Speen

hoi mijn zoontje is nu 7 weken oud en als hij voeding heeft gehad overdag dan lijkt er wel op dat hij niet verzaadigd is en heeft heel veel zuigbehoeftes en slapen gaat ook al niet over dag hij krijgt genoeg voeding en heb al geprobeert voeding voor hongerige baby’s maar daar had hij moeite met ontlasting en nu gebruik ik weer comfort iemand een tip en naar de voeding wil hij dus gelijk de speen en zodra dat ding er weer uitfloept dan is het weer huilen wat kan ik er aan doen?

groetjes linda

l.bastiaannet

Ik heb er geen ervaring mee. Maar wat ik wel weet is dat ze wel moeten leren een speen vast te houden, dus als je de speen wel blijft aanhouden, moet je toch een beetje geduld hebben. Verder weet ik het niet.
Succes.

Groetjes Wiets

Lijkt inderdaad dathij zuig behoefde heeft
Even zijn speen goed vast houden tot hij er goed grip op heeft
Moeten ze ook leren
succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Onze dochter van 4 weken heeft hetzelfde. Ben ook overstapt op Forte. Dit lijkt wel iets te helpen, alhoewel ze vandaag weer heel jengelig is en de hele dag de speen wil. Ze krijgt nu wel dikkere ontlasting, dus ik hoop niet dat daar last van krijgt. Ze drinkt haar flesjes vrij snel leeg, zodat ze nog veel zuigbehoefte heeft. Ze heeft al de speen met het kleinste gaatje, dus een kleinere speen zodat ze meer moeite moet doen met zuigen is geen optie.
Ik kreeg de tip om een spuugdoekje door de ring van de speen (je met dan wel een speen met een grote ring eraan hebben) te doen, dan blijft de speen beter op de plek. Ik probeer dit doekje dan altijd ergens een beetje klem tussen te drukken zodat deze in haar mond blijft. Als ze heel wild is werkt dit vaak niet omdat ze om zich heen slaat en de speen uit haar mond vliegt. Ze valt ook regelmatig met de speen in in slaap, bijvoorbeeld in de kinderwagen.

Tja, gewoon toch telkens de speen weer geven. Waar ligt je baby te slaepn? in een eigen kamertje, of overdag in de kinderwagen of wieg in de woonkamer?
Sonne sleip in het begin veel in de woonkamer, en als hij dan huilde omdat zijn speentje foetsie was, gaven hem die gewoon weer aan, en kon hij weer verder slapen. Sonne dronk zijn fles ook veels te snel leeg, en had na de fles dus ook zuigbehoefte, hij kreeg dan ook zijn speentje.
op een gegeven moment doordat hij te snel dronk ging hij spugen als de fles op was. Dit hebben we opgelostdoor hem tussen door boertjes te laten doen. Slaapt je baby echt helemaal niet overdag??

wij hebben hem nu bendeden in de kinderwagen en we mogen blij zijn dat hij een uurtje of 4 slaapt overdag maar 's avonds gaat het wel goed na het flesje van 19.00 uur dan krijgt hij weer om 23.00 uur laatste fles maar hij heeft ook veel last van krampjes en heb al van die druppels en comfort voeding maar na mijn mening helpt het helemaal niet en nu ben ik begonnen met venkelthee we wachten af hoe hij daar op reageert en huilt ook veel ik zit soms met me handen in het haar heb ook nog een zoontje van bijna 3 rond lopen ja en die vraagt ook veel aandacht.

Hoi Linda,

Ik weet niet of je mijn topic hebt gelezen over het middeltje voor darmkramjes??
Dit helpt echt heel erg goed. Ik neem aan dat je met de druppels cinababy bedoeld?
Mijn ervaring was daarmee dat mijn zoontje van de zoete smaak kalmeerde maar de krampjes gingen niet echt weg.
En Dilan had ook last van harde ontlasting, toen ben ik overgestapt op biobim lac, dit kun je kopen bij de reform en toen ik daarmee was begonnen was zijn harde ontlasting ook snel voorbij.
Ik raad je echt aan even die topic te lezen (perfect middel tegen darmkramjes genaamd)
Als die darmpjes in orde zijn zal je mannetje waarschijnlijk ook een stuk rustigger slapen.

Nou heel veel succes met alles en ik hoop dat het allemaal snel beter gaat.

Stella van Es

Stella van Es

Is het een idee om we;;icht de voeding te geven hypo allergeen? ik weet dat dit bij mijn nichtjes enorm goed heeft geholpen.

hallo,
even een vraagje?? ik heb inderdaad het idee dat dat ABC spul helpt!! gisteren de hele dag geen last gehad. sávonds kreegg hij het weer, bleek dat meneertje moest poepen dat doet hem zeer omdat het nog wat hard is. ik gebruik omneo 1 dat is ook al voor harde ontlasting, maar hij blijft redelijk harde ontlasting houden, zodra hij gepoept heeft is het vaak goed!! volgens mij heeft hij pijn bij het poepen!!!

stella is biobim lac een voeding??? ook een beetje dikkig??? zodat hij wel aan zijn zuignehoefte komt anders hebben we dat weer haha!!
groetjes Janneke

Hai Janneke,

Mijn zoontje had ook een beetje last met de ontlasting, ik deed om om de ontlasting wat dunner te maken extra water bij zijn fles… ongeveer 30cc extra water. Ik ben zelf niet zo van de middeltjes en me vk zei dat dat ook wel eens hielp en inderdaad Kenji heeft daarna geen last meer gehad. Heb het langzaam afgebouwd en nu gaathet gewoon goed.

Groetjes Amanda

hai atje
ja dat probeer ik al 2 weken maar ook dat wil niet lukken helaas!!!
dat hadden ze me gelijk al geadviseerd!! maar in iedergeval bedankt voor het meedenken
groetjes Janneke