Speelgoed afgepakt, en verstopt

… zaterdagavond komen we terug van bootje varen (bosschebuurt, mooi weer) dus iedereen zit voor de deur, nou super leuk… want de kindjes waren allemaal super leuk aan het spelen met mekaar, alleen nu heb kindje verderop een speelgoed doos, en ineens loopt pippy met een miterieur over straat… me haren overend he ! verschrikkelijk vind ik dat…ouders van het speelgoedje blijkbaar niet… dus die spelen mee,mijn kind richt dat ding op de 10 maanden oude baby …en dat ding maakt ook nog schiet geluid… VERSCHRIKKELIJK !!! word ik dus serieus nie goed van he…

maar nu gisteren had ze een stok gevonden in het park, en die gebruikte die kleine madam gelijk als pistool… agghhrhhrhrrrr…nu wast gisteren weer mooi weer, en ja hoor, daar gingen we weer, die speelgoed doos kwam weer naar buiten… en pippy trekt meteen dat ding eruit, nu was de moeder van die kleine binnen aan het stofzuigen dus heb ik hem afgepakt, en bij mij binnengelegt…
maar wat zal ik dr nu eens mee doen… aan de ene kant denk ik … verstop hem gewoon , want ik ben dr op tegen, maar hij is natuurlijk niet van ons, … terugbrengen…‘want ik heb hem gisteren afgepakt’ … dan moet ik er toch uitleg bij geven denk ik…en zij heeft er blijkbaar geen problemen mee, dat ding werd namelijk op haar baby gericht, en ze verblikte of verbloosde niet eens…

hahahaha denk dat ik het mijn man maar terug laat brengen…

Pippy is geboren 17.07.2009

He jakkes! Die ondingen komen er hier ook écht niet in!
Hooguit een waterpistool

Ik zou m gewoon terugbrengen, en zeggen wat je probleem is en waarom, en of ze ervoor wil zorgen dat dat onding daar binnen blijft, zodat jouw meisje er niks mee te maken hoeft te hebben.
En anders met die kinderen zelf bespreken? “Luister is, je mag dat ding terughebben, maar ik wil niet hebben dat je ermee speelt waar Pippy bij is. (want …) Doe je dat toch, dan gooi ik m weg.”

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Gewoon terugbrengen en uitleggen wat je probleem er mee is. Verder kun je indd vragen of ze het binnen willen houden, maar ja dat kan je niet verplichten. Dus als ze er wel mee naar buiten komen zul je aan pippy uit moeten leggen wat je er op tegen hebt en wil dat ze er niet mee speelt. (heb ik zelf ook hoor, komt hier ook niet binnen, maar bij genoeg mensen wel anders werd het niet eens meer verkocht)
Probeer haar eventueel af te leiden met iets anders,

@suszje je kan niet zomaar speelgoed van een ander weggooien. Plus er word buiten mee gespeeld wie zijn wij dat we andere kinderen verbieden waar ze buiten mee spelen. Ben ik heel simpel in, als je het niet bevalt hou je je kind maar binnen
Word er met iets geslagen oid dan word het een ander verhaal.

Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 04 Oct 2011 10:07:02

Ik sluit me aan bij Michelle. Ik kan me heel goed voorstellen wat je er tegen hebt, want ik zou het ook verschrikkelijk vinden en hier komen die dingen er ook niet in. Een waterpistooltje, oke maar verder ook echt niet.

Maar het blijft het speelgoed van een ander, waar jij helaas niks over te zeggen hebt. Weggooien kun je naar mijn mening echt niet maken. Het is en blijft van hun en wat de een vreselijk vind, daar heeft de ander geen problemen mee.

Ik zou het terugbrengen en als je het niet wilt uitleggen gewoon een smoes gebruiken dat pip het meegenomen had zonder dat jij het had gezien. Verder kun je wel uitleggen dat je niet wilt dat Pip er mee speelt.

Denk dat verder het enige wat je kunt doen is Pip verbieden ermee te spelen. Zodra ze dat ding pakt haal je het bij haar weg en leg je uit dat je niet wilt dat ze daarmee speelt.

Groetjes,
Sandra

Ok, ok… weggooien gaat te ver.

Maar, die kinderen moeten er dan ook wel respect voor hebben wat Sugars zegt. Als zij die kinderen duidelijk heeft gemaakt dat Pippy niet met dat speelgoed mag, moeten zij ook niet die speelgoeddoos met dat ding erin voor haar neus zetten.

En idd ook goed aan Pip uitleggen dat ze er niet mee mag, dat meisje is bijdehand genoeg om dat te begrijpen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

@suzsje, ik begrijp je punt. Maar ik denk dat het erg lastig wordt om die kinderen te verbieden met hun eigen speelgoed te spelen. Ook al mag pippy het dan niet, het blijft natuurlijk wel het speelgoed van die kinderen. En die moeder heeft er geen problemen mee.

Maar goed je kunt het altijd proberen, wie weet vind die moeder het niet erg het mitrieur voortaan binnen te houden.

Groetjes,
Sandra

nah heb er ook nog ff over zitten denken, breng het vanavond wel ff terug en ik denk … kijk wel ff hoe het gaat… want ik kan inderdaad niet bepalen waar een ander kind mee speelt…en dat dat toevallig het speeltje is waar zei mee vandoor gaat, daar ken zij ook niks aan doen…
dat het hier binnen legt, maakt nie uit want het speelgoed ligt hier zowieso verspreid tussen 3 huizen hahahaha…
maar ja ik heb niet zo veel zin om mijn bezwaren te maken , omdat ze duidelijk die mening niet delen…en ik snap gewoon niet dat als een peuter ‘zogenaamd’ je baby onder schot neemt, dat dat je niks doet…
maar zal het schietgeweld dadelijk netjes terugbrengen hahahaha

Pippy is geboren 17.07.2009

Waarom ze daar niet op reageren? Heel simpel denk ik want een peuter weet totaal niet waar zo’n ding voor bedoeld is. Voor hetzelfde geldt doet ze zo met een bal of pop en dan vlieg je er ook niet gelijk op af en denk indd dat je fdat beter kunt negeren op deze leeftijd dan in de stress te schieten.,

Liefs Michelle