Speelgoed giftig?

Hoi hoi…

Weet niet meer waar ik het gelezen heb… maar van de week las ik ergens dat veel speelgoed van kindjes giftig kunnen zijn. Denk bijv aan de badeendjes waar ze op kunnen sabbelen, maar die zijn vaak giftig…

Tja vroeger heb ik ze zelf ook gehad(denk ik) … en toen heb ik er ook niks van gekregen! Maar toch … vind het wel dubbel om Jurian er nu mee te laten spelen… en andere kant denk ik … het kan geen kwaad…

Hoe hier wijs mee omgaan? Kan het echt kwaad denken jullie?

Het laatste wat ik gehoord had op het nieuws maar das al een tijdje terug is dat Fisher Price een bepaald product terug getrokken had omdat er in de rode verf gifstoffen zaten inderdaad. Maar verder heb ik er niks van gehoord. Sje gaf wel als site www.productwaarschuwing.nl op toen ik een topic plaatste over een slechte slaadzak van de V&D. Misschien kunnen jullie hier wat mee.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Ik heb me nooit zo van mijn stuk laten brengen door die verhalen over wel of geen gif in speelgoed. Al het speelgoed wat hier in Nederland in de winkels komt wordt zo goed getest, dat we dat rustig door onze kleintjes kunnen laten gebruiken. Als er echt serieus ergens iets mee aan de hand is komt daar vanzelf een produktwaarschuwing of een bericht in het journaal over.

Groetekes, Sje

hmmm ik hoor het ook wel eens, maar trek me er heel eerlijk gezegd niet zo heel veel van aan. Tuurlijk, als er een productwaarschuwing is wel, maar Joey speelt nog het allerliefste met zijn badeendje, zelfs in de box, en die wil ik hem niet afpakken. En inderdaat, wanneer er echt iets heel gevaarlijks is word dat in het nieuws op tv enzo ook wel vermeld.

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik ben het helemaal met Sje eens. Zolang er niet grootschalig wordt aangekondigd dat speelgoed niet goed of giftig is laat ik Tim gewoon overal mee spelen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Tsja, er zijn natuurlijk wel alternatieven voor het al dan niet giftige
spul uit China.
Dan moet je speelgoed van Europese makelij hebben.
Maar ja, als je de keus hebt tussen een setje badeendjes van 3 euro,
of één Europees badeendje van 5 euro, dan is de keus niet zo moeilijk he

Net zoiets als met eten: Biologisch, of niet? …

M.

Kijk uit, straks krijgen we weer diezelfde ellenlange discussies als in het Olvarit-topic!

Groetekes, Sje

Jurian heeft vandaag lekker met zijn badeendjes gespeeld… hij is er razend op!!

Goed bezig!

Groetekes, Sje