Speen?

hallo,

Ik kan over mijn kleine dametje van bijna 3 maanden al wel een hele pagina vol schrijven. We hebben al best wat afgetobt met haar ziekenhuis al meerdere keren van binnen gezien enzo, dus ik hoop over onrustige baby wat herkenning te vinden hier.
maar daar gaat deze vraag niet over. Ik merk aan haar dat ze enorme zuigbehoefte heeft, maar de speen pakken daar heeft ze echt moeite mee. Ik weet nog van de oudste dat zij m in de kraamweek al helemaal gevonden had. Zou de kleine floor m nog kunnen vinden of moet ik de moed opgeven. HEbben jullie kids die de speen ook pas later pakten?

groetjes Ineke

Hallo,

Mijn dochter had ook een hele sterke zuigbehoefte. Maar de speen wilde ze eerst niet hebben. Ik heb toen cinababy gekocht, dit is tevens tegen krampjes…elke keer als mijn dochter de speen er uit spuigde er weer huilde deed ik een drupje cinababy er op en dan weer in de mond. Omdat ze het lekker vinden blijven ze wel zuigen. Het is even 1 a 2 dagen afzien met de drupjes en de speen. Maar uiteindelijk heb ik haar aan de speen gekregen. En wat geeft dat een rust. Pff bij een tweede ga ik het weer zo doen.

Succes, hoop dat je er wat aan hebt.

Fijne jaarwisseling.

Groetjes Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Weet niet of je al een ander soort speen hebt geprobeerd, want je hebt natuurlijk verschillende modellen en grote’s

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Erik vond het in het begin ook lastig om 'm in te houden, het kwam erop neer dat ik hem veel op schoot had of naast hem zat en de speen in z’n mondje hield. Uiteindelijk, ik denk dat 'ie al ruim een half jaar was, lukte het hem om de speen goed in z’n mond te houden.

En anders misschien een ander merk/model speen proberen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

de oudste wilde hem hier maar al te graag, maar dat was meer om de pijn weg te tutten dan de zuigbehoefte… Lisa had wel veel zuigbehoefte, maar ook veel pijn en wilde het allemaal wel wegzuigen, maar wilde absoluut geen speen en nog niet!! Nu ben ik daar heel erg blij mee, want ik weet hoe moeilijk het is om weer af te leren… Lisa maakt wel de zuigbeweging nog om in slaap te komen, maar dan zonder iets in haar mond… Ze kroelt liever met haar knuffeltje… Wij hebben ook van alles geprobeerd, mede omdat ook zij een huilbaby was, maar een tut… nee hoor, die wilde ze niet…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

hallo,

bedankt voor jullie reacties…
ten eerste wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die de boel weleens fopt met cinababy… maar als ik deed voelde ik me altijd wel een beetje schuldig om ‘medicijnen’ te gebruiken omdat t gemakkelijk is. ik hoop dan ook dat dat gaat helpen.
Floor wil ook wel graag dr speen vinden, maar dat lukt ook nog helemaal niet zeker niet nu sinds een week of 3 ingebakerd ligt.
Ik zou t ook helemaal niet erg vinden als ze niet zo verslaafd word aan de speen net zoals dr zus. In januari gaan we er tegen aan of Isabel van de speen af te krijgen en ik denk dat dit een heuze bevalling gaat worden
Sinds 2 dagen hebben we de voeding wat aangepast enzowaar lijkt ze meer tevreden en de zuigbehoefte iets minder en de rust te hebben om af en toe de speen te pakken, hopelijk zet dit door!
bedankt voor jullie tips, zeker van de cinababy:D:D

Hai Ineke,
Wat een gedoe he zo’n zuigbehoefte en de speen elke keer verliezen. Onze oudste pakte de speen meteen, een detale bibi-speen. De jongste had de behoefte ook maar elke keer ging ze kokhalzen of spuugde ze hem eruit. Ik heb alle spenen geprobeerd, maar uiteindelijk pakte ze de kersenspeen van difrax heel goed, niet de -2/+2 maar de 0-6 mnd. Als je die nog niet geprobeerd hebt zou je dat kunnen doen. Inmiddels zuigt Phine (5 mnd) op alle spenen, zelfs die van haar grote zus (12 mnd+).
Even een vraagje over het stoppen met de speen van Isabel. Hoe ous is zij nu? Omdat ik met mijn vak (tandarts) veel te maken heb met het stoppen met speenzuigen zou ik je wat tips kunnen geven. De manier van stoppen hangt namelijk samen met de leeftijd. Dus als je tips wilt, laat me maar weten.

Succes met de jongste!!!

Anne-Marie

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Ik heb sowieso al ongeveer alle merken geprobeerd. de enige die nog wel wilde was die van nuby.
maar vandaag lijkt Floor t ineens he-le-maal door te hebben. ze pakt m!! hoera,
vanmiddag zelfs met speen in slaap gevallen in de box. Wat fijn voor die kleine meid!

of t toeval is of niet weet ik niet maar onze Isabel ligt nu voor t eerst in bed zonder spenen.
Anne, bedankt voor je berichtje! Ik begon behoorlijke te balen van de grote overbite die isabel heeft, en vond echt dat ze van dr speen af moest. dus al een tijdje op voorbereid, van nog even en dan gaan ze weg!
Vandaag zat ik te praten met haar op de bank. Ik vroeg of ze t leuk zou vinden om een mooie nieuwe knuffel te krijgen. (ze is gek op knuffelbeesten!) Ze antwoordde natuurlijk driftig van ja. Waarop ik zei dat ze de allermooiste knuffel mocht hebben die ze kon vinden, als ze haar spenen maar bij de mevr van de winkel maar weg zou gooien.
Zo gezegd zo gedaan. t ging net zo makkelijk en eenvoudig. Ze heeft een hele mooie grote pony uitgezocht en ligt nu in bed. Ik ben héééél benieuwd!

Ik zal t stoppen van Isabel even bij de juiste topic plaatsen wie weet zijn er bij de juiste leeftijd meer die mee willen kletsen!

Gewijzigd door - isabelenfloor op 02 Jan 2010 19:54:12

Fantastisch! Gefeliciteerd!
Is Isabel al 4?
Onze dochter is 2 jaar en 3 maanden, hele moeilijke leeftijd voor het stoppen van de speen. Ik wacht tot ze drie wordt. Wel vervelend dat er nog spenen van haar zusje in huis zijn.
Hoe pak jij dat aan, dat ze die niet in haar mond stopt?
Groetjes

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

hoi,

T stoppen van isabel heb ik verder beschreven in t forum voorkids van 1 tot en met 4.
Isabel in september 3 geworden dus nu 3 jaar en 3,5 maand. Vond t een mooi moment om te stoppen.
Ik moet zeggen dat ze t heel moeilijk heeft maar niet zozeer dat Floor er één heeft. Ze weet dat dat kleine baby spenen zijn. ze taalt er eigenlijk helemaal niet naar. 2,3 jaar vind ik ook nog wel klein. Ik vind een mooi moment als ze begrijpen wat er gebeurd, als je ze uit kunt leggen dat de speen weg is. Als ze 2 zijn weten ze volgens mij alleen dat de speen weg is en dat ze iets belangrijks kwijt zijn, verder snappen ze t niet. En dat vind ik zo zielig… vind t al gauw zielig allemaal hoor bij mn eigen kids :smiley: