Snik...... dipje

Bah, heb echt even een flinke dip! Ben moe, heb hoofdpijn, Thije huilt veel en het drinken lukt nog steeds niet!!! Ben vandaag naar lactatiekundige geweest en nu moet ik met een tepelhoedje gaan voeden. Mijn tepels doen zeer doordat Thije de hele tijd eraan trekt, En maar huilen, zelfs tijdens het voeden… net als ik trouwens… Heb ten einde raad 90 cc flsvoeding gegeven, maar dat maakte niets uit. Hebben ze met 6 weken ook een regeldag???
Wie kan mij weer wat vrolijker maken!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker

Hoi Kim,

Erg vervelend voor je.
Ik leef met je mee hoor!
Ik ben niet zo op de hoogte van regeldagen.
Wat houd dat precies in?
ZouThije misschien krampjes hebben?
Sparteld hij flink met zijn beentjes?
Zou ook kunnen dat hij niet genoeg verzadigd is.
Heeft Thije ook een speen?
Hoe is het met zijn slapen?
Het lijkt mij dat als een babytje veel huilt dat die op een
gegeven moment zo moe is en in slaap valt.
Laat je nog wat horen!
Leef in ieder geval met je mee!

Groetjes Heleen. Mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 14 week

Hallo Kim

Heel herkenbaar hoor die dipjes. Heb ze ook nog wel eens.
Ik kan je ook geen advies geven omdat ik geen borstvoeding heb gegeven maar met je mee leven en het herkennen doet vaak ook wel wat toch

Meid sterkte en probeer ermaar aan te denken dat ze straks weer een leuke fase krijgen

Groet
Bianca

herkennen helpt zeker!!!
regeldagen zijn momenten dat de voeding moet worden opgeschroeft omdat ze dan meer groeien. Ze willen dan meer drinken en doordat ze dat doen word er meer melk aangemaakt. In principe een mooi systeem!
Thije heeft ook een speentje, maar dat moet hij nog echt leren. Soms gaat het goed, en soms spuugt hij deze er de hele tijd uit. Krampjes heeft hij soms, maar niet heel veel geloof ik. Met slapen is hij ook best onrustig, tenminste met inslapen. Als hij eenmaal slaapt gaat het goed, alleen vandaag niet zo!!!
Hij ligt nu lekker te slapen… heb even uitgehuild bij manlief, en dat lucht al best op!!! Ga straks lekker slapen na de voeding!! Luca is uit logeren, dus morgen wordt een slaapdagje… voeden en slapen!!!

Oh en heb me ingeschreven voor babymassage… leek me ook wel goed voor dit onrustige mannetje!
Jullie alvast bedankt voor je reactie!!!

rond 6 weken hebben ze idd een paar regeldagen.
Ik geef mijn zoontje van 2 maanden al 2 maanden borstvoeding,is nu 9 weken en heeft net weer een paar regeldagen achter de rug.
Ook hij word dan boos omdat hij meer honger heeft,meestal bied ik hem nog de 3de borst toe.
gelukkig is dat meestal zo´n 2 dagen en dan word er meer voeding aangemaakt door je borsten,meestal is het dan over.
Mika is dan ook met zijn 9 weken echt een vreetzak hoor,die eet nog zeker 10 keer per dag borstvoeding.
is dan ook met 9 weken al 7 kilo en 65 cm lang.

Ik wens je suc6 en probeer vol te houden meid,meestal is het na 2 dagen over met de regeldagen.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

ik ga gewoon ff door!!! Het slaapt nog… dus ik ga even paul de leeuw kijken… even ontspannen!!!

Hoi hoi,

Ik heb het “oei ik groei” boek en met 6 weken hebben ze een sprongetje!
Dat huilen ze veel,zijn hangerig en zoeken veel troost.
Nog ff doorbijten een paar daagjes en dan is het zo weer over!!!
Die van mij heeft het vorige week gehad en is nu weer de oude en kijkt nu veel meer om zich heen.
Moet je straks maar opletten dat hij weer verder met z’n ontwikkeling is.

Relaxe met Paul!!!

Groetjes Lies.

als het gewoon een sprongeteje is ben ik al blij!! Vannacht heeft hij best goed geslapen, 22:00 laatste voeding en om 3:00 kwam hij weer. Daarna om 6:00 en toen opeens weer om 8:00! Maar voel me al beter dan gisteren. Net lekker in bad gezeten

Hoi Kim,

Ja dat ze eerder in de ochtend wakker worden klopt ook helemaal!!
Had die van mij ook.
Hij had dan de fles om 4 uur gehad en begon om 6 uur weer te huilen…
Heel herkenbaar allemaal!!!
Dus binnen een paar dagen is het allemaal weer over hoor.

Liefs Lies.

Ha die Kim,

Gaat het nu wat beter met de kleine of huilt ie nog zo veel?
Anne huilt bijna nooit, alleen net toen was ze wakker en had
Henk haar naar beneden gehaald en ze bleef maar huilen.
Toen heb ik haar met 10 min. weer terug gelegd want ik zei:
die is nog moe.
Ze sliep meteen weer met speen in.
Verder rustige baby. (alleen ze spuugt vaak nog wat melk uit)
Laat je nog wat horen!
Denk dat de andere mailers ook wel benieuwd zijn.

Groetjes Heleen

Gaat redelijk. Hij komt niet zo vaak meer, dus dat gaat heel goed, alleen het drinken zelf is nog een drama. Ga morgen naar de huisarts om te kijken of het geen spruw is! Mijn borsten doen ook zeer, dus dat zou goed kunnen. Als het geen spruw is en er verder niets gevonden kan worden dan gaat meneertje lekker aan de fles, heb nu wel genoeg geprobeert!
Bedankt voor de reacties meiden!!

hallo kim

ik ken je dipje alleen had ik dat al heel snel met borstvoeding ik ben er ook naar 2 weken al mee gestopt vind het knap dat je het zo lang al volhoud ik vind dat namelijk lang …
ik heb een postnatale depressie gehad gelukkig was ik er vroeg bij en ben ik heel snel gaan praten is ook niet echt goede moed maar wat ik wil zegge het is alleen maar goed dat je ff je dipje van je afschrijft en je zult zelf merken dat het steeds beter zal gaan met de weken
en ik las dat het al beter ging met jullie ben benieuwd wat je met je borstvoeding doet heel veel succes ermee en lees t wel weer

groetjes mirelle

heb vanmiddag een afspraak. In plaats van dat ik nou meteen mag komen, heeft ze pas om half 5 een gaatje… zeker geen bv gegeven, want dan snapt ze niet dat ik zo snel mogelijk geholpen wil worden!!! Nou ja…

Thije heeft vannacht goed geslapen! 22:00 laatste voeding en om 3:30 kwam hij weer. Vind ik best netjes. Drinken gaat eigenlijk best goed hahahah, heb ik eindelijk een afspraak gaat meneer beter drinken. Maar ga toch maar… baat t niet dan schaad t niet! Houd jullie op de hoogte!

Oohja en depressies zit ook in de familie bij mij, en ik heb er ook wel wat van zeg maar. Dus als ik me rot voel dan probeer ik ook gelijk erover te praten of te schrijven in dit geval. En een paar goede gesprekken gehad met dennis, mijn man!

Hoi!

Ik heb de oudste 5 weekjes bv gegeven (beetje verkeerd gegaan door ziekenhuis) en de middelste 2 weken (kwam enorm veel) Ik ben bewust de jongste borstvoeding gaan geven, maar wel voor langere tijd. Veel tijd in moeten steken, hij kwam geregeld om het uur. Ik heb wel een aantal tips gehad, zoals blokvoeden bijvoorbeeld. Regeldagen, ja, Roman heeft zijn eigen ritme gepakt/bepaald, waardoor ook de zogenoemde regeldagen niet ‘gelijk’ liepen als in de boeken. Toch heb ik hem 9 maanden met veel plezier (ondanks moeilijke momenten) zelf kunnen voeden.

Fijnd at je in ieder geval wel goed met je man kan praten. Hopelijk kan de lactatiehulp je een hoop strohalmpjes geven om toch door te kunnen gaan! Tis niet altijd makkelijk, maar als de eerste 3 maandjes voorbij zijn, komt er toch wat meer ritme (vaak) in en gaat het toch ietwat relaxter.

Ik had zojuist al gereageerd op je andere topic en zag nu deze. Zoals al gezegd door anderen. Rond zes weken zijn er inderdaad een aantal regeldagen en ook zit er een sprongetje. Waar je echt altijd op moet letten is dat ze goed aangelegd zijn, iedere keer!!! Dat scheelt een heleboel ‘zere tepels’. Zeker als ze een aantal dagen achter elkaar vaker drinken. Volgens mij heb je daar na een maand of drie helemaal geen last meer van. Dan heeft je lichaam zich volledig ingesteld op de bv. Succes en kop op, bv geeft je ook veel mooie momenten terug! Echt waar.