Sparen voor kind, maar niet vast

hoi hoi

ik wil gaan sparen voor mijn kind, maar wil dit NIET vastzetten. je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd dus wil ik er meteen over kunnen beschikken.
het zou natuurlijk wel leuk zijn als het echt een kinderspaarrekening is. heeft iemand goede ideeën???

groetjes angela

Wij hebben een groeirekening van de postbank voor beide dametjes. Krijg je om de zoveel jaar een extra bonusrente op. Staat niet vast, altijd weer geld af te halen (wat we overigens niet doen).

Overigens een tip voor wie wel van plan is geld voor een kind wat vaster te zetten. Als je een einddatum moet bepalen voor het vast te zetten geld, laat de rekening dan vóór de 18e verjaardag verlopen. Zo kun je tegen die tijd beslissen of het geld echt voor je kind bestemd is of niet.

Waarom? Als een kind 18 is, heb je niks meer over dat geld te zeggen. Stel dat je kind tegen die tijd in een circuit zit waar je niet blij mee bent, zoals drugs, gokken etc., dan gaat al je geld waar je 18 jaar voor gespaard hebt zo het putje in.

Als je het geld vóór de 18e verjaardag vrij laat komen, kun je het in zo’n situatie altijd nog op een andere manier op je eigen naam vastzetten tot je kind door de vervelende periode heen is en wel in staat is iets nuttigs met het geld te doen.

Groetekes, Sje

Bij ABN AMRO hebben ze een Pardoes Spaarrekening waarbij je ook om de paar jaar bonus rente krijgt. Krijg je leuke Pardoes (efteling) kadootjes bij. Je kan er zo bij als je het geld nodig hebt.

wij sparen de kinderbijslag. We hebben de rekening op onze naam staan, om de reden die sje vertelt. Hij staat vast tot luca’s 21 ste. Dit omdat de laatste 3 jaren rente technisch heel gunstig zijn ofzo…

Goeie constructie zo MamaKim!

Groetekes, Sje

nou wil ik ook wel even de leuke rekeningen voorbij zien komen van de rabobank, de fortis, de credit lyonnais en weet ik veel welke banken…

en he martha leuk je weer eens te zien!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hallo Kim,
Heb het best gemist hier. Alles goed met jullie? Nog gefeliciteerd met Alexander!
Heel leuk.