Hmmmm. Ik was vanochtend met Eva en Max gaan winkelen in een deel van Eindhoven waar heel veel allochtonen wonen. Je hebt daar allemaal van die afro-winkeltjes en toko’s en ik had daar iets nodig, dus we gingen daar een keer heen. Het is niet echt een toffe buurt eigenlijk, er hangen ook vaak zwervers rond enzo. We zagen er eentje die zich echt 100 jaar niet had gewassen. Maar toen kwam er een donkere jongen langs en Eef gilde heel hard: So mama, dat is een zwarte! Zo van: die zwarte man. Zij snapt natuurlijk niks van verschillende rassen en de term zwarte kent zij ook niet. Voor haar betekent dat gewoon dat iemand zwart is, ze bedoelt er niks mee. Nu hoorde die jongen het niet, maar voor hetzelfde geld krijg je er problemen mee. Of zegt ze dat zwarte piet daar loopt…Eva kent nauwelijks gekleurde mensen, alleen haar vriendin is een beetje getint. Ik zei dat sommige mensen een donker huidje hebben, omdat die vaak in de zon liggen. Toen ik het zei, klonk het zo belachelijk. Het klopt ook niet. Maarhoe leg je dat nou uit aan een 3-jarige?
Groetjes Rainbow