Speeltoestellen voor buiten

Met het mooie weer in aantocht kunnen we weer lekker buiten zitten en de kids kunnen lekker buiten spelen… Alhoewel het er vandaag nog niet uit ziet of het mooi weer gaat worden… Nu zag ik in het krantje van de Gamma ontzettend leuke speeltoestellen voor buiten, voor leuke prijsjes! Een poos terug was er iemand die hier naar op zoek was, vandaar dit topic

Wij zijn heel erg aan het twijfelen of we een speeltoren met glijbaan zullen gaan kopen. Die zijn niet heel goedkoop maar kunnen lang mee. Je hebt ze van Jungle Gym, echt geweldig.
Of anders willen we een losse glijbaan/schommel/zandbak kopen.
Wat zijn jullie ervaringen? Wordt er veel mee gespeeld of valt het tegen?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Een zandbak kan ik je zo en zo aanraden, Toppie water en zand je kind is tevreden
Wij hebben naast de zandbak een glijbaan staan de grote variant van Little tikes. De schommel hebben we in de pergola gehangen. Zoland Jony nog niet zelf schommelt zetten we nog geen groot toestel neer, maar doen we liever een grote trampoline. Een groot toestel zet ik liever neer als Jony 4 jaar is en zelfstandig kan schommelen. Onze buren hebben er ook een staan, ervaring is dat Jony nog niet op de onderste tree kan komen verder gaat het prima zelfstandig!

Ik wil ook geen toren met schommel, die hangt bij ons in de deuropening zeg maar.
We wilden dan een speelhuis met zandbak eronder en een glijbaan. Die zijn wel prijzig maar ze kunnen er veel langer mee dan met de glijbaan van bijv little tikes.
En Jack is net een klimaap. Die klimt nu al zelf bovenin een klimrek, dus zo’n toren is een eitje voor hem.
Ze zijn alleen wel 300 euro…Maar ja als ik alles los koop ben ik meer kwijt denk ik.
Moeilijk!

Ik had toenertijd voor Madelon (wel ouder 5 jaar) een houten rek met schommel, ringen en klimtouw. Daarvoor en toen ook nog wel laten staan een glijbaan en zandbak en alles heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben ook zo’n hoog speelhuisje (of speeltoren) met glijbaan aan de ene kant en haaks daarop een aanbouw met schommel, rekstok en touwladder eraan. Ook van Jungle Gym.

Hier wordt er erg veel mee gespeeld. Het heeft zijn geld (staat er nu 4 jaar en ziet er nog prima uit!) al dubbel en dwars opgebracht.

In eerste instantie wilden we ook een zandbak onderin die speeltoren, maar daar hebben we vanaf gezien. Ze kunnen elke dag op school in de zandbak als ze dat willen. En zelfs dan krijg ik al genoeg zand in mijn huis. No way dat er hier in de tuin een zandbak komt!

Wij hebben er overigens destijds wel voor gekozen om niet te bezuinigen op dat speeltoestel. Je hebt van Jungle Gym versies met dikke planken/palen en dunnere planken/palen. Wij hebben voor de dikke gekozen.

Verder hebben we ook niet bezuinigd op het trapje. Dat was origineel zo’n trapje met ronde sporten (dus het idee van zo’n klimrek in de gymzaal op school), maar dat vonden we te gevaarlijk, zeker als zo’n trapje nat is. Dus we hebben dat laten vervangen door een trapje met gewone traptreden.

En we hebben de versie met houten dak gekozen in plaats van zeildoek-dak. Ook net wat duurzamer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 May 2010 20:53:52

quote:
In eerste instantie wilden we ook een zandbak onderin die speeltoren, maar daar hebben we vanaf gezien. Ze kunnen elke dag op school in de zandbak als ze dat willen. En zelfs dan krijg ik al genoeg zand in mijn huis. No way dat er hier in de tuin een zandbak komt!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 May 2010 20:53:52

Dacht al dat wij de enige waren die hier mieperig over konden doen… gelukkig moeder Sje ook Hier nl ook GEEN zandbak in de tuin… nu niet / nooit niet…

Lilypie In verwachting Ticker

Nee hoor, je bent niet de enige mieperige muts. Klinkt allemaal heel leuk, zo’n privézandbak, maar zo leuk is het niet. En zeker als ze toch op school, kdv of psz wel aan hun trekken komen, missen ze niks in hun jonge leventje!

Hoef ik me niet schuldig te voelen dat ze hier geen zandbak hebben. Met een glijbaan, een duo-schommel, een rekstok, een touwladder, een trampoline en een wipding, komen ze niks tekort hier!

Ik had vroeger een schommel die ik moest delen met een broer en een zus en ik heb een hele leuke jeugd gehad, dus onze meiden komen over 20 jaar echt niet bij een psycholoog terecht omdat ze wel een speeltoestel met de meest uiteenlopende activiteiten hadden maar geen zandbak.

Groetekes, Sje

Ja wij wilden ook die toren met het houten dak dan nemen inderdaad. Dat zeil vind ik er een beetje shabby uitzien.

Die sporten van het trapje zijn tegenwoordig ( ik weet niet hoe dat enkele jaren geleden was) van een speciaal soort materiaal dat wanneer het nat wordt het toch niet glad wordt. Dus dat is mooi.

Ik krijg er gewoon zin in om er 1 aan te schaffen. Alleen het plaatsen, dat is volgens mij nog niet zo 123 gebeurd. Het moet toch stevig verankerd worden in de grond enzo.

Klopt, je moet het verankeren.

Meneer Sje is destijds een hele dag samen met mijn vader bezig geweest om hem in elkaar te zetten en verankerd op z’n plek te krijgen.

Oh ja, en denk goed na over de kleur van de glijbaan. Neem géén geel! Ziet er heel vrolijk en schattig uit, maar op geel komen insecten af.
Wij hadden vroeger een opblaasbadje met 3 van die opblaasbare ringen. Alle ringen in geel! Dat zat altijd helemaal vol met van die kleine zwarte dondervliegjes.

Als je geen uitgesmeerde dondervliegjes op de broeken van je kind wilt, dan moet je geen gele glijbaan nemen!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 May 2010 21:12:34

Geel wilde ik toch al niet Sje, had zelf blauw in gedachte…Insecten ben ik zelf doodsbang van dus geen gele glijbaan voor mij.

Ik moet lachen om dat “meneer Sje”.
Bij ons zal ook het nodige werk er aan vast zitten vrees ik. We moeten eerst nog een boom ( die we vorige maand geplaatst hebben) ergens anders zetten en dan dus verankeren en tegelen om de toren heen. Althans tegelen onder de toren en we wilden een paadje van houtsnippers er om heen doen.

Maar ja, ik denk wel dat hij er veel plezier van zal hebben. Althans dat hoop ik want anders is het ERG veel geld.

Wel tegelen onder de toren met rubbertegels he?!

(Meneer Sje is een goed alternatief voor zijn echte naam toch? Ik ben niet zo van het gebruiken van de echte namen op het openbaar internet).

Groetekes, Sje

Yes, we hebben de Jungle Gym Club gekocht! Ben zo happy! Aankomende week wordt hij geleverd. In de tuin hebben we al de nodige ruimte gemaakt…heb er zin in!!! De zomer moet nu echt gaan komen!

Leuk zeg! Wel foto’s laten zien als-ie staat he?!

Groetekes, Sje

Super joh… ben benieuwd naar de foto’s …

Lilypie In verwachting Ticker

Foto’s komen zeker, kan even duren omdat mijn man deze week naar het buitenland moet voor zijn werk.
Maar zodra hij staat zien jullie het. Jack was al helemaal gelukkig gisteren in de winkel; hij bleef maar roepen Bibaan bibaan ( is glijbaan )