Speen of niet

@Rainbow
Grappig. Ik zeg hetzelfde tegen Nick op het aankleedkussen. “Doe de speen maar uit want mama kan je anders niet verstaan”. En uit gaat ie dan.

@Melanie
Tja, de een duimt tot zijn 12e en de ander heeft nog een speen

Groetjes Bianca

Jack is 2 en die heeft in bed ook nog een speen, en ook soms savonds als hij erg moe is.
Op het CB gaven ze aan dat hij er met 3 jaar wel vanaf moet zijn ongeveer en dat wil ik zelf ook wel. Ze raadde een boekje aan dat je ironisch genoeg op de Difrax site kan kopen. Spelenderwijs leren ze dan de speen af. Ik heb naar het boekje gekeken en het was pas vanaf 3 jaar haha! Dus Jack mag ook de speen nog.

Als ik het over kon doen zou ik wel proberen om mijn kindje niet meer aan een speen te laten wennen maar ja, die zuigbehoefte in het begin, en daarna toch een vorm van troost zeg maar…Maar het makkelijker beginnen dan stoppen volgens mij…zucht.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik snap uberhaubt niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over een speen bij het slapen.
Dylano heeft hem dus ook alleen bij het slapen en dat hoop ik over een jaar ook van af te zijn. Maar Madelon duimde dus de hele dag bij de hand. KUn je niet afpakken En ze duimt nog als ze gaat slapen of verdrietig of moe is en die is 19. Geef mij dus maar een speen.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers