Ik ben nu 19 weken moeder, maar ben toch niet helemaal 100% gelukkig. Ik heb een hele leuke dochter en ik hou ook heel veel van haar, maar toch lukt het me nog niet om helemaal van haar te genieten.
Tijdens mijn zwangerschap kon ik niet wachten tot ze er was, ik dacht dat ik gelijk overmant zou worden door liefde voor mijn kind. Maar nu zou ik soms wel eens willen dat ze er een nachtje niet zou zijn. Het vooruitzicht van een hele tijd geen nacht meer doorslapen of een keer lekker uitslapen, maakt me verdrietig.
Nu is mijn man een week naar het buitenland voor zijn werk en voel ik me erg eenzaam. Dit heb ik zelfs als hij een avondje weg is. Eerder vond ik het altijd heerlijk om een avondje voor mezelf te hebben.
Begrijp me niet verkeerd; Ik vind mijn dochter echt heel lief en ik vind het erg leuk om haar zo te zien opgroeien. Maar ik had verwacht nu toch wel een beetje opgeknapt en gelukkig te zijn.
Hebben jullie hier ervaring mee en gaat het vanzelf over of is het toch beter om hulp te zoeken.
Annemiek de Graaf