Speen plat kauwen

Wat heb ik toch een eigenwijs kind! Als ze haar lakens niet wegduwt, trekt ze wel aan mijn haar. Ze vindt altijd wel weer iets om mee te klooien! Julia drinkt nog steeds, sinds ze zo had overgegeven afgelopen dinsdag, erg slecht. Maar o wee als ik de fles weghaal en ze nog een slokje wil, dan graait ze de fles uit mijn handen! Vandaag heeft ze toch weer 2x200cc op en daarnaast wat kleinere porties. Het blijft een beetje rommelen met drinken op dit moment.

Het valt me op dat ze elke keer de speen helemaal fijnkauwt. Dat deed ze altijd al, behalve met de dikke Avent, maar daar kon ze niet mee overweg. Maar nu krijgt ze er bijna geen melk meer doorheen! Ze kauwt de speen echt helemaal plat, zo plat als een duppie. Doen jullie kindjes dat ook? En kan ik dan misschien toch beter een dikkere, grotere speen geven? Het kan geen kwaad verder, maar voor Julia drinkt zo’n platte speen denk ik niet lekker en dat zie je ook aan haar. Ze kijkt moeilijk en drinkt ook langzaam!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat dat slecht drinken betreft na overgeven. Probeer eens met 1 schepje minder voeding in de fles. Dus bijv. 180ml + 5 schepjes. Dat wil nog weleens helpen.

Dat plat kauwen kan evt. te maken hebben met tandjes die in aantocht zijn.

Zodra ze begint te kauwen, kan het ook zijn dat ze zich begint te vervelen en dat ze geen zin meer heeft om te drinken. In dat geval zou ik de fles weghalen.

Groetekes, Sje

Mijn gevoel zegt dat als ze gaat kauwen, ze geen erge honger meer heeft. Dus dan gewoon stoppen met voeden. En een bijtring aanschaffen, misschien kan ze haar agressie daarop kwijt!

[img]http://b1.lilypie.com/YOxNp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik heb een bijtring van prenatal. Ideaal. Pat tenminste in haar mond

Groetjes,

Michèle

Wij hebben een kikker-bijtring, ook van prenatal. Vindt 'ie helemaal geweldig. Ik denk dat 'ie voor Morgan nog iets te groot zal zijn…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan heeft maar een heel klein mondje. De bijtringen van het kruitvat kan ze dan ook niks mee. Dus de kikker is denk ik ook te groot. Ze heeft nu een soort kattenpootje.

Groetjes,

Michèle

Lastig dan hè? Gelukkig passen kattenpootjes altijd…hebben jullie katten allevier hun pootjes nog trouwens?

Ha ha ha ja die hebben ze nog, Ik heb haar tot nu toe alleen sabbelend op een staart betrapt… dus als ik binnenkort een staartloze kat heb

Groetjes,

Michèle

Misschien dat ons schatje dan geen honger meer heeft inderdaad…maar ze doet het eigenlijk meteen al. Ze zuigt zo hard, dat ze de speen plat bijt. Misschien toch een keer een andere speen proberen. En een bijtring zou ook wel goed zijn, want ze bijt echt overal op nu. Zo’n kattenpootje is voor Julia misschien ook wel handig, want laatst probeerde ze een Nijntjebal in haar mondje te proppen en dat lukte ook niet!

Staarten zijn ook interessant, dat heeft onze meneer hier ook al ontdekt. De katten vinden het een minder groot succes overigens…

Oh nee die van ons zijn best makkelijk. Vooral Diablo die is helemaal idolaat an haar. Die zou nog bij haar in bed kruipen als hij de kans kreeg. Echt knuffelkat eerste klas. Je zou bijna denken dat ie ragdoll in zich had.

Enne welke speen is dat die ze zo plat knijpt rainbow?? Die van de Dr brown?

Groetjes,

Michèle

Leuke naam: DIABLO! Het is de kersspeen van Difrax die ze plat bijt. Ik vind de Difraxflessen toch het fijnst en heb nu een brede speen gekocht. Knap als ze die nog plat weet te walsen. Hopelijk kan ze daar dan ook mee uit de voeten. Anders heb ik nog een Dr. Brown-fles met speen, een Bibi-fles met speen etc. dus keuze genoeg!

Wat is trouwens ragdoll???

