Snotneusje

Jordy heeft ontzettende last van een snotneus ik poets zn neusje wel 100 keer maar het blijft lopen (Logies als hij nog niet kan snuiten) Smorgens als hij wakker word is het helemaal aangekoekt vaak door het bewegen in de slaap zit het op zn wangetjes en vaak ook op zn mondje helemaal hard ( BAH ) Hij huilt van de pijn als ik het eraf wil halen omdat hem dat natuurlijk zeer doet…Ik gebruik zoutoplossing wat heel goed werkt om zn neusje leeg te krijgen alleen wat nou mijn probleem is, is dat hij dus constant een loopneus heeft Ik vind het ten eerste een lelijk gezicht maar dat is nog niet zo belangrijk hij heeft nu ontdekt dat als hij zn tongetje erlangs doet dat het niet meer zo kriebeld…Ja hoe leer je een kind dat niet praten kan zoiets af?? Mischien heeft iemand een tip voor me… Want voor hem is het natuulijk het minst fijn om iedere ochtend zo wakker te worden…

Veel liefs joyce

joyce

Hoi,

Je hebt van die neuspompjes ( noem ik ze maar) die gebruik ik voor het slapen gaan. Ook is het verstandiger om je kindje aan te leren de neus op te halen alleen de neus af te vegen ipv. te snuiten. Snuiten is eigenlijk heel onnatuurlijk en kan een bleodneus veroorzaken.
En dat afvegen langs mouwen enz. dat kan je ze niet afleren totdat ze je echt kunnen begrijpen en dan nog is het moeilijk voor een kind om een zakdoekje te pakken al het aan het spelen is.

Dus helaas kinderen zijn op dat gebied viespeuken.

groetjes

lon106

Je bedoelt zo’n pompje om de snot eruit te zuigen? zo eentje had ik toen hij klein was dat ik daar niet aan gedacht heb Ik ga er meteen een halen vanmiddag. En dat met de neus ophalen wat je schrijft is dat niet eigenlijk slechter? als je dat de hele tijd doet moet je toch hoofdpijn krijgen of niet?

veel liefs joyce

joyce

Hoi’

KNO artsen geven altijd het advies om op te halen is beter voor de slijmvliezen en alle bloedvaten en de druk op het hoofd die snuiten geeft kan zorgen voor het kanppen van hele hele kleine bloedvaatjes. Op zich niet bedreigend of zo maar toch minder wenselijk. Netzo als niezen ze geven het advies beter voluit te niezen dan het binnenmonds te proberen te houden. Wist je dat wij het enigste diersoort zijn dat snuit en de nies inhoud. Niezen binnensmond schijnt niet zo geweldig te zijn voor je bloedvaten in het hoofd. Er komt dan z’n kracht op te staan dat het kan knappen.
Goed hele uitwijding maar dat is wat ik weet en elke keer te horen krijg als ik een kno arts bezoek.
Laats ook nog toevallig op tv geweest bij z’n kijkje achter de schermen programma om 19.30 op ned 1.

groetjes

lon106

Het schijnt ook dat bij het ophalen van de neus de holtes minder snel dicht gaan zitten dan bij snuiten.

Als je hoofdpijn krijgt van het neus ophalen dan doe je het denk ik te hard.

M.

Dit is wel goed om te weten. Ik wist wel dat je niet je neus dicht moet doen bij het niezen omdat dan je trommelvliezen kunnen knappen. Dat andere wist ik niet!!

Zo leer je nog eens wat!

Is inderdaad even goed om te horen want dat wist ik echt niet…
Dacht altijd dat snuiten beter was dan ophalen maar zoals je het schrijft lijkt het wel alsof je weet waar je over praat dus alsnog bedankt voor de tip

liefs joyce

joyce