Snel overgeven, wie ook?

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Milou heeft al sinds ze een maand of 6 is dag ze snel overgeeft als ze geen zin meer heeft om te eten. Nu is het de afgelopen twee weken helemaal een drama omdat ze een beginnende longontsteking had en erg veel moest hoesten. Na het eten moet ze vaak zo diep hoesten, dat alles er weer uit kwam. Nu ben ik kleinere hoeveelheden gaan geven en toen werd het minder. Gisteren heeft ze goed gegeten en niet overgegeven,
Vanochtend was het helaas weer prijs. De pap ging redelijk, maar de fruithap, daar had ze niet zo’n zin in. Omdat ze de laatste 2 weken al niet zo veel heeft gegeten, wilde ik graag dat ze de fruithap op zou eten…ik vrees dat ik teveel heb aangedrongen. Nu bij het laatste beetje begon ze te hoesten en hoppa…alles er weer uit Ik baal dan zo enorm van mezelf!! Ik ben bang dat ze dadelijk een " eetprobleem" ontwikkeld of zo.

Zijn er meer moeders waarvan de kindjes snel overgeven en is dit erg?!
Ik heb me nu voorgenomen om echt niets meer te geven als ze aangeeft niet wil eten, maar ze drinkt ook nooit veel…max 120 ml per dag aan sap. Daarom wil ik graag dat ze in ieder geval wel fruitpap/yoghurt e.d. eet…

Ik zou graag van andere moeders horen of jullie dit herkennen!

Bedankt!

sinds 6 maanden zeg je? ben je toen begonnen met iets nieuws te geven? gluten? yoghurt dus?
dit zou kunnen betekenen (hoeft niet) dat je kindgewoon wat overgevoelig reageerd op nieuwe voedingsmiddelen.
maar als ze het ook heeft bij ander eten wat ze voorheen ook kreeg kan het ook zijn dat ze in een sprong zit dan spugen ze ook wat vaker. of door tandjes kan ook. of natuurlijk alles in combinatie.
Rico heeft reflux dus hij spuugt zoiezo wel maar met tandjes meer en ook tijdens sprong meer. eigenlijk spuugde hij vanaf 6 mnd ook meer dan voorheen, maar dit denken ze ook dat het komt omdat hij andere dingen erbij kreeg die hij voorheen niet kreeg.

Ik heb niet het idee dat ze ergens niet tegen kan of zo. Net spuugde ze haar fruithap uit (zelfgemaakte) en na 30 min heb ik een potje fruit gegeven en dat blijft gewoon binnen…het lijkt wel een soort protest of zo. Daar ben ik bang voor. Ik dring het teveel op en dan is het net alsof ze zich verslikt of zo…heel naar om te zien. Ik voel me dan enorm schuldig…

ik zou stoppen als zij het aangeeft en kleiner porties aanbieden en dan iets vaker op een dag. dylano heeft het ook als hij vol zit en ik toch nog een paar hapjes probeer (is maar zelden heb vreetschuurtje) maar ook dan gaat hij hoesten en komt het eruit en is indd pas sinds hij vast voedsel kreeg.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

dat is fijn te lezen dat jouw kindje het ook heeft als je teveel eten geeft terwijl ze het niet meer willen…het is soms zo frustrerend!

Niet over het overgeven, maar over het eten: het werkt zo dat als ze honger hebben, dat ze eten. En hebben ze geen honger meer, dan geven ze zelf aan dat ze niet meer hoeven. Goed geregeld toch? Dus niet bang zijn dat ze te weinig eet, als ze zelf aangeeft dat ze genoeg heeft dan moet je gewoon stoppen en is het oké.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

het blijft lastig hoor…ik lees hier ook dat kindjes veel en goed eten en goed drinken, daar baal ik dan wel eens van dat het bij ons altijd zo lastig is

Wij hebben nu misschien goede eters maar dat wil niet zeggen dat ze dat als ze groter worden wel zijn en dan is het misschien omgedraaid.

Liefs Michelle

hier ook af en toe een lastig moppie hoor, vandaag overdag goed gegeten maar vanavond had ze er simpelweg geen zin in, ze had een half potje op en toen vond ze het mooi geweest. prima toch?! als ze niet wil eten dan niet, morgen weer een nieuwe kans. probeer echt te ‘luisteren’ naar Milou, ze geeft (zoals eerder ook al gezegd) echt aan wanneer ze vol zit en zo komt ze echt wel aan de juiste hoeveelheid voedingsstoffen.
Succes ermee en probeer je idd niet al te druk te maken, schiet jij niks mee op maar Milou ook niet.

liefs,
Rinske

hoi

ons nell is wat ze noemen een “astmababy” wat zoveel wil zeggen dat eens ze 1 jaar oud is dat hoesten weg zal zijn maar nu hoest ze dus vaak en krijgt ze veel aerosol (2x per dag) maar als ze tandjes krijgt of wat in een sprongetje zit dan is dat wat erger zoals laatst. ze moet 4 tanden krijgen, ik voel de bobbels zeer goed en dus had ze veel last van hoesten en slijmpjes met als gevolg weinig eten en moeten kokhalzen op haar eten. ik heb haar gewoon laten doen en sinds vandaag is ze serieus haar schade aan het inhalen. dus ik zou ni panikeren