ZIE POST VAN 12 FEBR. VOOR UPDATE
Hoi,
Binnenkort moet mijn dochtertje, Jenda, van 4,5 maand voor het eerst naar de kinderopvang. Daarover heb ik me nauwelijks zorgen gemaakt. Ze heeft koemelkallergie en reflux, maar daar zullen ze vast wel vaker mee te maken krijgen. Maar nu begin ik door het volgende wel te twijfelen of het wel gaat lukken?!
Gisteren waren mijn ouders op visite, zij hadden Jenda drie weken niet gezien en waren natuurlijk enthousiast toen ze haar zagen.
Mijn moeder gaf haar de fles en hield haar nog even op schoot om te spelen en te knuffelen. Toen al zag ik haar gezichtje zo nu en dan betrekken. Daarna bij opa op schoot… Dat was heel even leuk, maar sloeg al gauw om in een pruillipje. (voorteken van een huilbui)
Op aanraden van ons legde hij haar in de box, toen was het helemaal mis. Ze raakte helemaal overstuur, krijste het uit. Mijn man heeft de grootste moeite gehad om haar wat rustiger te krijgen, wat amper lukte. Hij heeft haar toen op bed gelegd, waar ze verder krijste. Eventjes met rust gelaten en toen opnieuw heen om haar het speentje te geven. Met een half uurtje sliep ze toen. '
De volgende voeding heb ik zelf gegeven, om de rust te bewaren.
Daarna griste oma Jenda van m’n schoot (goed bedoeld, maar ga er toch wat van zeggen) om met haar te spelen. Opa er weer bij. Hoop heisa… resultaat Jenda weer helemaal overstuur en van de kaart. Het koste mijn man weer behoorlijk wat moeite om haar rustig te krijgen. Mijn ouders waren inmiddels vertrokken. Jenda was gekalmeerd en heeft daarna nog eventjes rustig op haar kleed liggen spelen.
Jenda is snel overprikkeld. Bij de kinderopvang zijn natuurlijk heel veel kinderen en dus veel geluiden en mensen. Ik ben bang dat ik na afloop van zo’n dag een kind terug krijg wat totaal overstuur is. Ik weet niet of ik er goed aan doe. Misschien valt het mee, maar Jenda kennende denk ik niet dat het mee gaat vallen. In de winkel vind ze niet leuk, bij mijn schoonvader is het ook negen van de tien keer mis… helemaal overstuur.
Ik merk aan haar dat ze niet tegen zoveel prikkels kan. Ik ga ook met haar babyzwemmen. Dat vind ze leuk, maar niet wanneer er veel kinderen en moeders om haar heen staan. Dan komt de pruillip tevoorschijn en volgt een huilbui. Ik moet op ‘veilige’ afstand blijven van de rest.
Wat moet ik hier nu mee? Is er iemand die met een soortgelijke situatie te maken heeft gehad?
Groetjes Desiree
Gewijzigd door - Demia op 12 Feb 2010 18:34:08
Gewijzigd door - Demia op 12 Feb 2010 18:34:26
Gewijzigd door - Demia op 12 Feb 2010 18:35:29