Speen afleren

Ja, daar sta ik dan…
Een poos geleden heb ik al gezegd dat die speen met zijn 3e verjaardag de prullenbak in gaat, maarja… Seth is morgen jarig en Oud en Nieuw staat voor de deur, dus is dit wel zo wijs?

Tot nu toe hebben we 1x geprobeerd om hem zonder speen te laten slapen, maar dat draaide uit op een drama en hij wilde zijn speen weer.
Verder heb ik hem al wel verteld dat hij te groot wordt voor een speen.

Ook heb ik (hoe pedagogisch) een gaatje in zijn speen geprikt, waardoor hij hem niet meer vacuum kan zuigen, maar hij heeft het ding nog steeds in met slapen.

Ik vind het echt heel lastig, hoe moet ik dat ding afleren?? Zijn tandjes beginnen wat scheef te staan, dus dat is wat mij betreft een goede reden, maar als ik er alleen maar over begin bast hij al in tranen uit.
Seth is niet zo moelijk,maar dit is wel een lastig punt.

Dus kortom, hoe moet ik dit aanpakken??
Ik heb ook al geoppert dat hij stickers mag plakken als hij zonder speen slaapt, maar hij slaapt liever met speen

Liefs, Anne

Op die ene dag zou ik het sowieso niet laten uitkomen, dus lekker beginnen als zijn verjaardag/oud en nieuw voorbij zijn. Als het gewone leven weer begint, zeg maar.

Zal ik eens iets bekennen? Erik heeft met het in slaap vallen nog steeds een speen. Vind je het geen schande? Hij wil het ook nog graag. Tot nu toe is alles op zijn tijd gegaan en heb ik het idee (de illusie?) dat hij het ook met dit wel zelf zal aangeven als hij het niet meer nodig heeft.

Ik weet dat er een boekje bestaat van Difrax over het ontwennen van een speen. Misschien even googelen?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Aaron beet op het laatst zijn spenen stuk dus (hij had er 4 in bed) elke keer als er 1 kapot was gooide we die weg.
Tot de laatste dus ook kapot ging…ik heb hem toen zelf in de prullenbak laten gooien en Aaron zei: “klaar” en heeft er nooit meer om gevraagd.

(ik had er 1 achter de hand gehouden voor het geval dat…maar die is na een week ook weggegooid)

Gr, Danielle

Wij zijn er nu ook weer mee bezig op de creche slaapt hij al een hele tijd overdag zonder maar thuis slaapt hij dan echt niet. Sinds kort heb ik de regel weer ingesteld dat de speen onder geen enkele voorwaarde meer uit zijn kamer komt. Hij houd zich daar goed aan. Af en toe probeert ie het wel maar dan echt met zon grijns op dat koppies van haha kijk dan dan hoef ik hem maar aan te kijken en hij legt hen terug. In het nieuwe jaar ga ik weer beginnen met ook overdag zonder slapen. Hopen dat dat lukt.

Wij zijn er nu ook weer mee bezig op de creche slaapt hij al een hele tijd overdag zonder maar thuis slaapt hij dan echt niet. Sinds kort heb ik de regel weer ingesteld dat de speen onder geen enkele voorwaarde meer uit zijn kamer komt. Hij houd zich daar goed aan. Af en toe probeert ie het wel maar dan echt met zon grijns op dat koppies van haha kijk dan dan hoef ik hem maar aan te kijken en hij legt hen terug. In het nieuwe jaar ga ik weer beginnen met ook overdag zonder slapen. Hopen dat dat lukt.

@lalala…het is bij Seth toch alleen voor de nacht of niet?
Is hij overdag ook met speen?

Aaron had hem echt alleen snachts nodig maar binnen 2 weken waren de spenen kapot gebeten en weg.

Misschien eens een vies geurtje erop smeren zodat hij hem niet lekker vind en eruit gooit.
Voor mij part gewoon olie erop smeren das ook al vies.

Gr, Danielle

@Mriek: Ja, die heb ik gedownload, maar dat vond ik persoonlijk helemaal niets.

@Danielle: Hij heeft hem alleen om inslaap te vallen inderdaad, en ook in de middag, want dan slaapt hij ook nog.
Verder heeft hij hem nooit overdag dat is al heel lang.

Ik zou kunnen proberen om hem weg te halen als hij slaapt, maar de vraag is wat je daar mee opschiet…

Fijn dat jullie even meedenken in ieder geval!
Liefs, Anne

wij hadden dit probleem ook, maar dan met de fles. De speen is bo al een jaar of 2 vanaf, maar hij kreeg in de ochtend als hij naar het kdv gaat nog steeds een papfles (stukje gemak omdat hij ook er erg vroeg uit moet dan 6:15) en hij een slechte ontbijter is, waardoor hij er nog eerder uit moest als brood moest eten. Vond dat zo sneu dat die ene keer in de 3 weken dat ik nachtdiensten heb, en hij dus vroeg er naar toe moet ( wel 5 dagen achter elkaar, maar goed) dus die fles nog had. Maar ik betrapte mijzelf er op dat ik het overdag ook af en toe gaf, of als hij ziek was. Niet zo hee goed dus… dus wat hebben we gedaan, ik heb tegen bo gezegd dat zijn fles kapot is 9was helemaal niet zo maar goed) samen weggegooid en daarna meteen naar de winkel gegaan om een grote jongens beker te kopen, (want hij is immmers een grote jongen toch bo?) Dus heeft hij een mooie toy story beker uitgezocht, en sindsdien geen fles meer. vanmorgen moest hij weeer even naar het kdv, zijn vaste dag daar de donderdag, dus wilde hij een papfles…het leek eerst even een drama te worden, maar toen ik zei dat we die laatst toch weg hadden gegooid omdat ze kaopt waren en bo nu toch een grote jongen was, en hij misschien uit een echte papa beker pap wilde , toen was het goed en trots dat hij in zijn stoel zat, met een grote stenen koffie beker met pap!! hahahahaha.
De volgende stap voor ons is dat hij geen pap meer krijgt, want hij krijgt pyama pap van de nestle, das officieel tot 36 maanden…maar goed het kdv zegt ook, dat komt niet zo nauw, geef het maasr lekker, anders moet hij er echt heel vroeg uit, dus voorlopig mag hij zijn geliefde pap nog hebben

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

quote:
@Mriek: Ja, die heb ik gedownload, maar dat vond ik persoonlijk helemaal niets.

Liefs, Anne

Oké. Ik heb er alleen van gehoord en ken hem persoonlijk niet, maar ik geloof je meteen

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik wilde al een topic openen, maar je was me voor… Hier exact hetzelfde probleem! Mevrouw is nog zo verknocht aan dat vieze ding en zij ziet natuurlijk ook dat Max er eentje heeft. Ze heeft m alleen in de nacht nog in, maar dat is wel 12 uur per dag! Eva heeft ook iets scheve tandjes volgens mij, dus ik ben ook op zoek naar een oplossing! Ik heb dat boek van Difrax, was het vergeten, maar ga toch nog eens kijken!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers