Sparen voor kinderen

Wij hebben ook voor Aaron een spaarrekening waar hij pas bij kan met zijn 18e verjaardag.
Ieder maand gaat daar automatisch geld naartoe en eens in de zoveel maanden gooien we zijn spaarpot om en gaat dat erop.

Wij geven hem het geld straks voor een goed iets, huisje ofzo.
Wij betalen gewoon zijn rijbewijs als ie 18 word en studiekosten betalen wij ook dat hoeft hij niet te doen.
Wil hij met zijn 16e een scooter dan moet hij daarvoor mee gaan betalen (de helft denk ik nu) en dat rijbewijs betalen wij.

Toen hij geboren werd hebben mijn ouders een rekening voor hem geopend en meteen EERRRUUUG leuk gestort!
Ook de ouders van mijn vriend (hebben eiegn bedrijf) storten heel leuk!
Hij komt niks tekort

Gr, Danielle

Morgan heeft sinds kort een spaarrekening en daar storten we per maand automatisch 50 euro op. En als der spaarpot vol is gaat dat er ook bij.

Groetjes,

Michèle

Wij sparen ook elke maand voor elk kind 25 euro. Maar heb echt geen idee waar we het voor gaan gebruiken!
Zien we dan wel!

Het tikt wel lekker aan zo’n bedragje!

Manderijn

wij hebben voor beide jongens een regenboogrekening en storten daar maandelijks 15 euro op.verder storten we de spaarpotjes er op.

wat we ermee doen weet ik niet,wil ze gewoon een spaarrekening meegeven als ze 18 zijn.

p noorloos

ik heb ook voor owen een spaar rekening en stort daar elke maand een bedrag automatish op en ook krijgt hij van z n opa en oma nog gestort.
ik heb z n rekenig geopend om te sparen voor hem en voor z n studie straks !!!
is allemaal niet goedkoop tegenwoordig

quote:
quote:
Wij sparen (nog) niet voor Erik; opa en oma hebben toen hij werd geboren een spaarrekening voor hem geopend waar elke maand €50,00 naartoe gaat.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Gewijzigd door - Mriek op 08 Aug 2011 17:53:12

ELKE MAAND?! so de ju!!! dan heeft ie op zn 18e alleen van opa en oma al bijna 11 duizend…pfff!! das veel man! tof dat ze dat doen zeg!

Zeker tof! Daarom zijn wij ook wat laksig geweest met zelf eentje openen

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Wij sparen ook voor onze kinderen. Alle geld dat ze krijgen voor verjaardagen etc gaat op hun spaarrekening en wij storten maandelijks ook een vast bedrag erop. We hebben het ook vastgezet, zodat ze er niet bij kunnen.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

pff nou dan hebben jullie kids later meer als rico. want ik kan echt niet elke mnd 50 euro missen voor te sparen.
wel wat over is van de kinderbijslag gaat erop en wat over is van de kindertoeslag. dat gaat er ook op, en dan eens in het half jaar de spaarpot legen wat goed is voor ong 75 euro. dat vond ik al veel. nou schaam ik me een beetje haha. ohw en zn verjaardagsgeld uiteraard ook. al bij al staat er al toch een aardig centje op. en ik denk maar zo: er zijn kinderen die op hun 18e helemaal niets hebben. of maar een paar honderd euro.
dat laat ik iig niet gebeuren. ik wil dat hij geld heeft als hij op zichzelf gaat wonen dat hij spulletjes kan kopen en de boel mooi kan maken voordat hij erin trekt. en ik wil graag dat ALS hij wil gaan studeren dat daar ook geld voor is. maargoed ik kan niet zoveel sparen als sommige van jullie.

Schaam je niet inge, want eerlijk is eerlijk, er zijn ook zat kinderen die dit niet hebben, en ik zelf heb dit voreger ook nooit gehad!! Heb zelf voor alles moeten werken. Ik kreeg we het eerste jaar collegegeld en beokengeld, maar verder heb ik voor alles zelf moeten werken. Ik had geen rekening van mijn ouders, opa of oma, die vol zat met geld doordat er jaren was gespaard. Wil niet zeggen dat als je het kunt missen, dat het geen goed idee is. Wij hebben ook een spaarrekening voor bo waar elke maand een bedrag op gestort op wordt. Maar als we het niet kunnen missen, dan houdt het op, en schaam ik mij er echt niet voor, want ergens heb ik ook zoiets van, als hij zijn studie kan betalen door er zelf voor te werken (dan moet het wel redelijk zijn, dus dat hij niet zoveel moet werken waardoor zijn studie er onder zou leiden) dan zal daar mijn voorkeur naar uit gaan. op die manier leert hij de waarde van het geld ook kennen, en dat vind ik ook erg belangrijk, en des te balngrijker, hij zal zijn studie daardoor waarschijnlijk serieuzer nemen, aangezien hij er zelf veel geld voor betaalt, en dus zich realiseert dat het dus zonde is als hijd an zijn geld weg gooit door het te verprutsen met zijn studie.
Hoeveel mede studenten ik wel niet heb gezien waarvan de studie door papa en mama betaald werd, en dus ook alleen maar feest gevierd werd…