Oh wij hebben alleen maar leuke namen, Mickey (14 jr), Spot (13jr) Twister (12jr), Diabla (7jr) It (6jr) en Artemis (2 jr)

En een ragdoll is een kattensoort die als een kind hem oppakt zich helemaal slap kan maken zoals een ragdoll (een lappenpop) het is een engels ras.

Hmm keuze zat dus. Nee vroeg het omdat Morgan nu ook een maatje groter speen had want ze zoog ook een beetje te hard en zij heeft ook Dr brown.

Groetjes,

Michèle

Wauw, echt een kattenhuis! Leuk hoor. Ik ben dol op katten, ook al ben ik erg zwaar allergisch voor!

Gisteren had ik een Difrax Wide speen gekocht, die natuurlijk alleen weer op de Difrax brede S-fles paste. Die moest ik dus meteen aanschaffen. Ik heb maar meteen twee flessen en ook een M-speen gekocht, ook voor het kdv. Al hebben zij nog niet geklaagd over Julia’s ‘kauwgedrag’. Gisteren ging het perfect, ze liet de speen heel. Maar vandaag zoog ze hem helemaal vacuum! Ze zoog het tutje naar binnen ofzo, vraag me niet hoe ze het deed, maar ze deed het. De speen zag zwaar misvormd! Hoe is het mogelijk, het was toch best een groot ding! Kortom: ik denk dat de Wide speen ook niet echt een succes is en de brede S-fles dus ook niet (al drinkt ze er wel goed door). WEER 22,50 in totaal weggegooid in de plee…alsof het geld hier aan een boom groeit…Irritant. Ik kan de perfecte speen gewoon NIET vinden. The story continues…Voorlopig hou ik mijn geld in mijn zak hoor, maar alleen als het om spenen en flessen gaat…Ik zit hier met tig dingen die ik niet gebruik: Dr. Brownfles met nooit gebruikte spenen, Aventflessen met spenen, dentalspenen…noem het en ik heb het. Wanneer komt de kinderbijslag? Hmmm…het volgende kwartaal pas he? GRRRR!

Ha ha ha nee dan moet je niet bij ons langskomen nee.

Enne waarom gebruik je de Dr. Brown niet. Ze hoeven hier minder hard mee te werken misschien dat ze hem dan wel heel laat. Ik krijg wel medelijden met de spenen hoor…

En ja das altijd als Morgan thuis niet slaapt doet ze het daar wel, als ze thuis klooit met haar fles doet ze het daar niet. Hallo wat hebben zij wat mamma niet heeft

En ja helaas Rainbow in april pas weer.

Groetjes,

Michèle

Ik heb de Dr. Brown ‘afgeschaft’ omdat Julia daar binnen 5 minuten mee klaar was. Ze dronk als een gek en daarna was het brullen omdat haar zuigbehoefte niet weg was. Hij was iets te makkelijk voor haar…ze zwoegt liever!

Inderdaad, Julia is bij het kdv altijd een engel. Ze speelde daar volop met de babygym, hier niet, ze at daar keurig om de 4,5 uur in haar ‘hongertijd’, hier bij lange na niet, ze drinkt daar nu in haar ‘weinig eet-moment’ wel 200cc, hier niet, ze tuigt daar de speen niet af en hier wel en ga zo maar door! Alleen slapen doet ze hier beter…Maar ze is ook altijd voorbeeldig bij andere mensen…de diva. Ik denk dat als ze bij Morgan in de box zou liggen, dat ze dan steeds wild met Diablo zouden spelen en zijn staart zouden opeten en dat ze, als wij dan zouden gaan kijken omdat Diablo miauwt/krijst, voorbeeldig liggen te kijken, zo van: ‘Wij deden niks hoor!’ Ik denk dat Julia straks ook planten gaat slopen enzo, ze is nu al zo wild soms. Wij hebben glas-in-lood deuren thuis, tussen twee kamers in. Gezellig als ze daar straks met een karretje tegenaan gaat beuken!

Ha ha ha het zal eerder Artemis zijn die schreeuwt, maar ja dat is dan ook een siamees (ook echte diva’s trouwens) Diablo vind het alleem maar heel mooi allemaal, en die gilt niet, alleen heel hard knorren. Ha ha ha hij kan niet eens blazen. Dat klinkt alsof hij zijn neus ophaalt

Enne ja wij hebben geen grote planten omdat diablo ze uitgraaft, maar eh wel kattenbakken en bakjes met eten en een bak water… dus ook genoeg moois.

Groetjes,

Michèle