ja glad en vettig,
ik dacht eerst dat dat kwam door geschuif met de box enzo maar goed dan kan niet de hele vloer zo glad/vettig wat dan ook zijn.
ik heb ooit de woningbouw gebeld hoe het zat met het vocht van het huis
ze zeiden ook dat bepaalde soorten grond gladder kunnen worden als je een vochtige ondergrond hebt (heb het dan niet over de geluidsdempers die onder het laminaat zitten maar het beton zeg maar)
dat trekt dan in het laminaat of in houten ondervloeren als het niet goed geisoleerd is. naar mijn wete is het hier wel goed gebeurd want wij hebben bovenop de kale vloer 2 soorten "ondergrond"op elkaar liggen en daarover het laminaat. Dit omdat laminaat eigenlijk niet mag in een flat, vanwege het geluid. met deze ondergrond hebbe de onderburen er geen last van.
even terugkomen op je vraag nog.
je hebt ook iets van het merk : HG om je vloer minder glad te krijgen.
eigenlijk is een gladde vloer ergens wel makkelijk want hoe minder glad het is hoe moeilijker het is om eht schoon te krijgen.
maargoed IETS minder glad/vettig mag heus wel, en wij gebruiken dan spiritus of dat spul van HG (weet effe niet hoe het heet)
dit ontvet de vloer hardnekkiger dan gewoon allesreiniger, het pakt het op een andere manier aan.