Speelgoed op de slaapkamer


#1

Ik vroeg me wat af.
Bij veel mensen hoor ik dat de kinderen spelen op de slaapkamer en dat daar ook vrij veel speelgoed staat.

Nu staat er bij onze dochter dus geen speelgoed op haar kamer echt niets, en als ik dat aan geeft word ik raar aan gekeken…

maar is dat dan zo vreemd??


#2

Nee, waarom zou dat vreemd zijn? Mijn kinderen hebben het momenteel wel wegens het opknappen van de huiskamer. Maar dat krijgt straks weer gewoon een eigen plek beneden. Niks raars aan!

Groetjes Manderijn.


#3

Wij hebben noodgedwongrn wel speelgoed op zijn kamer staan.
Hij mag van ons zowel in zijn kamer spelen als in de huiskamer.
Het speelgoed zit in 2 grote bakken en gaat ook allemaal de bakken in als hij naar gaat. We zijn van plan over niet al te lange tijd naar een groter huis te verhuizen en dan komt er ook een speelkamer waar het speelgoed heen gaat. Onze boef trekt zich graag terug om te spelen dus dan is een aparte kamer wel zo fijn.


#4

Waarom zou dat raar zijn. Ieder zijn ding toch. Hier zowel op de slaapkamer als in de huiskamer maar wij wonen in een flat dus dat vind ik toch anders.

Liefs Michelle


#5

Hier staat in de woonkamer van alles aan speelgoed,
en op de slaapkamer ook het een en ander.
Alles in de woonkamer is niet handig, en alles in de slaapkamer ook niet.
Beetje verdeeld dus.

Denk dat het ook een beetje afhankelijk is van hoe groot de slaapkamer is.

M.


#6

Ja ik denk ook dat het aan de leeftijd ligt. Hoe oud is je dochter?
Mijn dochter van bijna 6 die speelt tegenwoordig veel boven met de lego.
Maar dat heeft meer de reden dat ik dat nu met dit mooie weer niet beneden wil hebben, als het straks regent en ze er elke dag er mee speelt prima. Maar laat het nu maar boven verspreidt over de vloer.
Op gegeven moment kreeg zij ook een tijdje dat ze lekker boven wilde zitten muziekje aan lekker spelen in haar eentje…


#7

Leeftijd zal inderdaad ook wel schelen ja, ze is nu bijna 3. Ze heeft wel een hele stapel voorleesboeken in haar kamer en die trekt ze met gemak binnen 5 seconden allemaal uit de kast… Dat is reden 1 dat ik het niet wil, beneden heeft ze een eigen “hoek” waar een hele kast staat met speelgoed, daar mag ze mee doen wat ze wil. Maar bedtijd is bedtijd denk ik. Mevrouw komt gerust 100 keer haar bed uit als ik naar beneden ga.
Hopelijk gaat dat over als ze wat ouder is, nummer 2 is onderweg dus ik zal toch ruimte moeten maken voor ander speelgoedmop den duur.

Zwanger van nummer 2 !!


#8

Ja inderdaad met 3 jaar had ik dat ook niet hoor
Klein mandje met speelgoed voor als zij rond keutelde smorgens en ik nog in mijn bed lag en geen zin had om er uit te komen
Maar spelen inderdaad beneden net zo gezellig toch, …

Doe wat jou gevoel is hoor elk kind is anders daarin.

Greetz


#9

Raar is het niet, iedereen moet dit voor zichzelf weten. En ik denk ook dat het per kind verschillend is of dit kan of niet. En soms is het idd noodgedwongen dat kinderen speelgoed op hun kamer hebben. Wij hebben het verspreid, zowel in de woonkamer als op de slaapkamers. De ene keer willen ze boven spelen en de andere keer beneden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#10

Ik vind het niet zo raar eigenlijk. Wel een fijn idee dat je dan weet dat ze niet liggen te spelen ipv te slapen. Maar ik zou denk ik zelf wel een beetje speelgoed neerzetten zodat ze ook op hun kamer kunnen spelen als ze dat een keer willen.

Gr Anke