Soep

Ik eet de laatste tijd veel soep, ben er aan verslaafd, net als in de zwangerschap van Joey.
Joey eet graag een hapje van mij mee, hij vind het ook heerlijk, maar er zit natuurlijk wel zout in… Geven jullei je kindje wel eens soep? En is die dan zoutloos? Of kun je soep zonder zout maken? Ik gebruik altijd een bouillonblokje, en die zitten weer boordevol zout… Ik heb al op google gezocht naar recpten, maar dat is me allemaal veel te ingewikkeld… Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen? Of is heel af en toe een klein beetje soep met zout niet zo heel erg?

Lilypie

Lilypie

Ik weet niet of het in nederland in de winkels te krijgen is,maar in belgië is er van blédina soep voor baby’s. Ze mogen dit eten vanaf 4 maanden. Blédisoup denk ik dat het noemt.
Als je toch liever vers maakt, idd beter zelf een bouillon maken.

Dankjewel Will, ik gaf hem ook hooguit twee of drie theelepeltjes van mijzelf mee hoor, ik weet dat zout heel slecht is! Maar om zelf bouillon te maken van alleen vlees en groente lijkt het mij dat er maar weinig smaak aan komt. Ik ga het zeker proberen, want hij vind het zooo lekker!
@Sophie
Ik heb nog nooit van die bledina soep gehoord, ik ga er morgen eens naar kijken in de winkel. Klinkt ideaal, soep voro baby’s! Dankjewel

Lilypie

Lilypie

graag gedaan! Mijn dochtertje eet deze soep heel graag. Is wel 250ml, dus best wel veel voor gewoon tussendoor, maar geopend kan je het nog 48u in de koelkast bewaren. Hopelijk is het bij jullie te vinden!

je kan ook op keukenkikker.nl kijken, daar staan ook een aantal soepgerechten tussen. kan je makkelijk in kleine porties invriezen en dan heeft Joey helemaal z’n eigen soepje. wel leuk hoor dat hij zo lekker mee eet met je!

liefs,
Rinske