Speentjesdienst

Elke keer is er wel iets waar ik vragen over heb. Is het niet het hongergedrag van Julia (hoewel ze nu juist weer minder eet, het was dus maar tijdelijk) of het inbakeren, nu is het het speentje.

Julia had haar speen vanaf haar geboorte nodig om rustig te worden. Ze heeft ook heel veel zuigebehoefte. Ik wilde niet dat ze ermee ging slapen, want als de speen dan uitviel, konden wij 100x uit bed om 'm in te doen. Bovendien blijft haar mondje dan openstaan als 'ie uitvalt en dat mondademen is ook minder goed dan door de neus ademen…Het ging goed. Ze ging altijd zonder speen slapen. Maar jullie voelen 'm al aankomen…nu doet ze dat niet meer!

Julia wil per sé haar speen hebben. 's Nachts slaapt ze zonder, want dan’is 'ie al slapende uitgevallen. Maar zodra ze dat merkt, gaat ze miemelen. Ze kan 'm zelf natuurlijk nog niet pakken. Ze beweegt haar hoofdje dan wild heen en weer (nee-beweging) op haar matras. Zodra de speen in is, valt ze binnen 3 tellen weer in slaap. Zo gaat dat de laatste twee weken dus elke nacht. Okay, je bent maar 10 seconden uit bed om het speentje in te doen, maar toch…eerst had ze dat niet nodig en zo heb je toch wel erg rare nachten. Als ze de speen weer heeft, slaapt ze weer 1,5 uur ofzo en dan is het wederom miemelen…

Drie vragen:

• herkennen jullie de speentjesdienst en ook dat je er 's nachts vaak uit moet?
  • hoe kun je dat miemelen om de speen afleren, of is het maar een fase en gaat het vanzelf weer over? Het is ook vanzelf gekomen…
  • hijgen jullie kindjes ook zo? Julia kan echt knorrend hijgen en snel en hard ademen, vooral als ze druk is in bed.

Dat was het. Vannacht zullen we er ook wel weer 5x uitmoeten vrees ik. Gaap. En ik ben al zo moe! Zzzzzz

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oh ja hoor hier ook een mamma met tullendienst. Hoewel ze er niet elke nacht naar taalt hoor. Ik vind het niet zo erg meestal is het 1 a 2 keer eruit, 1 keer om 4 en 1 kee om 5 uur maar meerendeel alleen om 4 uur.

Enne Morgan doet meestal haar mond dicht hoor daarna,

En morgan piept nu soms toch wel want ze is verkouden

Groetjes,

Michèle

Daar is het forum voor hoor Rainbow, gewoon lekker vragen.

Ik kan je helaas niet helpen, wat wij gebruiken voor Tim nooit een speen., Hebben hem toen hij heel klein was af en toe na zijn voeding gebruikt omdat hij nog zuigbehoefte had.

Groetjes en succes

Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik herken het hoor, hier ook meestal een paar keer per nacht (meestal aan het einde, als 'ie wat lichter begint te slapen). Tja, ik weet niet wat je eraan kan doen. Ik vind het niet zo’n punt, heb natuurlijk liever van niet, maar hij slaapt altijd weer direct en ik ook…

Sterkte vannacht!

Hoi…

Wij hebben dat ook hiermaar bij Aaron begint het al zo rond 10 uur savonds de eerste keer en dat de hele nacht door!
Vannacht was het 6x…soms wel 10x dus ben al blij!
Maar ik kan vaak niet meer of niet snel terug in slaap komen dus als hij na een uur of anderhalf uur weer komt ben ik vaak of net in slaap of nog wakker!..ZUCHT!
Normaal knort hij niet nee…nu wel…door de verkoudheid!

