Snel wakker

wie heeft er tips voor mij?

Rowan mijn zoon wordt 8 sept 1 jaar. Alles gaat prima met hem.
Hij slaapt om 10 uur tot 11.30 en van 15.00 tot 16.30.
En om 20.00 gaat hij naar boven en slaapt tot 7.00 uur.
Allemaal prima alleen als wij 's avonds naar bed gaan wordt hij heel snel wakker. Wij kunnen dus niet praten boven en alles moet muis stil gaan. Nu gaan wij dus in oktober een weekend weg met 20 man en rowan slaapt bij ons op de kamer. Noou je raad het al dit gaat een drama worden.

Wat kan ik doen om te zorgen dat rowan minder snel wakker wordt en dus beter tegen geluid kan.
Moeten we voortaan gewwon praten boven als hij slaapt en bijv gewoon douchen als hij al slaapt???

alvast bedankt

Ik denk dat dat wel het beste is ja, anders went hij nooit aan geluiden om hem heen. Wij zijn in het bgein met Joey ook heel stil geweest, gevolg was dat hij al wakker werd als we beneden de wc doortrokken!
Toen we eenmaal zelf in bed ook zachtjes praatten en gewoon gingen douchen, werd hij wel af en toe wakker, maar sliep er al gauw doorheen.
Wij zijn deze zomer een paar dagen bij mijn ouders op de camping geweest, en ik zag er als een berg tegen op wat het slapen van Joey betrof, maar hij sliep overal doorheen! Zelfs het keiharde gesnurk van mijn vader… en dat wil wat zeggen!

Lilypie

Lilypie

Wij deden ook altijd muisstil toen Jack nog jonger was, maar op een keer kwam er een collega van mijn man bij ons met een keiharde stem. Bij ons is het nogal gehorig ( oud huis) en Jack sliep overal doorheen. Ook bij onweer of met Oud en Nieuw is er niks aan de hand…
Dus wij doen nu gewoon normaal en praten ook ( zachtjes) als we boven zijn. Ik doe zelfs wel een wat kleertjes opbergen in zijn kast als hij slaapt. Hij wordt er niet wakker van!
Ik zou hem dus gewoon aan geluiden laten wennen anders zal hij dat weekend ook lekker laat gaan slapen denk ik haha

Groetjes van Christa

meiden bedankt voor jullie tips. Nu je het zeg, als het hier heel erg onweert slaapt hij er ook door heen
Maar op zijn kamertje komen als hij slaapt durf ik eigenlijk nog niet haha. We gaan het gewoon proberen vannavond

Ze moeten er aan wennen. Ik kan gewoon douchen en plassen als ze slaapt boven en ook praten is geen probleem. Ze heeft er aan moeten wennen. Gewoontegeluiden noemen ze dat. Kijk ik moet geen radio 's nachts aanzetten maar de rest kan ik gewoon doen incl wasmachine en droger aanzetten.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben nooit extra zachtjes gedaan als de dametjes sliepen. Ze zijn dus altijd al gewend aan gewone woongeluiden en worden hoogst zelden wakker van de woongeluiden in huis.

Ik ken een verhaal van mensen die zo bang waren dat hun baby wakker werd dat ze onderaan de trap hun spijkerbroek uittrokken omdat die pijpen anders tijdens het traplopen langs elkaar schuurden en de baby daar mogelijk wakker van werd.

Tja, zo went zo’n kindje nooit ergens aan natuurlijk.

Dus gewoon niet extra zachtjes doen. Het zal je uiteindelijk nog meevallen hoe makkelijk je kindje aan die geluiden went en er doorheen slaapt.

Groetekes, Sje

quote:
meiden bedankt voor jullie tips. Nu je het zeg, als het hier heel erg onweert slaapt hij er ook door heen Maar op zijn kamertje komen als hij slaapt durf ik eigenlijk nog niet haha. We gaan het gewoon proberen vannavond

Snap je helemaal!! Hier een huilbaby gehad… en we wonen in een appartement. Gevolg: ik durfde toilet niet meer door te trekken- zette telefoon uit - ging stil op de bank zitten durfde daar nog net adem te halen … en zo ging het week in week uit. Mijn man vond het vreselijk dat ik zo deed… hij daar en tegen maakte dus wel herrie en ik dan gelijk hoofdpijn als hij herrie maakte omdat ik dan zo gespannen was en bang dat Jurian daar van wakker werd. Maar het grappige is dat ze al vanaf zijn geboorte hier naast aan het bouwen (heien - vrachtwagens die af en aanrijden - radio die ik hier binnen hoor) zijn en hij daar echt niet wakker van wordt. Mijn man ging Jurian altijd nog even goed leggen voor hij naar bed ging … ik durfde niet.

Maar gelukkig na inbaker periode is hij verandert in een lief rustig ventje (niet altijd )en ga ik zelfs savonds even bij hem kijken als hij slaapt… en dat is zo’n leuk/lief/teder moment… je kleine hummel die daar heerlijk ligt te ronken. Echt meid… je MOET niet … maar doe het gerust… Jurian wordt dan soms ook wakker en dan zeg ik … mama gaat ook slapen en dan hup slaapt hij 5 minuten later lekker verder… zoooo lief!

tips: maak dus wel herrie… (jurian slaapt met herrie beter dan zonder )… als je op vakantie ben kan je evt ook een ventilator meenemen en die bij zijn deur zetten (niet op hem oid) maar dan hoort hij heel de tijd een eentonig geluid waardoor hij jullie herrie minder hoort en hij misschien wel heel goed slaapt!!

Ook wij hebben altijd gewoon onze dingen gedaan als Tim slaapt en niet extra stil gedaan ofzo. Wij hadden zoiets van hij moet maar gewoon aan de geluiden om hem heen wennen. Ik stofzuig dus ook gewoon als Tim zijn middagslaapje doet. Natuurlijk zou ik er rekening mee houden als hij nooit sliep, omdat ik dan zo nodig moet stofzuigen. Maar we doen gewoon onze normale dingen en hij heeft er nooit last van.

Gewoon dus lekker jullie gang gaan en praten, hij zal er vanzelf aan wennen. Nu kan dit niet, omdat jullie alles extra stil doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers