Speelgoed inzamelen?


#1

Mijn dochter heeft veel te veel kleertjes en vooral speelgoed. Ondanks dat wijzelf maar twee of driemaal per jaar iets voor haar kopen, puilt uit alle kasten het speelgoed.

belachelijk eigenlijk! Zelfs met een tweede op komst, heb ik geen idee hoe ze hier nou allemaal mee moeten spelen.

Ik wil dan ook het goede voorbeeld geven aan mijn kinderen, en jaarlijks met ze hun speelgoed doorlopen, en het nog mooie en goede speelgoed weggeven. Natuurlijk houden ze wel zelf ook speelgoed, maar met deze hoeveelheden vind ik het een goed plan dat ze ook leren dat andere kindjes het minder hebben, en dat ze hun speelgoed daar best eens aan mogen afstaan.

Maar nou zoek ik me een ongeluk op internet, maar ik kan echt geen “goed doel” inzameling vinden bij mij in de buurt (Maarssen, Utrecht). Het dichtsbijzijnde is actiekids.nl, en het inzamelpunt daarvan ligt helemaal in Amersfoort. Wel leuk, maar er zijn vast nog goede doelen waar ik niet aan gedacht heb. De kringloopwinkel vind ik een laatste redmiddel.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een schoenendoosactie, een kerkeninzameling voor arme kindjes in weet-ik-waar, een actie voor arme nederlandse kindjes… al weet ik niet of we wel arme kindjes in nederland hebben die geen speelgoed hebben.

Wie heeft er ideetjes?

Kijk voor leuke kraamkadootjes op sluikreclame stel ik niet op prijs…


#2

hallo,

hier is al ooit een topic over geweest.
Moet je ff kijken bij mama’s hoekje en dan topic over goede doel?.
daar staan linken ect over goede doelen.
Misschien kun je daar wat mee.
Staan best mooie goede doelen op.
Ze zullen er blij mee zijn.

Succes

groetjes Gytha


#3

Hoi,

Heb zelf in maarssenbroek gewoont. Ik weet dat ze een organisatie hebben daar die inzameld voor tehuizen in oosteuropa. ik weet dat Cheezik (Heezik) (hoop dat ik dat goed spel) de transporteur er tot dat ik er heb gewoont er jaarlijks met een aantal chauffeurs heen reed. Of ze dat nu nog doen weet ik niet. Maar ze weten daarvast wel hoe de stichting heet.
Misschien dat je daar wat aan hebt. De schoendoos actie worden ook veel via scholen gedaan misschien dat er een school in de buurt is. Ik zou edukans gewoon even bellen en er naar vragen.
Ik persoonlijk vind de kringloop voor deze dingen ook de laatste manier.

Leuk idee en succes ermee,

groetjes

lon106


#4

Hey Super!

Ik zal eens kijken Heezik dat nog steeds doet, die zitten hier op het industrieterrein inderdaad!
Dank je voor de tip!

Kijk voor leuke kraamkadootjes op sluikreclame stel ik niet op prijs…


#5

Wat dacht je van Moviera Utrecht? We helpen kinderen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld. En speelgoed is altijd welkom. We bevinden ons midden in de stad.


#6

Wilhelmina Kinderziekenhuis misschien?

M.


#7

op marktplaats zie je ook wel eens een oproep voor speelgoed inzamelingsactie’s, tenminste ik kwam het bij ons in de buurt tegen (op mijn postcode)