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Wij sparen ook voor onze meiden (Voor de 2e nog niet natuurlijk, maar gaan we wel doen )
Sylvie heeft een ING groeirekening en die krijgt onze volgende ook.
Ze krijgen daar een superleuke leeuw spaarpot bij als je er geld in gooit dan gromt hij.
Daar doen we verder niks mee, we wachten tot hij vol zit en er kan heeeeeeeeeeeeeel veel in, dus hij is nog lang niet vol En dan gaan we hem storten
We storten elke maand 20 euro voor Sylvie en straks ook voor de volgende.

Maar uhm nou heb ik even een vraagje, waarom zou je sparen voor de studie voor je kind? Ze krijgen toch studiefinanciering? Ik moest altijd mijn eigen schoolkosten betalen, maar kreeg ook studiefinanciering.
Of is dat niet genoeg ofzo? Ik weet het echt niet meer
Maar wij dachten inderdaad ook aan geld voor rijbewijs en eventueel een auto. Dat vinden wij heel belangrijk.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ik heb het me ook afgevraagd Hannah. Kan me ook niet herinneren dat mijn ouders onze schoolkosten betaalden. Ik kreeg ook studiefinanciering, en ik meende ergens ook boekengeld.
Vanaf mijn 15 heb ik gewerkt, en verdiende ik geld voor mezelf zeg maar.
Rijbewijs en auto heb ik ook zelf betaald, net als de gehele uitzet. Onze ouders hebben niet voor ons (6kinderen) gespaard.
Wij doen het omdat het kan, als het niet had gekund, dan hadden we ook niet alles op alles gezet om wel te sparen!

Manderijn

Nou je hoeft ze zeker niet te schamen hoor, want hier gaat er ook geen bergen geld op de rekening. Per kindje 10 euro per maand en thats it (dus geen kinderbijslag, kindertoeslag oid) en natuurlijk het geld dat ze zelf krijgen. Meer kunnen wij op dit moment ook niet missen. We sparen zelf ook nog, dus hebben op zich wel wat achter de hand, maar niet speciaal voor de kids!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

@Hanna: Het is een beetje afhankelijk van hoeveel je ouders verdienen, hoeveel studiefinanciering je krijgt. Het basistarief is 90 euro per maand. En de kosten van een jaar HBO-opleiding zijn nu ongeveer 1700 euro, dus daar red je het niet mee, want dan heb je nog geen boeken, spullen enz.

Bij mij hebben mijn ouders altijd mijn opleiding betaald, en dat was maar goed ook, hierdoor heb ik zelf mijn rijbewijs bij elkaar kunnen sparen en had ik een leuk spaarcentje om ons huisje op te knappen.

Liefs, Anne

Leuk om alle reacties te lezen. Had niet verwacht dat er zoveel geld gespaard zou worden voor de kinderen.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik wel wat ga sparen voor onze kinderen, maar dat ik ze echt niet een mega spaarrekening mee ga geven. Ik vind dat ze hier gewoon zelf voor moeten sparen en werken. Zo leren ze ook met geld omgaan.

Mijn ouders hebben nooit voor ons gespaart. Wel deden ze af en toe geld in onze spaarpot en dat werd op onze spaarrekening gezet en verder verjaardagsgeld en alles wat we kregen voor bepaalde gelegenheden.

Maar goed dat staat los van wat wij voor onze kinderen doen. Ik vind het fijn dat we wat op hun spaarrekening hebben. Maar ik vind het dus ook niet nodig dat ik ga sparen voor hun rijbewijs of auto. Evenals een huis of inrichting hiervan, ook daar kunnen ze zelf voor sparen.

Inge, voel je dus helemaal niet schuldig. Alles wat Rico krijgt is toch mooi meegenomen. Sparen voor je kind is geen verplichting. En als je het niet kunt missen dan zou het alleen maar dom zijn om te gaan sparen voor hem. Terwijl je het geld beter kunt besteden. Nu leven en leuke dingen met hem doen is ook belangrijk!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

thnx iedereen wat lief haha

@Sandra: ja het is niet dat ik niet spaar maar als ik zo uitreken wat de meeste hebben op hun 18e daar komt rico zoals het er NU voorstaat lang niet aan. hij zal al bij al een aardig centje hebben en ik hoop dat de tijden voor ons ook beter worden (ga ik wel vanuit natuurlijk) dat ik wat meer kan sparen dan wat ik nu doe, maar 50 euro in de mnd kan ik idd echt niet missen,

@Inge: 50 euro in de maand kunnen wij ook echt niet missen hoor En ook hier gaat de kinderbijslag en kindgebonden budget gewoon op.

