Sparen voor kinderen

Houden jullie dan echt allemaal de kinderbijslag apart om echt speciaal van dat geld dingen voor de kinderen te kopen?
Als ik eerlijk ben heb ik het vaak niet eens in de gaten wanneer dat gestort wordt en hoeveel we krijgen. Het komt gewoon op de rekening te staan waar we ook de boodschappen en andere dingen van betalen.
Kinderen krijgen gewoon wat ze nodig hebben, en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel ik gemiddeld per maand aan hun kwijt ben en of dat meer of minder is dan de kinderbijslag…

Gewijzigd door - Suzsje op 14 Aug 2011 13:37:48

@Suzje: Bij ons komt het ook gewoon daar binnen en wij rekenen het gewoon mee als inkomsten. Dus ook niet speciaal voor Seth. Ik bedoel; hij komt niets tekort

Liefs, Anne

@ Suszje ik weet wel wanneer hij gestort wordt, omdat die data in mijn hoofd zitten en de ene keer koop ik er specifiek kleren of iets voor morgam van en andere keren gaar hij bij het huishouden onder het mom das ook voor morgan. Dat zei mijn moeder ook altijd tegen mij toen ik er naar vroeg toen ik ouder werd. Maar ik hou het niet specifiek apart voor haar.

Groetjes,

Michèle

@Suzsje: ik weet wel wanneer het gestort wordt, en daar ga ik dan de “duurdere” dingen van kopen zoals de winter collectie of zomer collectie, nieuwe paar schoenen enzo. Maarja stel hij heeft eerder schoenen nodig dan koop ik ze natuurlijk eerder maar meestal valt dat wel gelijk (gek genoeg) en zo nu en dan koop ik als ik iets leuks zie aan kleding dat toch wel hoor voordat de bijslag binnen is. maar alles wat ervan over is dat zet ik dus op zn spaarrekening. Ik kocht ook meestal pampers in destijds… nu heeft ie er niet zoveel meer nodig maar goed… billendoekjes b.v. wel.

ook hier gaat het op de grote hoop
Hij krijgt alles wat hij nodig heeft en ook qwa extraatjes word hij niet vergeten

Bij ons komt de kinderbijslag en toeslag ook gewoon op mijn rekening binnen en gaat met de boodschappen mee op.
Ik koop gewoon wanneer ik iets leuks zie voor aaron.
Dat geld komt dus niet op zijn spaarrekening te staan.

Gr, Danielle

Wij hebben geen spaarrekening voor de kinderen geopend.
Puur om het feit dat je nu elke maand zelf het met minder moet doen, wat je goed kan gebruiken en op het moment wanneer de kinderen erbij kunnen (meestal 18 jaar) is het zo’n luttel bedragje waar de kinderen ook weer niets mee kunnen. Stel dat je 10 euro per maand spaart voor de kinderen dan hebben ze met 18 jaar 2160 euro. En niet om truttig te zijn, maar wat kun je dan dus over 20 jaar hiervoor nog kopen???

Nou, op z’n minst de start van een eenvoudige inboedel?
Als de nood hoog is, kun je veel met een klein bedrag!

Niet om iemand voor het hoofd te stoten hoor. Sparen voor je kinderen is uiteraard niet verplicht, en ik vind je ook echt geen slechte ouder ofzo als je het niet doet.

Maar zoals ik al eerder schreef, hebben mijn ouders destijds voor mij altijd 10 gulden (later €4,50)per maand gespaard. Ik kreeg toen dus zo’n 1000euro, +450 omdat ik niet gerookt heb + het laatste jaar kinderbijslag (omdat ik op mn 17de zwanger werd en toen uit huis ging, maar de kinderbijslag nog wel doorliep tot mn 18de) en dat hebben we heel goed kunnen besteden!

Als je het niet kunt missen op het moment kun je het idd beter niet doen. Je leeft tenslotte nu, en je moet je kinderen dus ook nu kunnen geven wat ze nodig hebben. Maar als je met 10euro per maand minder toe kan, denk ik dus dat het wel verstandig is. Je weet tenslotte maar nooit hoe het loopt. En misschien hebben de kinderen het wel helemaal niet zo hard nodig… maar mocht dat wel het geval zijn is het toch fijn als je ze op dat moment iets mee kan geven?