Speengebruik

Hoi Meiden,
Nog een vraag…
De laatste dagen vraagt Jack steeds om zijn speen. ( peen, zoals hij hem noemt). Eigenlijk vind ik dat hij alleen in bed zijn speen mag hebben, samen met Suus, zijn knuffelkonijn. En als hij 's avonds moe wordt mag hij hem ook wel hebben. Maar nu komt het vaak voor dat hij aan het eind van de middag al om zijn speen vraagt. Ik heb al verteld dat alleen kleine baby’s een speen in hun mond hebben, en dat hij een grote jongen is die alleen in bedje zijn speen hoeft te hebben. Helaas werpt dit nog niet zijn vruchten af. Hij wordt ook heel verdrietig als ik nee zeg en dan gaat hij huilen.
Wat denken jullie? Hij zit niet helemaal lekker in zijn vel, zijn kiezen komen door momenteel dus ik kan me voorstellen dat hij wat meer getroost moet worden, maar ik wil natuurlijk niet dat hij de hele dag met dat ding in zijn mond loopt.
Thanx!

Groetjes van Christa

Is het misschien een idee om hem iets anders te geven wat 'ie in z’n mond kan doen, omdat je denkt dat het ook met die kiesjes te maken kan hebben? Haha, terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat 'ie wellicht iets te oud is voor een bijtring… Kan je hem z’n knuffelkonijn niet geven of is die uit principe ook echt alleen voor in bed?

Toch denk ik wel dat je stug moet volhouden, want anders vraagt 'ie er straks al om aan het eind van de ochtend.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hij mag zijn konijn wel hebben als hij dat wil hoor, en dat stopt ie dan ook heel enthousiast in zijn mond, dus ik denk wel dat het met de kiesjes te maken heeft.
Vandaag vroeg hij er eigenlijk pas om om een uur of half 7 in de avond en dan mag het van mij ook wel.
Maar de voorgaande dagen…met name als hij moe wordt is het: mama, peen…

Enerzijds denk ik ook: hij is nog geen 2 jaar, moet ik al zo streng zijn met dat speen gedoe bij zo’n ukkie? Weet niet echt wat normaal is op deze leeftijd.

Groetjes van Christa

Ben ik misschien wel te makkelijk, maar Noah heeft een speen aan een koortje die hangt heel de dag aan zijn trui vast.
Hij kan zelf kiezen wanneer die hem in heeft, en dat is vaak wel heel de dag door…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Mijn zoontje heeft nooit een speen gehad Dus daar vraagt hij ook niet naar
Nu komen er een paar kiezen door en daar heeft hij duidelijk last van
Als hij in zn kinderstoel zit heeft hij een plastic lepeltje in zn mond Uiteraard ben ik er dan wel bij
En als hij rond loopt heeft hij regelmatig een stoffen bal in zn mond Dit doet hij alleen als er tanden door komen
Echt funnie om te zien Ik probeer steeds een foto te make Maar dan laat hij m weer uit zn mond vallen GRrrrrrrrrrr

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

Morgan heeft er 1 in bed en 3 beneden. 1 zit in de wagen vast en de andere 2 zwerven. Zij pakt ze als ze heel moe is, want op de een of andere manier weet zij wel waar ze liggen. Maar das nu eigenlijk alleen als ze nar bed gaat. Ze mag hem wel van mij als ze hem zoekt want dan zoekt ze inderdaad troost.

Groetjes,

Michèle

mijn zoon heeft ook een speen maar heeft er alleen behoefte aan als hij hem ziet of als hij naar bed gaat verder vraagt hij dr ook niet om en we zijn hem regelmatig kwijt als ik hem dan vraag waar zijn toetie (speen) is dan is het toetie o o dus dan kunnen we weer gaan zoeken
momenteel heeft hij ook een fase waarbij hij alle soorte doekjes in zijn mond stopt dit heeft hij nog nooit gedaan en ik schrik me er steeds van

Joey heeft zijn speen al een hele tijd alleen in bed. Ik wil hem ook liever niet meer met dat ding in de wandelwagen meenemen… Ik heb hem wel bij me als ik weg ga, voor het geval hij moe word en wil slapen, maar dat gebeurd nog heel zelden in de buggy…
Als Joey ziek zou zijn, of op een andere manier niet lekker in zijn vel zou zitten mag hij hem van mij nog wel hebben, maar kijk inderdaat wel uit dat je het niet te vaak en te makkelijk doet, want voor je het weet heb je een kleuter die dag en nacht met een speen in de mond loopt! Dat vind ik eerlijk gezegd ook geen gezicht… Ik kom in onze supermarkt altijd een jongetje van rond de 4 jaar tegen, altijd die tut half in de mond, en daar zo lekker onduidelijk bij praten! bah!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ook hier is de speen nog steeds favoriet bij Minke als ze moe is of in bed. Ook hier krijgt ze hem vaak na het avondeten voor ze naar bed gaat omdat ze dan wat jengelig en moe is. ik vind dat aan de ene kant niet zo erg ( een vriendin van mij zei pas “als ze zou duimen, dan stopte ze toch ook gewooon haar duim in haar mond als ze daar behoefte aan had?” en dat is natuurlijk waar…) maar aan de andere kant, wanneer stop je er dan "echt"mee. Tja? Ik merk wel dat Minke steeds vaker “weet” dat ze haar speen moet afgeven, bv als ik haar uit bed haal zeg ik “en je speentje in bed he?” en dan plopt ze hem met een vacuumgeluid uit haar mond en gooit hem resoluut in bed . haha!

Gewijzigd door - Linette1 op 03 Nov 2009 10:12:29

Ik ben ook niet zo moeilijk met die speen, rico is dan nu nog wel wat jonger dan jack, maar rico heeft het ene moment geen speen nodig. alleen als ie gaat slapen, en het andere moment dan roept ie constant: TUT, TUT!
en wijst m dan aan ofzo. ook doet ie dit vaker met tandjes. ach wat, ik geef m gewoon…als hij dat nou prettig vind op dat moment. Ik weet dat er momenten zijn dat ie het helemaal niet nodig vind om te tutten.

@Michele: haha ook een apotheek vol dus, net als hier

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Inge. Mwha zo ongeveer. Alleen koop ik niks meer bij want ze gebruikt ze zo weinig dat ik dat niet nodig vind. Alleen der bedtul zeg maar vervang ik af en toe.

Groetjes,

Michèle

Aaron heeft (niet schrikken) 6 spenen in bed aan een spuugdoekje vast zodat hij ze snachts in het donker makkelijk kan zoeken (en dan soms nog huilen dat hij er geen kan vinden en dat zie ik dan op mijn beeldscherm en ga ik er 1 geven en valt hij weer meteen weg). bovenin bed-aan zijkant en onderin bed leg ik ze neer.
En 1 in de auto en 1 in de buggy aan een koord en 1 in de wandelwagen aan een koord.
Thuis overdag heeft hij er geen ook nooit gehad en ook geen behoefte aan.

Dus hier 9 stuks!

Gr, Danielle

[img]http://m2.lilypie.com/BhwUp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Oke als ik het zo lees zijn jullie wel wat makkelijker met de speen dan ik denk ik. Ik wil niet dat Jack de hele dag met dat ding in zijn mond loopt, vooral voor zijn spraakontwikkeling eigenlijk en daarbij vind ik het op een gegeven moment geen gezicht meer.
Ik wil eigenlijk aanhouden dat hij hem mag hebben vanaf een uurtje of 6 a half 7 in de avond. Dan merk ik dat hij moe is, en dan vind ik het ook wel best eigenlijk.

Ik denk dat ik moet volhouden, en het keer op keer ( nou ja die keren dat hjij er om vraagt en dat valt op zich nog wel mee) uit moet leggen. Soms helpt het ook om gewoon te doen alsof ik hem niet heb gehoord haha. Oostindisch doof, hebben peutertjes zelf ook nog wel eens last van

Groetjes van Christa

ooh rico gebruikt zijn tut alleen als ie gaat slapen (elk slaapje dus)
overdag geef ik m nooit tenzij hij dus last heeft van zn tandjes.
zoveel tutten heb ik wel liggen, maar gebruik er maar 1, ja of 2 tenzij die ene wordt uitgekookt.
dit komt omdat hij namelijk 2 combi spenen heeft van difrax (daddy’s choice) en de rest zijn dental spenen. van die dental spenen moet ie niks hebben. weet eigenlijk ook niet waarom ze er nog liggen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker