Snoep wel maar avond ete niet

ik heb een zoon van 3 jaar en die at alleen geblendert vanaf deze week ben ik begonnen met zelf te laten eten ontbijt gaat gooed middag eten ook maar avond eten wil hij niet hij zeg snoep dus hij is nu al 2 dgagen zonder eten naar bed gegaan hoe zouden jullie dat oplossen?

Gewoon volhouden, hoe moeilijk je het ook vindt en geen snoep.
Hij gaat echt wel eten. Toetje krijgt Dylano bij mij wel altijd en heb ik bij de oudste ook altijd gewoon gegeven.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Je zou kunnen zeggen: als je je bordje leeg hebt gegeten krijg je nog een snoepje.
Je kunt zijn snoepje alvast naast zijn bordje leggen, zodat hij hem ziet.
Ook niet meer dan 1 snoepje geven, zijn buikje is immers nog vol van het eten.

Groetjes Lisan.

hoi,hoe oud is jou kindje en wat geef jij hem te eten wat is zijn ritme en zeggen als hij zijn bordje leeg eet dan krijg je snoepje dan zeg hij na2 happen klaar goed geten!! haha, ik heb een beetje een druk van me schoonmoeder ik woonde eerst met mijn drie kinderen bij mij schoonvader in en nu sinds zaterdag woon ik op me zelf en ik weet niet meer hun ritme en wat nauw genoeg is ik gaf alledrien om ste beurt geblendert eten op de arecht maar dat is raar nauurlijk je hoort aan tafel te eten en dat is voor mij ook makleijker mij kinderen als ik zelf eten geef willen ze niet eten en bij me schoonmoeder wel.en ze zei al een keer o wat zijn ze afgevallen eten ze wel goed terwijl ze genoeg binnen krijgen en hoelaat moeten ze nauw naar bed ik weet het niet meer en wat ik moet gegeven ze kregen bij me schoonvader veel snoep merk ik nu wel haha

@lindaroshan,

Dan moet je zeggen: nee, mamma zei hele bordje leeg en dan pas snoepje.
Dus snel je bordje leeg, anders haal ik het snoepje weg en krijg je helemaal geen snoepje meer.
En eten doe je inderdaad aan tafel en niet op het aanrecht.
Met elkaar aan tafel eten is juist zo gezellig.
Je kunt even gezellig kletsen en de dag doornemen. Hoe het op schoool was enz.

Jij kunt niet zo goed Nederlands he? Kan het wel lezen wat jij schrijft hoor.

Je schrijft over je schoonmoeder/vader. Waar is je man?
Hoe oud zijn je kinderen?

Je vroeg hoe laat ze op bed moeten.
Slaaptijden zijn voor iedereen verschillend.
Hier gaan de kinderen, jongste rond 6/half 7 op bed en de oudste om 7 uur.
Op het weekend eigenlijk ook rond die tijd, want ze zijn elke morgen tussen 6 uur/ half wakker en dan s avonds bekaf.

Groetjes Lisan.

quote:
hoi,hoe oud is jou kindje en wat geef jij hem te eten wat is zijn ritme en zeggen als hij zijn bordje leeg eet dan krijg je snoepje dan zeg hij na2 happen klaar goed geten!! haha, ik heb een beetje een druk van me schoonmoeder ik woonde eerst met mijn drie kinderen bij mij schoonvader in en nu sinds zaterdag woon ik op me zelf en ik weet niet meer hun ritme en wat nauw genoeg is ik gaf alledrien om ste beurt geblendert eten op de arecht maar dat is raar nauurlijk je hoort aan tafel te eten en dat is voor mij ook makleijker mij kinderen als ik zelf eten geef willen ze niet eten en bij me schoonmoeder wel.en ze zei al een keer o wat zijn ze afgevallen eten ze wel goed terwijl ze genoeg binnen krijgen en hoelaat moeten ze nauw naar bed ik weet het niet meer en wat ik moet gegeven ze kregen bij me schoonvader veel snoep merk ik nu wel haha

3 jaar oud, en dan het eten in de blender?
Gooi dat ding eens heel snel uit het raam!
Kom op, gewoon eten geven zoals het hoort.

En in een keer het roer om!
Dus, gewoon eten, en gewoon met z’n allen aan tafel zitten eten.
En natuurlijk geen gedoe over snoep.
's middags al genoeg snoep gehad, dus: einde oefening.

Wat hun ritme toen was is niet interessant.
JIJ bepaald het ritme dat het nu moet worden.
En als jij dat vanaf nu gaat volhouden, dan zitten ze zo in jouw ritme.

Laat maar zien wie er de baas is.

M.

Even voor alle duidelijk.
Je geeft jouw zoontje van 3 geblend eten en vanaf nu niet meer in de blender en vanaf nu moet hij zelf eten?
Of nog wel geblend maar zelf leren eten?
Ik kan er niet zo goed aanuit

Kindjes horen inderdaad aan tafel te zitten en bewust met eten bezig te zijn.
Houd je vast aan 1 bepaald soort regels waar je nooit vanaf wijkt.
Bvb, Geen snoep als je niks eet.
Ook niet als hij helemaal niks gegeten heeft, want dan kan je gemakkelijk denken van achja dan heeft hij toch iets binnen dus rap een snoepje, nee dus!

Mijn zoontje word in juni 2 en hij gaat steeds om 7 uur naar bed.
Ook in het weekend.

Het is moeilijk om zelf en samen met de kinderen een nieuw ritme aan te nemen.
Maar probeer het goed in te plannen en probeer het dan een tijdje zo uit.
Geen duizenden probeersels op een dag want daar kom je nergens mee.
En jij bent de mama dus jij zegt hoe het allemaal in elkaar zit en het is dan ook niet anders.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers