Sorry, weer een vraag over slapen

… maar ik weet het even niet meer! Heb paar dagen geleden nog gereageert op een vraag van Diaan, en toen was ik nog redelijk positief… maar nu! Pfffffff ik ben kapot. Thije is een maand lang al aan het spoken snachts. Hij begint midden in de nacht, de ene keer 1 uur, dan weer 2 of 3 uur. Hij begint te huilen en houdt niet meer op. Heb al veel geprobeert, laten huilen en na 15 minuten even naar hem toe, uit bed en troosten in zn kamer, in ons bed, slokje water… hij blijft maar huilen. Vannacht werd hij om half 1 wakker, en viel tegen half 4 pas weer in slaap. Op het laatst heb ik mijn vingers in mn oren gedaan en na een tijd hoorde ik hem niet meer, en sliep hij eindelijk. Vannacht werd hij wel rustig als ik hem uit bed pakte, maar vele andere nachten bleef hij gewoon doorhuilen. Ook als hij uiteindelijk bij ons in bed lag. Wil daar eigenlijk niet aan beginnen, maar na een aantal weken wil je alles proberen!!! Hij heeft zelf eergisteren een flesje gehad in de nacht, wat ik echt niet wil, maar ik was echt even radeloos, ik kon dat gehuil niet meer aanhoren!

Is dit gewoon een hele grote, lange sprong? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik moet overmorgen naar het CB, wil dan wel eens weten wat zij adviseren, al verwacht ik daar niet te veel van. Maar…HELP!!!

Jeetje, wat heftig. Dat lijkt me heel moeilijk. Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen of adviseren. Het lijkt me heel zwaar en wat heftig dat je dit al een maand lang meemaakt. Heeft hij niet ergens last van of pijn? Mijn dochtertje bleek na een aantal spooknachten een oorontsteking te hebben. Misschien kleding met je geur in het bedje of een zacht muziekje…
Sterkte,
Marjolein

Heeft hij echt geen honger? Mijn dochter vraagt na een hele tijd (2,5 maand) doorslapen ook om een nachtvoeding. Ik kan me voorstellen dat ze met een sprong of in een bepaalde periode hier meer behoefte aan hebben. Nu moet ik zeggen dat dat voor mij met borstvoeding ook wel heel praktisch is 's nachts. Ik kies dan toch voor de optie waarbij we 's nachts allemaal het meeste slapen. En soms heeft ze ook echt honger. Maar ik lees uit juw berichtje dat je daar niet zo’n voorstander van bent…
Groeten,
Marjolein

Ja, ik denk ook meteen aan honger, misschien heeft hij zijn schema weer omgegooid en ook dat kan tijdelijk zijn. Gewoon even vragen op het CB daar zijn ze voor, maar dat ging je toch al doen. Ik ben wel benieuwd wat hun advies zal zijn.
Succes en hopenlijk gauw weer rustige nachten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

geef je hem s’avond nog een fles? evt met pap?

gr Tries

Hij krijgt om 19:00 uur een fles van 210 water, 7 schepjes poeder en 4 schepjes bambix. Een flinke fles pap dus. Verder nog 3 flessen, dus 4 in totaal, allemaal 210. Het is een flinke eter, dus ik heb ook wel aan honger gedacht, maar wen je hem dan niet aan een fles in de nacht?? Maar ik wil hem natuurlijk ook geen honger laten hebben. Morgen naar het CB, ben benieuwd. Ook gelijk kijken naar zn oren, want hij is flink verkouden, wellicht heeft hij ook last van zn oortjes?

Lilypie Expecting a baby Ticker

ohhh ja maar dat zou heel goed kunnen als hij verkoude is dat hij daat last van heeft, inderdaad even door de cb arts naar laten kijken anders even langs de huisarts als je dat denkt

gr Tries

ben net terug van het CB

Ze denkt ook wel aan honger, en adviseerde mij om half forte te geven en half gewone. Ben 3 weken overgegaan op gewone voeding.
Ook waren zijn trommelvliesjes rood, dus wat meer aan de neusspray. Als hij 3 dagen koorts heeft, dan wel nog naar de huisarts voor een kuurtje.
En anders lag het aan de tandjes, daar kunnen ze trouwens ook oorpijn van krijgen! Wist ik dus niet.

Hopelijk heb ik niet te lang gewacht. Heeft het arme kind straks een maand met pijn aan zn oren gelopen. Nou ja, lopen… Voel me gelijk schuldig!!!

Vlieg zo naar de drogist voor extra neusspray en een ui voor onder zn bed! En voor de forte natuurlijk…
Vind die neusspray altijd zo waardeloos. Komt nooit wat uit, omdat je kindje moet liggen. Dus ik spray 1x rechtop, zodat er spul in het sprayding zit en dan 1x in de neus. Maar zo verspil je dus de helft aan neusspray…

Maar goed, hopelijk gaat het nu snel weer beter!!

nou, een tijdje later…
een leek even goed te gaan, meneer werd tussendoor niet wakker, alleen rond 5:30. Maar sinds een aantal nachten is het huilen weer begonnen. Ook is het in slaap vallen een drama geworden. Ik heb echt regelmaat in zijn dag, heb een vast ritueel voor het slapen, dus daar kan het niet aan liggen. Ook slepen we hem niet overal mee naar toe.
Ik begin echt heel moe te worden! Ook door de hormonen denk ik hoor, maar dit breekt me echt op. Vanavond gaan we goed op de tijd letten, dat we hem even laten huilen. Heb de slaapgids gedownload. Je moest ervoor betalen… nou wat een tegenvaller! Maar daarin staat dus 1e nacht 5 min laten huilen, 2e nacht 10 en 3e nacht 15 tot 30 minuten. En dan is het over. Nou, ga me best doen

heel veel sterkte en succes. Ik hoop voor je dat het werkt.

Succes!! Ik kan me voorstellen dat je er echt doodmoe van wordt.

Hoi

Nanik is ook zo begonnen toen ze een maand of 7 was. Hiervoor sliep ze heerlijk maar ineens was ze iedere keer wakker. Precies zoals jij het beschrijft. Ik heb eerst ook van alles geprobeerd en dan was ze weer een paar nachtjes stil en dan begon het weer.

Ze had ook 2x oorontsteking gehad en bij de 3de keer doorverwezen naar ziekenhuis. 2 Maanden geleden buisjes en neusamandelen eruit en toen slapen !!!
Soms is ze nog wel wakker als er weer een kiesje doorkomt of als ze droomt.

Bij CB hadden ze gezegd dat het er gewoon bij hoorde bij de leeftijd maar na 5 maanden ben je er wel helemaal klaar mee hoor en dan blijkt achteraf dat er vocht achter de oortjes bleef zitten.

Helaas is ze sinds 2 nachten nu ook weer een paar keer wakker. Geen idee wat het nu weer is. Wachten het maar weer af.

Kortom ik herken je probleem en weet hoe je je voelt hoor. Misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ze nou eenmaal niet zo’n goede slaper is. Ik weet het niet ze huilen toch ook niet zomaar denk ik dan.

Succes
Bianca

Mijn zoontje is nu 4 maanden. In het begin sliep hij overdag bijna niet. We hadden ook vanalles geprobeerd, tot ik hem eens op zijn buikje gelegd heb… Sindsdien slaapt hij overdag regelmatig en goed vast. 's Nachts is nooit een probleem geweest. Dan slaapt hij tegenwoordig door van 20u00 tot 06u00!
Ik zou zeggen: probeer de buiklig ook eens: ze raden het wel af maar als’t je kindje nu kan helpen? Succes!