Oeh, succes morgen mama_snoekie!
Hier ging het eigenlijk heel makkelijk. De oudste was er gelukkig wel van onder de indruk dat de speen voor kleine kindjes is, en weken vantevoren afgesproken dat we hem kapot zouden knippen als ie 3 was.
Dus op zn 3e verjaardag kwam hij uit bed, en EERST moest die speen kapot, voordat hij een cadeautje uit wilde pakken, hihi.
En de jongste was 2 jaar en 3 maanden toen er bij mijn nichtje een baby werd geboren, dus toen we daar naartoe gingen vroeg ik haar voor de grap of ze haar tutje als cadeautje wilde geven aan de baby. Dat wilde ze wel ![]()
Haha, die reactie had ik niet verwacht, dus nog even goed duidelijk gemaakt dat ZIJ dan dus geen tutje meer had, en dat de baby daarmee mocht slapen.
Nou dat vond ze eigenlijk wel prima, als ze dan wel zelf het doekje mocht houden dat er altijd aanzat.
En ik moest het mooi inpakken met een strikje.
Dus dat hebben we samen gedaan, en zij heeft hem bij de baby in het wiegje gelegd.
Nooit meer naar gevraagd thuis.
Maar mevrouwtje was niet gek
bij oma had ze ook een tutje… en die had ze niet weggegeven. En mocht ik ook echt niet weggooien, want dan zou ze heel hard gaan huilen vertelde ze.
Nou ja… ach… die paar uurtjes in de week dat ze daar dan slaapt overdag, daar ga ik ook niet moeilijk over doen.
Tja en of het nou echt voor een bepaalde leeftijd moet??? Moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik vind van wel
vind het gewoon smerige dingen. En zeker als je weet dat het puur alleen maar gewoonte is, en niet zozeer dat ze echt niet zonder kunnen, dan moet dat ding er gewoon zo snel mogelijk uit.
Sowieso overdag ![]()
Brrrr hier op school, zit een meisje, ruim 4 jaar en zodra ze uit school komt rent ze naar dr moeder: Mama speen! En hoppa krijgt ze dat ding weer…
Jah zegt moeder, we moeten dat toch echt gaan afleren hoor, maar ze wil niet…
Ben benieuwd wie daar de baas is in huis, haha.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)