Snot uit de vriezer?

Vunzig onderwerp, maar het valt wel mee hoor: wat ik me afvraag: Gioia is toe aan haar eerste hapjes, van groente is bloemkool heel geschikt heb ik begrepen.
Als ik het kook en pureer, en dan porties in de vriezer doe, zou dat er dan nog weer een beetje eetbaar uitkomen? of word het idd snot? wie heeft er ervaring mee?

Ik heb wel ervaring met brocolli, gepureerd en dan in de vriezer. Toen ik 't wilde gebruiken en liet ontdooien zag het er idd zo verschrikkelijk vies en snotterig uit dat ik 't meteen weggekieperd heb. Mijn ervaring is dan ook om dit soort dingen gelijk te eten en dus niet in te vriezen. Als ik effe geen tijd had dan greep ik toch weer naar de oude vertroude olvarit (of zo iets dergelijks).

Hoi,

Wij vriezen eigenlijk alles in en het komt er niet echt als snot uit. Misschien moet je er wat water bij doen en wat olie. De olie kan geloof ik het beste erdoor doen als je het hebt opgewarmd.

Puck is inmiddels 10 maanden en ze eet zo’n beetje met de pot mee. Maar we hebben het eten steeds minder gepureerd, dus steeds grotere stukken. Mijn man kookt altijd en ik geloof dat hij het boek Kokkies wel eens gebruikt hierbij.

Groeten,
Nikki

Wat bedoel je eigenlijk met snot?
Wat in de potjes olvarit zit ziet er nou ook net bepaald lekker uit (dat vind ik dan hé)
Ik maakte altijd alle hapjes van Lucas zelf.
Zette gewoon 1 keer in de 10 dagen ofzo de stomer vol met groente (bloemkool, wortel, boontjes).
En dat ging dan de diepvries in.
Hij wilde de potjes ook niet, die vond hij niet lekker.
Ging altijd erg goed en het scheelt veel in de kosten (ook niet onbelangrijk )

Groetjes Mim

Hahaha heb je olvarit wel eens geproefd. In het restaurant waar ik werkte kregen we wel eens van die potjes om op te warmen in de keuken, voor mensen met kinderen. Ik heb het toen wel eens geproefd en me gezworen dat mijn kinderen dat niet hoefde te eten. Ik heb dus ook altijd zelf gekookt en het ingevroren. Dat deed ik trouwens ook met fruit. Ging altijd prima, maar inderdaad werd het met bepaalde dingen snat. toen deed ik er gewoon nog een extra aardappeltje in als het uit de vriezer kwam of ( voor een keertje ) een beetje appelmoes. Ik heb overigens wel Evianne een paar keer olvarit gegeven, maar dat ( behalve bruine bonen )was geen succes.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ik heb ook 1x een pan vol worteltjes en brocolli en aardappelen gekookt, gepureerd en ingevroren voor Mats, maar het was bij mij geen succes. Mats leek het vers nog wel lekker te vinden, kreeg de volgende dag een Olvarit-potje en de dag erna zo’n ingevroren prakkie. Nou hij vond het niet te eten en ik heb ook even geproefd, het smaakte en rook helemaal niet meer hoe het zou moeten, en dat na 2 dagen al! Ik heb (dwarskop die ik ben) toch nog even doorgezet, maar het laatste ingevroren potje heb ik ontdooid en zonder te eten weggegooid.

Mats ging vanaf 8 maanden 1 dag in de week met de pot mee-eten, vanaf 9 maanden 2 dagen in de week etc. Ik voegde dan gewoon wat minder zout toe.

Misschien was ik wat makkelijker met mijn tweede, maar het is ook altijd een makkelijk kind (zonder spugen, allergieen oid) geweest, dus ik durfde het wel aan om dat al zo vroeg te doen. Jens heeft precies tot zijn 1e jaar potjes Olvarit gehad en toen elke week een maaltijd meer met de pot mee.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Evianne at ook met de pot mee ( kook altijd zonder zout behalve vlees en vis ) maar ik maakte wat voor als we iets aten wat ze echt niet mocht of als extra reserve en dat vroor ik dan in.

Bij mij ging alles de stomer in, dat is wel een heel verschil.
Veel lekkerder dan koken.
Ook voor onszelf trouwens.
Lucas zijn favoriet was aardappel met sperzieboontjes en een beetje tomaat.
Fruit kun je heel goed zachtmaken (bv appel) door die te schillen en in de magnetron te zetten. Daarna de staafmixer erop. Wel even laten afkoelen, wordt heeeeeel erg heet

Groetjes Mim

Stomen gaat dus ook? daar heb ik weer helemaal niet bij nagedacht.
Ik zat aan invriezen te denken omdat ze maar van die muizenhapjes eet nog, en ivm vermoedelijke voedselallergie alles eerst apart moet eten, om wat dingen uit te kunnen sluiten.
en idd: olvarit ziet er nou ook niet echt appetijtelijk uit
ik ga eens wat proberen

Zo werkt het in een restaurant ook( ik was immers kok ). Blancheren is inderdaad de beste manier ook ivm het opwarmen. In kokend water doen en de groenten net niet gaar laten worden, maar verder laten garen bij gebruik. Daarna de groenten eruit halen en deze in ijskoud water overhevelen totdat ze helemaal afgekoeld zijn. Zo blijven ze ook mooi van kleur en smaken ze beter. Voor broccolie en dergelijke is het echter inderdaad beter om ze te stomen ( is lekkerder )en dan ook net niet helemaal gaar en weer in koud water.

staat genoteerd, soort wisselbadje voor je groenten
mijn meissie vond de bloemkool nog geen onverdeeld succes benieuwd wat ze er vanmiddag van vind.