwas of zo bedoel je??

Groetjes,

Michèle


#16

Zou niet met boenwas op je laminaat gaan daar wordt het nog gladder van volgens mij.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#17

Ja dat leek mij ook inderdaad michelle. Ik zal van de week eens kijken of je iets speciaal voor Laminaat hebt.

Groetjes,

Michèle


#18

nee niet met boenwas, gewoon met ontvetter boenen, dat werkt beter dan dweilen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker


#19

Ha ha ha ik zal het aan mer voorstellen

Voorlopig is het nu even schoon en normaal zeg maar.

Groetjes,

Michèle


#20

waar heb je het mee gedaan nu michele?
en is het nu niet meer glad?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker