Hallo,
Even een vraagje. Hoeveel leeftijds verschil zit tussen jullie kindjes?
Onze oudste is nu ruim 8 maanden en we denken er over om voor een tweede te gaan en te kijken wanneer het zo ver is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Hallo,
Even een vraagje. Hoeveel leeftijds verschil zit tussen jullie kindjes?
Onze oudste is nu ruim 8 maanden en we denken er over om voor een tweede te gaan en te kijken wanneer het zo ver is.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben zwanger van de tweede. Er zal ongeveer 20 maanden tussen zitten. We weten natuurlijk niet hoe het zal zijn en gaan, maar wij wilden niet veel leeftijdsverschil tussen de kinderen. Dat is gelukt, maar of het echt zo fijn is, moet nog blijken. Druk zal ik het wel krijgen in het begin. Allebei in de luiers. Joël moet ik ook nog geregeld ergens voor optillen. Aankleden, douchen, helpen met eten, noem maar op… er is eigenlijk nog niet veel dat hij al zelfstandig kan. En het schijnt dat de ‘nee’-fase/peuterpuberteit eraan komt. Toch lijkt het me ook erg leuk hoor. Hopelijk kunnen ze het goed met elkaar vinden. Je kunt over een paar jaar veel dingen gezamenlijk doen. Er is dan niet snel 1 te groot of te klein voor.
Ik had ook nog heel veel spullen van Joël zo voor het grijpen liggen en allerlei produkten van Zwitsal enzo nog over etc. Wel handig hoor!
We hebben wel een duowagen gekocht en een extra spijlenbed, want een peuterbed is nog niet geschikt voor onze oudste. Verder eigenlijk niks extra aangeschaft.
Succes met jullie beslissing en hopelijk verloopt alles naar wens.
Groetjes, Mariëlle en Joël

hoi
bij mij zat er tussen de eerste en de twee ruim twee en half jaar
en de derde ja haha zit 10 en 7 jaar tussen
dat was een nu of nooitje hihi
ik heb toen “bewust” gekozen toen de oudste twee was er weer voor te gaan
en ik moet zeggen dat ze super veel aan elkaar hebben
misschien omdat het twee jongetjes zijn??
maar ze spelen super met zijn tweeen
en nu nummerje drie, ja die jongens zijn zo zelfstandig doen alles zelf
maar ja dan moet je weer overal heen ,vriendjes , clubjes
dus het is altijd op een bepaalde manier "druk"
of je hebt er twee in de luiers maar je hoeft nog niet naar school ,zwemles enz
maar dan heb je b.v. weer als je net met de baby bezig bent wil de oudste iets!!
het is op alle manieren , wat je ook doet ,even je weg vinden
en het komt altijd goed
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 4 mnd

Onze oudste was 7 maanden toen ik alweer zwanger was. Vanwege mijn leeftijd wilden we niet te lang meer wachten met een 2e, dus er zit 16 maanden verschil tussen onze dametjes.
Groetekes, Sje
Wat leuk om dit zo te lezen. Julian is nu 10 mnd en wij gaan er ook weer voor. Omdat ik nog bv geef het ik geen idee of het al kan, maar we zien het wel. Er is verder geen haast bij. En als het zover is krijgt het allemaal vanzelf wel weer een plekje denk ik.
Als je borstvoeding geeft, kun je gewoon een eisprong krijgen, dus zwanger raken in de borstvoedingsperiode is mogelijk.
Groetekes, Sje
Hoi Ikkiee,
Mijn dochtertje wordt 7 augustus twee jaar en ons tweede kindje is uitgerekent op 9 juli. Mij lijkt het erg leuk dat er niet zoveel tijd tussen zit maar inderdaad
moet zoals Marielle het al eerder schreef nog blijken. Het zal best wel pittig zijn maar het lijkt me erg leuk als de kindertjes het leuk met elkaar kunnen vinden en als de leeftijd te groot wordt krijgen ze beide totaal andere intresse en zullen ze weinig samen spelen denk ik. Het lijkt me erg leuk als ze met elkaar zullen optrekken.
Wat ik ook heerlijk vind is dat Joyce nog middagslaapjes heeft zodat ik tijdens mijn zwangerschap altijd een rustmoment op de dag in kan bouwen voor mezelf,
Succes met jullie beslissing en als jullie er eenmaal voor gaan dat jullie wens maar snel in vervulling mag gaan.
Groetjes van Miranda ( mamma van Joyce )

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 13 Mar 2007 13:06:17
Hoi Sje,
Dat wist ik niet. Maar wel erg leuk om te horen. . Nu maar afwachten dan…
gr Sandra
Wij hebben altijd de wens gehad om twee kindjes een beetje dicht op elkaar te krijgen. Helaas heb ik eerst twee (vroege) miskramen gehad en nu ben ik bijna uitgerekend van de tweede. Het leeftijdsverschil is dan 22 maanden.
Natuurlijk heeft alles voor en nadelen. Onze oudste snapt nog niet echt dat er een baby komt, ze zit zelf nog in de luiers en moet nog veel geholpen en getild worden. Het zal straks dus best even een hectische tijd worden. Aan de andere kant hoop ik echt dat onze kinderen straks veel aan elkaar hebben door het kleine leeftijdsverschil. Over een paar jaar kunnen wij al leuke dingen gaan ondernemen met onze kinderen en zitten ze qua ontwikkeling niet ver uit elkaar. Ieder moet kiezen waar hij/zij zich goed bij voelt. En dan is er natuurlijk nog steeds niets zo onvoorspelbaar als de natuur, het moet ook maar lukken!
Groetjes, Sandra

