Snotverkouden

Senne van 21 weken is vanaf vorige week zondag snot en snotverkouden. Ze had koorts tot en met dinsdag, daarna was het alleen nog haar neusje… en vrijdag was dat ook minder.

Nu was ze vannacht ineens weer zo vol dat ze de speen niet in haar mond kon houden, zo sneu! Is dit nu iets om voor naar de dokter te bellen? Ze is vrolijk, eet en drinkt goed, hoest weleens maar dat is meer omdat ze wat vaker door haar neus moet ademen, het is geen hoest voor de kriebel.

Bel niet graag te snel naar een dokter maar nu twijfel ik… wat denken jullie?

Groetjes van Sascha en Senne

Een verkoudheid kan heel lang duren. Voor hoesten alleen al staat 6-8 weken. Ik zou hier de dokter niet voor bellen als ik jou was. Hij zegt niet meer dan “in de gaten houden en afwachten”.

Groetekes, Sje

quote:
Een verkoudheid kan heel lang duren. Voor hoesten alleen al staat 6-8 weken. Ik zou hier de dokter niet voor bellen als ik jou was. Hij zegt niet meer dan "in de gaten houden en afwachten".

Groetekes, Sje

Oké, dank je wel… zal wel doorgaan met de Otrivin en ik las hier iets over een nuesballonnetje? Wat is dat???

Groetjes van Sascha en Senne

Neuspompje, dat is een bolletje, met een soort pipetje eraan. Daarmee kan je het snot uit het neusje zuigen. Hebben bij de meeste drogisten wel. Werkt erg goed, maar vinden ze niet leuk!!
Liefs, Anne

Welke otrivin heb je? De zoutoplossing? Volgens mij mag je daar gewoon mee doorgaan (even de bijsluiter checken). Als je de Otrivin met werkzame stof hebt (dus met geneesmiddel erin), dan mag dat maar een dag of 3 of 5 ofzo na elkaar en dan moet je ermee stoppen.

Leg een opengesneden ui vlak bij haar bedje, dat helpt ook om het neusje open te krijgen.

Een neusballonnetje is om het neusje leeg te zuigen omdat die kleintjes nog niet kunnen snuiten, maar dat wordt afgeraden om dat te gebruiken. Ze snottert en niest het slijm er vanzelf uit.

Ik heb het met onze meiden altijd gered zonder dat neusballonnetje.

Groetekes, Sje

Ik heb zon ballonnetje ook gehad. Het werkt maar even en die kleintjes vinden het dus echt echt niet leuk. Het zuigt gewoon de snot uit het neusje zeg maar, maar binnen no time is die er toch weer. De tip van de ui die Sje je al gaf, heeft hier altijd het beste gewerkt en doet het nog. Je hebt ook Luuf voor babys vanaf 3 maanden geloof ik ( even opzoeken ). Dat is net zoiets als vicks voor volwassenen alleen dan milder. Ook had zwitsal toen die van ons nog zo klein waren spul voor in badje te doen. Zwitsal goeie nacht heette dat dacht ik en verglijkbaar met die luuf wat ik net beschreef alleen is dit een soort badschuim voor in het badwater.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ik zou het ook afwachten want dat advies kreeg ik van ha. zoalng ze verder niet ziek zijn of zieker worden even afkijken.
hier hoest het ook al een aantal weken. de oudste is het bijna kwijt en nu begin ik en de jongste.

Groetjes Gytha

Hier ook een snotverkouden kindje. Dion is vanaf zijn 4de week al verkouden het gaat de ene keer beter dan de andere keer. Op dit moment is het weer erger. Ik gebruik voor elker neusspray met zoutoplossing. Ik heb ook een neuspompje maar kan er niet echt mee worden. Hier vinden beide jongens (Marijn is ook altijd verkouden) het neuspompje niet erg mag ook wel hun neus schoonmaken zonder problemen.

Met 1 jaar en 8 maanden kun je ook prima leren neus te snuiten.
Heel stoer met een echte zakdoek (of zo’n papieren geval natuurlijk)

M.