Snotstukjes in neus, moeilijk ademen

Onze jongste heeft voortdurend stukjes in d’r neusje. Daardoor kan zij moeilijk ademen. Dat lijkt ook het probleem met het drinken van de flesjes melk. (ze weigert de fles veel). als ze drinkt moet ze tussendoor steeds naar adem happen. Bevordt het drinken natuurlijk niet… dus stopt ze er maar mee.

Heeft iemand tips wat we daaraan kunnen doen. Smeren met Luuf doen we al. Het is net of ze verkouden gaat worden maar het zet maar niet door. Ze heeft verder geen loopneusje ofzo iets…

Hier ook een kleintje met snot in de neus en hij hoest er ook nog eens bij. Wat ik hier doe is met de wattenstaatjes voor babies (dus die met die kop erop) voorzichtig het neusje leegmaken. Dat werkt hier prima, je gebruikt wel veel wattenstaafjes want als het watten nat is pakt het niet meer en heb je weer een nieuwe nodig. Verder naast neusspray (voor babies) voor de voeding geven geen tips helaas…
groetjes,
Wendy

wattenstaafjes genoeg in huis! Ga ik eens proberen. Thanks!!

En het werkt echt! En als je dan eventueel voor de fles wat neusspray geeft als haar neusje erg dicht zit zou het beter moeten gaan.
Ik maak moppies snotneus nog steeds zo schoon
Succes!
groetjes,
Wendy

Oh ja en als ze erg vast zitten even wachten tot na het douchen/bad dan gaat het veel makkelijker.
groetjes,
Wendy

Net na t ochtendslaapje eens geprobeerd. de snotjes lijken echter meer achterin haar neusje vast te zitten. Dus helaas… dit keer mocht t niet baten (en kreeg ze haar melk met een lepeltje…).
Maar de keren dat snotjes voorin vast zitten denk ik dat met wattenstaafje goede optie is. Blijf gewoon kijken komende dagen hoe het gaat.
neusspray heb ik helaas niet in huis.

En lekker in bad? Is de neus zo schoon!

@mandarijn: ze gaat maar 1 of 2 keer per week in bad. Heeft behoorlijk droge huid (en t is timen met 2 kleine kids wanneer in bad te doen… maar dat terzijde ).
Meteen na t badje zit helaas haar neusje nog steeds beetje dicht. Helpt dus ook maar tijdelijk. Maar de keer dat ze in bad is geweest drinkt ze daarna wel iets beter haar flesje! (100 cc maar ze krijgt t er wel uit!)

Oh ja, dat is vervelend!
Even voor jou wachten tot ze wat ouder zijn, kunnen ze samen, doen we hier ook

ow wat zielig… Ik had er wel een trucje voor, maar dat klinkt best gemeen eigenlijk… Ik deed de speen in hun mondje, en als ze dan net in hadden geademd kneep ik hun neusje even dicht… Heel even maar he, 2 seconden, en dan van schrik ademden ze hard uit door de neus en vloog er zo’n stukje uit! of ver genoeg naar voren om daarna idd met een wattenstaafje er uit te halen

Groetjes Anouk

@mamasnoekie: tja… klinkt toch handig!
Inmiddels draait mijn meisje haar hoofdje gewoon al weg als ik met mijn vingers of een staafje naar haar neusje wil…
Vannacht werd ze wakker, even speentje gegeven… hoorde toen hoe moeilijk ze ademde door haar neusje. Nou ja, hoop dat t snel genoeg over is!

@mandarijn: dat wordt hier later samen douchen. We hebben alleen een baby-badje. Maar inderdaad… lijkt me ideaal als ze samen kunnen gaan!

Wij hebben ook geen bad, maar wel al 2 jaar een bibabad, en ook daar passen ze samen in, echt heel handig!

hoi,
ik zeg natuurlijk niet dat je dit niet doet, maar veel naar buiten gaan. Binnen is de lucht vaak erg droog en daardoor zijn de snotjes ook droog, maar buiten heb je lekker vochtige lucht en dat helpt echt.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Amy heeft nu wat ook snotoogjes en stukjes in haar neus en we gaan iedere dag minstens een uur naar buiten en het loopt er van zelf uit.
neusje goed vochtig houden. spray erbij of lekker onder de douche zodat het eruit kan. Ik heb ooit van otrivin een neuspompje gebruikt, maar dat doen we NOOIT meer. Wij houden het maar bij de tips van ons oma en opa. die tips zijn zo gek nog niet
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

@Mama_snoekie: dat doe ik ook! En het helpt super hier!
En nog een leuke, maar dat helpt niet bij elk kindje, in de neus blazen. Dat helpt super bij Jenthe, want dan gaat ze niezen en niest ze zo alles los.

Ik doe dat dus voor ze in bad gaat, om de dag, en dan nog een keer na het badje. En dan is haar neus leeg hoor, geloof me!
Maar goed, dat werkt dus niet bij elk kindje…

Je hoeft geen neusspray te kopen! Mijn huisarts heeft mij ooit geadviseerd om zelf een oplossing te maken.
Als je een flesje met een pipetje vult met gekookt water, mespuntje zout erbij en even op laten lossen.
Als ze ligt wat zoutoplossing in het neusje te doen. Daar gaat het ook wel van los zitten. Het voordeel van deze zoutoplossing is dat je het altijd mag gebruiken en zoveel als je maar wilt!
Flesje met pipet kunt je halen bij de apotheek (bij ons hoef je er vaak niet eens voor te betalen!)

Ooh en in het begin zal het niet zo fijn zijn, maar onze oudste vraagt er al zelf om als haar neus dicht zit omdat het zo goed werkt (bij ons dan)

Succes!!

Groetjes mama Jade

Gewijzigd door - mama Jade op 01 Feb 2012 15:09:36