Ohja, nog iets vergeten… tijdens de borstvoeding kun je zeker zwanger raken! Ik heb 14 maanden gevoed en ben dus drie keer zwanger geraakt tijdens de BV. Helaas wel twee keer een miskraam gehad, maar zwanger raken is wel mogelijk!
Groetjes, Sandra

He Sandra,
leuk je weer even te horen hier. Nog 2 dagen. Tjonge, jouw baby voelt zich ook lekker in je buik. Nog even maar en dan heb je weer zo’n klein wonder in je armen.
Succes met de bevalling en we horen het wel he?
Groetjes, Mariëlle en Joël

Hoi Sandra,
Bij jou kan het echt al elk moment beginnen, wat spannend
Lekker nog even genieten van de zwangerschap en ik wens je alvast een
goede bevalling toe.
Groetjes van Miranda

Mijn man en ik hebben op dit moment twee dochters. Eentjes van 2½ jaar oud en de andere is net 2 weken. We hebben bewust voor deze beslissing gekozen om te wachten met een twee kind tot onze eerste tenminste anderhalf jaar oud was. Zo konden we rustig genieten van onze dochter en osn leven samen. Toen Anna anderhalf was, zijn we weer gaan proberen voor een tweede kind. In de derde maand van proberen was het alweer raak, waardoor ons gezin twee weken geleden werd uitgebreid met de geboorte van ons tweede kind Leah. Omdat mijn man ik beide uit een gezin komen van drie en vier kinderen, hebben we beiden de kinderwens meegekregen van 3/4 kinderen. We zullen dus ook weer gaan proberen voor een derde kind wanneer onze jongste 1 jaar oud is.
Groetjes Elle
mama van Anna (2½jr.) en Leah (2w.)

mijn dochter is nu bijna elf maanden en ik ben over zeven weken uitgerekend van de tweede. das wel snel he!
het lijkt me heel druk maar ook leuk.
Bij mijn kids zit er 5 jaar tussen, maar een vriendin van mij is 37 weken zwanger, en haar dochtertje wordt volgende week 1

bijons zit er vier en een hsalf jaartje tussen
ik denk dat alle leeftijden de voor en nadelen heeft
benita gaat nu lekker naar school dus heb ik weer wat meer tijd voor delano,maar goed je bent uit de luiers en noem maar op en daar begin je dan wel weer helemaal opnieuw aan,kort op alkaar kunnen ze lekker met elkaar spelen ,maar goed ik zie nu dat het ook kan met zoveel jaar der tussen,dus nogmaals alles heeft zijn voor en nadelen.en denk dat dat persoonlijk is hoe iemand er over denkt
anouk nelissen
Ik had vroeger altijd dat ik ook niet zo groot leeftijdsverschil tussen mijn kindjes wilde hebben. Hooguit 2 jaar dacht ik. Toen was ik zwanger en waren het er twee. Het leeftijdsverschil is 14 minuten hihi. We weten nog niet of we nog een derde willen. 2 vandezelfde leeftijd is ook al erg druk. We zien het wel.
Hier zit er 16 maanden tussen, ik heb het als best zwaar ervaren maar dat kan ook zijn omdat ik er toen op dat moment veel alleen voor stond omdat mijn man geopereerd werd
Als ik het over kon doen had ik 2 jaar gewacht maar de natuur wilde wat anders
Tries
Bij Robin Moest in december 2 worden toen Justin in oktober geboren werd
Moet zeggen Robin kon al heel veel zelf trap op en af lopen dat had ik hem al snel aangeleerd
Verder heb ik het allemaal heel fijn ervaren
Goed het is iets drukker maar Justin was een babytje dat veel sliep dus had ik veel tijd voor Robin
Nu in december is Justin aan de beurt met mij alleen te zijn
Robin word dan 4 jaar en die gaat dus naar school
Lijkt me ook erg leuk hoor om samen wat met Justin te doen
Elke leeftijd heeft zijn voor-en nadelen.
Bij mijn oudsten zat 20 maanden, lichamelijk voor mij volgens mij geen problemen, merkte wel dat de oudste net in de leeftijd zat dat ie van alles wilde en al heel wat kon, behalve goed luisteren, vooral als ik net zat te borstvoeden. Maar verder ging het prima.
Voordeel van meer leeftijdsverschil is dat het ‘leuk’ is als je kind bewust meemaakt dat er een baby in mama’s buik zit, dat heb ik met mijn oudste bij de zwangerschap van de jongste weer meegemaakt!