Softie

Mijn zoontje van 3,5 gaat na deze zomer naar de basisschool.
hartstikke leuk natuurlijk maar ik merk dat hij veel rustiger is dan andere kindjes van zijn leeftijd. Ik vind hem tegenover andere soms echt veel te lief, en als hij geduwt word of gebeten ofzo dan gaat hij meteen huilen ipv dat hij zegt dat hij dat niet wilt.
Hij huilt snel en iedereen mag altijd alles maar afpakken ofzo, hij bijt niet echt van zich af. Hij heeft nog nooit een ander kindje geslagen, geduwd , gebeten of iets dergelijks
op de psz zeiden ze dat ze niet eens doorhadden dat er een nieuw kindje bij was gekomen bij wijs van spreken…

Thuis is ie altijd wel lekker bezig, speelt met zijn auto’s en tegenwoordig is ie wat drukker dan normaal…maar dat is thuis
ik ben bang dat als hij zo blijft, ook op de basisschool dat kinderen hem gaan pesten ofzo, juist omdat hij niks terug doet.

Hebben jullie hier ervaring mee ?

PPPfffff geen ervaring, maar kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt.
tis niet leuk,
en tuurlijk is het en fijn als een kind zijn mannetje weet te staan al hoe klein ze ook zijn.
Maar voor het zelfde maak je je helemaal druk om niks, en gaat hij strakjes naar school en heeft de tijd van zijn leven.

Ik was vroeger ook altijd een stil en verlegen meisje, die niet van ze afbeet, en daar maakte mijn moeder zich ook wel zorgen over, maar eenmaal op school veranderde ik eenorm, bleef wel stil en verlegen maar beet op een gegeven moment wel van me af.

Maar er zijn hier genoeg moedertjes met schoolgaande kinderen, die je vast wel een eindje op weg kunnen helpen.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Onze dochter is net zo en net 1 week naar groep 1 aan het gaan. Ook ik zit een beetje met hetzelfde en kan je nog geen tips geven. Ik weet wel dat alle andere kinderen erg lief voor dr zijn ( echt opvallend en ik denk dat ze instructies krijgen als er nieuwe kinderen komen ). Ze wijzen Evianne dr stoeltje, dr jasje, dr gymschoentjes enz enz ( staan nl allemaal een plaatje van het trommeltje op ) Ook weet ik dat ze een pestprotocol hanteren en er regelmatig aandacht aan schenken. We zullen zien hoe het gaat, misschien moet ze zich nu wel leren verweren terwijl alles hiervoor en ook thuis nog erg beschermend was.

hallo

ik moet zeggen dat benita dit in het begin ook heeft gehad
maar dat dit vanzelf eigenlijk wel over isgegaan ,ze op school nog altijd veel rustiger als thuis en durft nog niet veel te zeggen (wat thuis wel anders is hoor)
maar dit leren ze denk ik van alleen wel.

anouk nelissen