Spanningen

hoi hoi,
even een vraagje aan iedereen. vorig jaar heb ik door de spanningen erg last gehad van hyperventilatie. Na een aantal maanden was het over, maar op het moment heb ik het weer, gewoon niet leuk mee. Ik ben benieuwd of jullie dit ook wel eens hebben gehad, zit op het moment ook erg in de stres voor school laatste jaar nog een paar maandjes. Ik heb dus ook niet zo heel veel tijd voor charis (en me vriend) maar vind dat ook erg rot. Hoop dat iemand tips heeft om een beetje rustiger te worden en heb echt iedere avond wel een hyperaanval

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Misschien heb je baat bij haptonomie? Wordt tegenwoordig in sommige aanvullende verzekeringspakketten vergoed. Succes!!!

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker

brenda proeer toch wa tijd voor je zelf te pakken ik ken het heb het tijdens periodes van stress ook gehad probeer te ontspannen en op je ademhaling te leten

ja dank jullie, heb nu mezelf ook de dinsdag middag gegunt dan zit charis op de pz en heb ik een paar uurtjes maar toch ga ik automatisch weer iets doen in het huishouden of voor school en zit dan wel af en toe op de pc.Heb ook therapie gehad manuele voor me ademhaling en probeer dat ook toe te passen vlak voor het slapen gaan, helpt niet ga denk ik toch malen zonder dat ik het door heb. \En zelfs snachts schrik ik wakker van een verkeerde ademhaling. Maar goed wil er gewoon vanaf zodat ik ook wat meer vrolijk ben voor charis en me ventje.Want zo weinig nachtrust heeft er erg veel effect op.

In de periode dat ik net ontdekt had dat ik zwanger was van de tweede zat ik ook regelmatig tegen hyperventileren aan. Dat gecombineerd met kotsmisselijk is niet tof.

Ik heb toen veel gehad aan yoga. Kon nog maar een paar lessen want het was bijna zomervakantie. Maar je krijgt daar hele goede ademhalingstechnieken waarmee je jezelf onder controle kunt houden.

Ik heb na die vakantie bij diezelfde mevrouw zwangerschapsyoga gevolgd. Ook ideaal! Mede daardoor was mijn 2e bevalling een eitje.

Nou heeft yoga altijd een beetje een zweverig imago dus ik wist in eerste instantie ook niet wat ik ervan moest denken toen ik dat advies kreeg van een vriendin. Maar het is echt super als je wilt leren je optimaal te ontspannen.

Echt, het helpt!

Groetekes, Sje

dank je wel ik ga gelijk is even kijken op internet|

kan best door drukte en stress komen hoor

ik had het verleden week ook,was ook weer gehaast en druk

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ik heb het nu al weer een maand elke avond op den duur wordt je gewoon zo sago en iedere keer weer is het beangstigend maar ga is ff kijken naar de yoga

Ik hoop echt dat je ergens terecht kunt voor yoga Brenda. Al is het maar voor een paar lessen om te leren je ademhaling goed onder controle te krijgen.

Zoals ik al schreef, ik ben helemaal geen zweverig type en wist ook niet wat ik van yoga moest denken, maar het is erg fijn en relaxed en het doet je erg goed.

Laat je nog iets weten?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Mar 2008 21:25:09

heej sje ,
heb al een beetje rondgekeken ziet er inderdaad best vreemd uit hihi, maar ga toch op zoek hier in de buurt

Gewoon door dat “vreemde” heen prikken en gewoon uitproberen. Een proefles kun je altijd krijgen. En als je vooraf uitlegt waarom je yoga wilt proberen (hyperventilatie) dan wordt er tijdens de les extra aandacht aan besteed.

Laat nog iets weten he?!

Vaak kun je via de thuiszorg (mogelijk ben je daar nog lid van n.a.v. de bevalling) aan een goed yoga-adres komen. De ene yoga-instructeur is namelijk zweveriger dan de andere. Een vriendin van mij moest op haar zwangerschapsyoga-adres een gedicht maken over de baby in haar buik. Ja, daaahaaaaaaaag! Daar heb je weinig aan tijdens de bevalling hoor. Ik had een hele nuchtere yoga-instructrice die gewoon met 2 benen op de grond bleef staan.

Via je ziektekostenverzekeraar of je huisarts kun je evt. ook aan een goed yoga-adres komen. En zoals ik al zei, al is het maar voor een aantal lessen, dat je de technieken leert. Kun je het vanaf dat moment gewoon zelf!

Groetekes, Sje

dank je wel voor je tips sje
je hoort er nog van

Hoi,

Even over het malen sávonds heb ik ook erge last van gehad, ik had echter geen hyperventilatie.
De huisarts rade me aan om een a twee keer in de week valdisper nacht in te nemen. dat geeft je net dat beetje rust in je hoofd voordat het malen begint en kan je je er makkelijker over heen zetten. Ik heb dat een paar weekje volgehouden en doe het nu alleen als ik merk dat het de verkeerde kant op gaat.
Misschien is dat ook een oplossing voor s’nachts tijdelijk.

En denk maar zo als je klaar bent met je studie dan heb je weer alletijd om aan je dochter en vriend te besteden. Veel succes

groetjes

lon106

dank je wel, moet inderdaad niet meer zo lang naar school gelukkig en dit weekend gaat charis een nachtje logeren zodat ik en me ventje even tijd voor elkaar hebben