Speen pakken

Wanneer gaat een baby zijn eigen speen pakken. Morgan probeert het steeds met haar mond als ze hem tegen haar wang voelt. Ook grijpt ze dingen vast nu als je ze in haar hand stopt. En als ze wakker wordt trekt ze het doekje van haar hoofd waar ze mee slaapt (ze wil het per se op haar hoofd anders slaapt ze niet).

Ik geef haar speen nu steeds terug, maar ze lijkt helemaal gefrustreert als ze hem zelf niet pakken kan. Ze wil ook steeds dat je haar optrekt tot stand, dan lacht ze breed en weet ze niet hoe snel ze zich moet laten zakken om weer opgetrokken te worden.

Ze is woensdag as 10 weken.

Groetjes,

Michèle

Dat is per kindje helemaal verschillend. Geen peil op te trekken. Zit niks anders op dan steeds op oproepbasis die speen erin gaan stoppen en afwachten tot ze hem zelf kan vinden.

Groetekes, Sje

Op een dag zal ze hem opeens zelf gaan pakken Dus ik zou gewoon afwachten trouwens 10 weken lijkt me nog erg jong inderdaad om zelf speentje te pakken ik kan me herinneren dat Jordy pas rond de 4e maand zn speentje echt zelf in zijn mondje stak maar zoals Sje al schrijft verschilt dat echt per kind…
Dat optrekken vond jordy ook altijd geweldig en lachte dan heel hard hahaha…Leuk he die ukkies

veel liefs joyce

joyce

nou maar goed dat elk kind verschillend is … denk dat mijn mannetje dan tot de luilakken hoort… laat al snel zijn hoofdje bengelen(hangen) en pak nu sinds kleine week dingen vast… is bijna 4 maand!

Volgens mij was Quinty ook zo’n 4 maand toen ze haar speentje zelf in en uit kon doen. Vindt ze nog steeds een leuk spelletje Dan pakt ze hem er uit, zwaait er flink mee rond en stopt hem dan weer terug. Gek kind Maar een kind is niet standaard en doet alles op zijn/haar tijd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Onze kleine meid was ook ongeveer 4 maanden toen ze haar speen zelf kon pakken en dan deed ze dat nog niet altijd. En pas rond de 5 maanden kon ze haar speen “goed” in haar mondje doen, dwz niet op zijn kop of achterstevoren. Was overigens wel heel leuk om naar haar “gestuntel” te kijken.
Zo rond de 5 maanden zag je haar om haar heen kijken naar haar speentje en dan stopte ze haar spaantje gelijk goed in haar mond. Overigens doet ze dit 's-nachts (helaas niet) .
Kortom, het komt dus vanzelf!

Gewijzigd door - Cin77 op 11 Nov 2008 10:16:30