Mijn ouders hebben voor ons (7 kids) ook nooit een spaarrekening gedaan, maar wij hebben ons rijbewijs van hun gekregen (als cadeau voor ons diploma) omdat ook zij dat heel erg belangrijk vonden. Voor de rest hebben we altijd alles zelf moeten betalen, ook onze zorgverzekering, mobiel abonnement, schoolkosten, studiemateriaal enzovoort.
Ik werkte al vanaf mijn 12e (folders bezorgen) omdat het moest van mijn ouders. Maar ik vond dit echt super van hun, zo leerden wij al vroeg met geld om te gaan.
En wij hebben trouwens een rekening voor Sylvie waar wij zelf elk moment geld van af zouden kunnen halen. Dus zou ze het willen gebruiken voor iets wat niet de bedoeling is, dan is haar rekening zo leeg
Ze kan er zelf wel pas bij als ze 18 is.
Waar ze het voor gaat gebruiken moet ze natuurlijk helemaal zelf weten, dat zien we tegen die tijd wel. Dat duurt gelukkig nog heeeeeeeeel lang

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wij vinden dat we B wel de mogelijkheid moeten kunnen geven om te willen studeren of op weg te helpen met zijn uitzet. Ik heb vroeger zelf nooit iets extra’s gehad en onze kinderbijslag spaarde mijn ouders voor hun boot. Wij hadden altijd kleding in de uitverkoop of tweedehands terwijl er wel geld voor was. Ik heb geleerd om met geld om te gaan maar wel een beetje te erg waardoor ik het nog steeds moeilijk vind om geld aan mezelf te besteden of aan dingen die niet praktisch of hoognodig zijn.
We hebben het niet slecht gehad maar ik wil wel iets anders voor ons kind.
Een baantje waarin hij zelf zijn centjes verdiend vinden we ook belangrijk maar af en toe verwend worden mag ook en omdat mijn man alleenverdiener is maken we nu een buffertje. Je weet tenslotte maar nooit hoe het loopt in het leven

Ik heb zelf vroeger altijd alles van mijn ouders gekregen, hoefde er niet voor te werken.
Toen ik 17 was wilde ik zelf wel eens gaan werken omdat ik dat wel leuk vond in de schoolvakantie.
ALLES wat ik verdiende mocht ik mee doen wat ik wilde maar omdat ik geen uitgaander was en niet rookte kon ik heel veel sparen (toen had ik mijn spw diploma al 21 jaar) en alles wat ik verdiende zette ik op de bank.
Toen ik met mijn vriend een huis kocht had ik echt mega goed gespaard en we hebben een oud huis gekocht, bijna kompleet afgebroken (voorgevel niet en dak)en kon van dat geld alles betalen.

Omdat ik dit zo heb meegemaakt vroeger wil ik aaron dit ook zo geven.

Hij zal zeker wel leren met geld omgaan want straks gaat hij traktement krijgen en kledinggeld en daar moet ie alles van doen!

Gr, Danielle

Mijn ouders hebben vroeger, ontdanks dat zij het ook echt niet breed hadden ook altijd voor ons gespaard, geen megabedrag, maar gewoon 10gulden per maand. En toen ik op mijn 17de zwanger bleek te zijn kwam dat toch wel heel goed uit !
En verder hebben ze mijn broer en mij al toen we klein waren beloofd dat als we in ieder geval tot ons 18de niet gerookt hadden, we 1000 gulden zouden krijgen en dat is ook gelukt.

Je weet nooit hoe het leven van je kindje gaat lopen, en daarom vind ik het wel gewoon fijn om een buffer achter de hand te hebben. Mochten ze bijv. ook erg jong een kindje krijgen zullen ze het goed genoeg kunnen gebruiken, maar ook dus als ze willen studeren of een huisje kopen of wat dan ook.
Het is hier ook niet zo dat we meteen op hun 18de verjaardag het geld op hun rekening storten en ze maar uitzoeken wat ze er mee doen. Het is ons geld, dat ze krijgen als ik weet dat het goed besteed gaat worden.

En nu kunnen we het missen, komen we later in een situatie dat we het niet kunnen missen, dan zal dat sparen even tijdelijk stopgezet worden. Zoonlief heeft nu al ruim 700euro op zn rekening. Stel dat we écht niet meer zouden kunnen sparen tot zijn 18de, is het toch fijn om hem dat bedrag in ieder geval mee te kunnen geven.

Wij sparen elke maand 15.- voor H. en dat gaan we straks ook voor haar broertje doen.

1 Opa en 1 Oma sparen ook elke maand en met de verjaardag storten ze daar geld op.

Als we wat overhouden van de kinderbijslag, dan gaat het ook naar de spaarrekening.