Sokjes aan in bed?

ow voor die dekens ben ik niet bang hoor die gooit meneer toch af komt hij niet onder, dekbedden zijn gevaarlijker denk ik hoor. Maar dat is wel de reden waarom ik er liever geen twee dekens over gooi, ik vind eentje dubbel wel genoeg.

Ik heb laatst idd alvast een winterslaapzak mauwloos gekocht omdat hij het elke keer koud had, hij had hem nog geen tien minuten aan of voelde al aan alsof hij koorts had zo warm, toen maar weer snel uitgedaan en het oude slaapzakje aan met deken ed. (had hem eralleen in een luierpakje ingedaan) dus ik dacht die bewaar ik maar totdat het vriest wispelturig hoor.

maar het is vandaag een warme dag, dus vannacht dan maar met sokken uit en slaapzakje aan en kijken hoe het werkt met verwarming uit, t is idd wel beter hoor voel mezelf smorgens erg duffig maar goed, alles voor mijn kleine.

Dekens zijn ook niet gevaarlijk, ja nou ja als een kindje eronder gaat liggen zijn ze gevaarlijk.
Saar heb ik badend in het zweet vanonder de dekens weggeplukt, dus tot ze weer normaal in bed blijft liggen op de plek waar ze ongeveer hoort krijgt zij even geen dekens in bed.

Maar dat is even offtopic

het verschilt ook per kind hé, dim wil absoluut niet slapen zonder een dekentje/lakentje over, houdt hij helemaal vast met zijn handjes als een knuffel tot onder zijn kin en dan draait hij beetje opzij en dan slaapt hij zo dus hij houdt de deken vast onder zijn kin met elleboogjes erboven, die komt er niet onder. en smorgens ligt hij op zijn buik, dekentjes nog steeds net over zijn kont heen en is hij al aan het oefenen met naar de bovenkant van zijn bedje kruipen, wat hem dus niet lukt.

Ik leg hem nog steeds eigenlijk redelijk naar beneden in zijn ledikant? beetje in het midden met zijn 75 cm dan… dus dan kom je erzoiezo niet snel onder. Mijn moeder zei laatst dat ik op deze leeftijd al best wel bovenaan kon opmaken deden ze vroeger ook, vond het maar raar dat ik onderaan opmaakte. Maar ik voel me erzelf beter bij om gewoon nog beetje op het midden op te maken, dus niet strak tegen de onderrand aan maar toch wel met zon 30 cm boven hem nog. Is toch niet gek? met negen maanden…

het verschilt zelfs per huis! ons huis is het hele jaar door veel kouder dan het huis van mijn ouders bijvoorbeeld die hebben een plat dak en slapen nu nog in hun blote kont…nou dat kan bij mij thuis echt niet…ze vinden het ook altijd heerlijk als ze bij mij komen logeren in de zomer want bij hun thuis valt er niet te slapen snikheet dus…en in de winter kunnen ze verwarming uitlaten…

weet niet of het aan isolatie ligt maar het komt zeker door een schuine dak dat weet ik wel. mijn kleine heeft geen sokjes aan in bed maar heb een paar dagen terug wel de verwarming hoger gezet omdat we letterlijk niet konden slapen van de kou. dus noordpool is het hier zeker wel!

Klopt , zelf kruip ik er dan ook maar extra goed onder, zat laatst ook te denken om een extra dekbed over te gooien, koudkleum dat ik ben, maar toen dacht ik dus van als ik het zo koud zou hebben, hoe koud heeft dim het wel niet met een dekentje? toen ook de verwarming maar aangezet. Ik snap ook niet hoe ze het warm houden met een deken…?, Van 't zomer toen het te warm was voor mijn dekbed heb ik heerlijk een paar nachten onder zijn reserve dekentje geslapen, opgekruld pas ik er precies onder. Dus zon ledikantdekentje is heerlijk voor de zomernachten vind ik :S.

Dim heeft het warm gehouden vannacht denk ik, verwarming en sokjes uit, wel gewoon zijn romper, pyama, slaapzakje en deken over. Hij is een keer wakker geweest omdat hij zich een kwartslag had gedraaid in bed en klem lag. Aan de andere kant het was ook wel heerlijk weer gisteren en vandaag zou het ook gewoon weer lekker worden, dus of vannacht een vergelijking is tot voorgaande nachten?