Gr, Danielle

Morgan was vanacht wel om 3 uur wakker maar ja verkouden dus weer gepoept. Gelukkig heeft ze daarna wel weer geslapen alleen om 5 uur een speen nodig. Om 6 uur eten en daarna tot 10 uur geslapen althans mamma geslapen en gedommeld morgan heeft vanaf 9 uur liggen kletsen en zingen en geen moment gehuild

Groetjes,

Michèle

Het is dus nog niet veel beter Danielle? Volgens mij moet je even bij Rainbow vragen naar die slaapgids; iemand heeft haar de slaapgids gemaild en daar staan handige tips in hoe je om kan gaan bij slaapproblemen bij baby’s vanaf 6 maanden. Misschien heb je daar iets aan. Dit kan zo toch niet veel langer doorgaan?

Groetjes!

Hey Mriek,

Die slaapgids was van mini boy en die heb ik ook gekregen van haar!
Maar ja…ook daarin staat beschreven dat je de speen niet af moet pakken omdat dat hun troost en steun is in de nacht!
Dus…we gaan maar door!
Gisteravond om 10 uur kwam hij ervoor - toen 11 uur- toen 12 uur en toen half 4 en daarna niet meer…dus viel mee vannacht!
Hij slaapt meteen weer en ik hoor verhalen dat het wel goed komt!

Gr, Danielle

Onze dochter had ook zo`n behoefte aan het speentje, dus s nachts zat er verder niks anders op dan maar het speentje terug erin te doen. Probeer overdag een tukje mee te doen met de kleine om zo toch aan je rust te gaan komen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Danielle. Wie geeft bij jullie de tul terug?? Want als ik zulke nachten heb maak ik Mervin altijd wakker want klinkt gek maar mij laat ze dan 10 keer lopen terwijl bij hem ze weer meteen gaat slapen. Pappa maakt op de een of andere manier indruk dan of zo.

Groetjes,

Michèle

ow wat heerlijk dat ik daar geen last van heb gaat om 7uur slapen 10laatste voeding gaat ie slapen en om 7uur pas weer wakker slaapt aan een stuk door geen huiltje helemaal niks (ff afkloppen)

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Oooooo Wendy, wat heerlijk inderdaad! Dat zou ik ook wel willen joh! Maar vannacht sliep Julia ook perfect, ik hoefde er maar 1x uit omdat ze wilde drinken. Nou, dat overleef ik wel! Hopelijk gaat het nu beter, ook zonder speentje! Maar eh…doorslapen doet mevrouw dus niet he…Maar dat komt nog wel!

Morgan had alleen een hoestbui vannacht. Die camera is dan echt een uitkomst, kan alles in de gaten houden en ben er snel genoeg bij zonder haar te moeten storen voor niks. Dus ze was even aan het blaffen maar ze is lekker door gaan slapen daarna. Alleen was ze wat schor vanmorgen. Dat klinkt best zielig als ze dan vrolijk ieeeiieeeieeee proberen te roepen

Groetjes,

Michèle

aaaaaaahhhhhhhhhh

groetjes wendy

Ha ha ha het is nu net een schorre zeehond.

Groetjes,

Michèle

zielig joh

groetjes wendy

Hey michele,

Jij vroeg wie er de speen teruggeeft, nou: IK!
Als ik Johan eerst uit bed moet krijgen is Aaron uitwakker ondertussen.
Maar…afkloppen…de laatste 2 nachten vanaf 12 uur maar 1x…afkloppen…

Groetjes Danielle

Danielle, dan hebben Aaron en Julia vast met elkaar afgesproken dat ze toch echt al veel te “groot” zijn om steeds om het speentje te gaan gillen…Julia wil hem al 2 (!) nachten niet meer! Joehoe! En nu moeten de kids het even volhouden he, kunnen wij ook weer lekker slapen!

Ja dat ken ik van Mervin Danielle, alleen die schop ik dan echt letterlijk wakker want ik weet dat dat dan de enige manier is waarop ik ook slaap kan krijgen. De eerste keer was ie boos, maar hij heeft nu door dat het werkt en vind ie het prima. Leuk is anders, maar het werkt wel.

Alleen nu hielp even niks. Ze was aan het blaffen vanacht en dan moet ze zo huilen. Tul geven helpt wel want dat geeft vocht denk ik in haar keel. Maar leuk is het niet voor haar. Ze wilde op het kdv ook weer slapen toen we aankwamen.

Groetjes,

Michèle