Speentje

ik ben nieuw op deze site en hoop dat iemand een leuke en handige tip voor mij heeft. Mijn zoontje van 4 maanden slaapt altijd in met een speentje ne je raadt het al, als mijnheer de speen kwijt is als hij tussendoor wakker wordt dan is het brullen.
Hoe los ik dit op, ik wil hem graag leren zelf weer in slaap te vallen. Ja over een paar maanden kan hij zelf zijn speentje pakken en hem er weer indoen. Dat denk ik toch? Maar voor nu is het erg lastig vooral 's nachts.

alvast bedankt voor jullie reactie

PPPFFF…gelukkig heb ik een zoontje die geen speen wou maar als hij zijn poppetje naast het bed laat vallen is het hier s’nachts ook feest.
dus een oplossing heb ik eigenlijk zo 1,2,3 niet.
Misschien anders een knuffelbeest?! eens kijken hoe dat gaat.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Oei, da’s inderdaad lastig.
Bij Kaya maakt het gelukkig niet zo uit als ze hem 's nachts “kwijt” is
Maar ik weet nog wel dat we bij Stephan vroeger expres een speen met een ring namen (je hebt ze ook zonder)
En door die ring dan een spuugdoekje doen.
Daardoor konden we de speen een klein beetje “klem” leggen tussen hem en bijv een knuffel.
Het bleef op de één of andere manier gewoon net even wat beter zitten.
Maar echt dé oplossing was het niet.
Volgens mij bestaat de perfecte oplossing hier ook niet voor
Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Wij hadden 3 speentjes in bed liggen en met 31 weken lukte het mijn oudste zoon om zelf een speentje 's nachts terug te vinden.
Tot die tijd denk ik dat een todje eraan vastbinden oid wel een goede tip is.

Heb gisteravond zonder speentje geprobeerd. 10 minuten gillen en krijsen. Ik ben naast hem gaan zitten en mijn hand op zijn borst gehouden. Hij viel in slaap, sneller dan ik verwacht had. En hij heeft nog nooit zo goed geslapen. Zal wel toeval zijn denk ik. Hij is geen een keer wakker geweest voor zijn speen. Dus van 20.00 tot 5.00 vanochtend.
Net heb ik hem weer op bed gedaan en ging het wat moeilijker, hij werd niet rustug dus heb ik hem na een half uur even gewiegd en met de ogen dicht weer in bed gelegd en hij slaapt. Zal nog wel even tijd kosten voor hij zelf in slaap kan komen.
Leg je dat poppetje dan iedere keer terug???
Als ik een spuugdoekje eraan doe dan trekt hij hem juist eruit, die gekkerd.

heel erg bedankt voor jullie reactie