Elke keer is er wel iets waar ik vragen over heb. Is het niet het hongergedrag van Julia (hoewel ze nu juist weer minder eet, het was dus maar tijdelijk) of het inbakeren, nu is het het speentje.
Julia had haar speen vanaf haar geboorte nodig om rustig te worden. Ze heeft ook heel veel zuigebehoefte. Ik wilde niet dat ze ermee ging slapen, want als de speen dan uitviel, konden wij 100x uit bed om 'm in te doen. Bovendien blijft haar mondje dan openstaan als 'ie uitvalt en dat mondademen is ook minder goed dan door de neus ademen…Het ging goed. Ze ging altijd zonder speen slapen. Maar jullie voelen 'm al aankomen…nu doet ze dat niet meer!
Julia wil per sé haar speen hebben. 's Nachts slaapt ze zonder, want dan’is 'ie al slapende uitgevallen. Maar zodra ze dat merkt, gaat ze miemelen. Ze kan 'm zelf natuurlijk nog niet pakken. Ze beweegt haar hoofdje dan wild heen en weer (nee-beweging) op haar matras. Zodra de speen in is, valt ze binnen 3 tellen weer in slaap. Zo gaat dat de laatste twee weken dus elke nacht. Okay, je bent maar 10 seconden uit bed om het speentje in te doen, maar toch…eerst had ze dat niet nodig en zo heb je toch wel erg rare nachten. Als ze de speen weer heeft, slaapt ze weer 1,5 uur ofzo en dan is het wederom miemelen…
Drie vragen:
- herkennen jullie de speentjesdienst en ook dat je er 's nachts vaak uit moet?
- hoe kun je dat miemelen om de speen afleren, of is het maar een fase en gaat het vanzelf weer over? Het is ook vanzelf gekomen…
- hijgen jullie kindjes ook zo? Julia kan echt knorrend hijgen en snel en hard ademen, vooral als ze druk is in bed.
Dat was het. Vannacht zullen we er ook wel weer 5x uitmoeten vrees ik. Gaap. En ik ben al zo moe! Zzzzzz
Groetjes Rainbow, trotse mama
[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />