Speen afleren

Minke mag haar speen nog in bed en is er ook nog steeds dol op. Ik vind het aan de ene kant onschuldig, maar aan de andere kant denk ik hoe kom ik er ooit vanaf? Is dit nou de leeftijd om te stoppen of "mag"ze hem nog wat langer? Is het niet zielig om haar dit af te nemen? Of ben ik zo’n softie…? Hoe hebben jullie dit aangepakt?
groetjes!

Gewijzigd door - Linette1 op 21 Sep 2010 10:19:27

Ik ben er nog niet mee bezig. Volgens mij is het rond het derde jaardat je moet gaan stoppen dan wel afbouwen. Ik zie het wel morgan is nu vol met der kiezen bezig. Er is 1 puntje door dus het begin is er. Maar ik ga dus nu echt geen speen afbouwen

Groetjes,

Michèle

Michele geef jij hem ook overdag dan of alleen in bed? Ik merk dat Minke overdag inmiddels wel zonder kan ( heeft oook wel even geduurd). Dus dat is stap 1…

Oh nee alleen als ze naar bed gaat dus middagslaapje en 's avonds. Ze wil er op de dag nu soms om zeuren en als ze boven met me rommeld pakt ze hem uit er bed, maar ze weer zodra we der kamer verlaten moeten der tul en doeken in der bed en dat weet ze en dat is geen probleem. Ze was met 9 maanden al van der tul op de dag af.

Groetjes,

Michèle

Eva is ook nog verknocht aan haar speen. Ze mag 'm in principe alleen nog in bed, dus 's nachts en met haar middagdutje. Overdag zeurt ze er soms ook wel om, vooral als ze moe of verdrietig is, maar ik geef daar niet aan toe en leid haar dan snel af. Ik wil echt niet dat ze, zoals je weleens ziet, als ze 4 is overdag met een speen door de Appie loopt! Ik vind dat tutten in bed geen probleem, ze is net 2 he? Ik zou Minke er ook lekker nog even mee laten en anders één van de superoriginele ‘speen-weg-doe-manieren’ van Bakmama proberen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Er wordt inderdaad aangeraden om vanaf een jaar of 3 met het ontwennen te beginnen. Eerder is het voor hen nog moeilijk te snappen. Dus à la bakmama gaan we dat tegen die tijd maar eens proberen. Minke lekker nog laten slapen met die speen zou ik dus zeggen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ja die van ons was dus gewoon kwijt! Het was de laatste en die heeft ze zelf kwijt gemaakt! Heb het ook nooit meer gevonden, was wel 1 weekje moeilijk. Ik zei ook in Malawi hebben ze alleen tutten voor kleine babies. Is nog waar ook, ze gaan tot 6 maanden hier, die van 1 jaar heb ik hier nooit gezien! Dus toen was het ook klaar! Wel even zielig hoor, en mama moet wel even bij haar blijven om in te slapen, maar dat was naar 4 dagen ook weer goed!

Bakmama jouw manier vind ik inderdaad heel goed ! Ik denk dat ik haar inderdaad nog maar even laat en volgende zomer een van jouw genieuze ideeen ga toepassen!

damian word 6 december 3 en we hebben het laatst al een keer geprobeerd maar met dikke tranen zat hij in bed en zei maar mama ik ben wel een grote jongen maar toch ook nog een beetje klein…mama was om natuurlijk…vind het ook wel lastig hij moet nu al zoveel aangezien hij over een weekje of 5 een zusje erbij krijgt…Ook is hij net zindelijk wat ik ook super vind van hem dus wanneer ga ik het dan proberen ??

@ Beaware als de rust een beetje wedergekeerd is en alles weer een beetje normaal is. Ze adviseren vanaf 3 jaar maar dat betekend niet hup 3 weg speen. Als jij ziet wat je al zegt dat er stress aan komt (ook leuke stress) dan is het slimmer om er wat leter mee te beginnen want een speen geeft ook troost vaak in moeilijkere tijden.

Groetjes,

Michèle

@michele…lijkt me idd ook slimmer om even te wachten…komt vast wel goed denk ik (hoop ik haha)
dank je wel

Ik heb wel eens heel effectieve maar niet zo’n lieve manier gehoord.

Deze vader had van zijn dochter de knuffel en speen afgepakt en haar verteld dat ze daar nu te oud voor was en dat knuffel en speen in de prullenbak gingen.
Kind helemaal over de rooie natuurlijk.
Heeft vader gezegd: Oke dan mag je je knuffel terug, en het kind heeft nooit meer naar de speen omgekeken.

Of het de beste manier is? Geen idee, ik heb gelukkig geen speenkinderen.
Hoewel duimen nog moeilijker af te leren is

Noa word bijna 2.
Ze heeft hem in principe bij het slapen en als we weggaan.
Ik wilde het ook afleren, maar heb ook het idee dat ze het nog niet echt bergijpt.

Laatst was ze bij een nieuwe oppas en daar had ze een half uur gehuild bij het slspen gaan, bleek dat ze de tut niet had gegeven.

Daaruit blijkt voor mij dat ze er gewoon nog niet aan toe is.

Wij hebben destijds onze meiden hun speen laten geven aan een pasgeboren baby in de vrienden- / familiekring. Ging perfect!

Ze waren toen ongeveer 3.

Als het tegen 5 december loopt kun je de speen ook in de schoen laten leggen zodat Sinterklaas het mee kan nemen voor de babypietjes in Spanje. Sinterklaas laat dan natuurlijk wel een aardig bedankcadeautje achter in de schoen.

Groetekes, Sje

Das ook een goeie Sje! Met Sinterklaas is ze immers alweer 2,5…hmm kan ik ook nog proberen!

Hi bakmama & Sje

ik ben mondhygiënist en “de speen” ligt dus ook op m’n werkterrein hihi, want veel orthodontische behandelingen (beugelen) kunnen voorkomen worden door optijd de speen af te bouwen. Ook een logopedist zal pas echt aan een behandeling beginnen als die speen eruit is! (spraakproblemen komen door verkeerd slikpatroon, verkeerd slikpatroon door speen> openbeet).

Ik vind jullie tips echt geniaal, dit soort dingen adviseren wij ook, maar die van jullie waren wel Hylarisch. M’n complimenten, beter goed gejat dan slecht verzonnen, want ik ga jullie tips in m’n praktijk gebruiken! hahahaha!

x Floss

Oh dank je! Ik factureer wel een en ander aan je door, dat snap je wel he?!

Laat je ons weten of de tips in je praktijk ook succes gehad hebben?

Groetekes, Sje

hahahahaha werk je op basis van omzet? doe je het voor 40% hihihi

x Floss

Ik vind het allemaal prima, als ik er maar leuk van rond kan komen! Haha!

Groetekes, Sje