Snel moe en nergens slapen

nog even een een paar vragen.

onze zoon is nu 10 weken. we bakeren hem al een week of 6 in, maar hij bkijft heel veel huilen.
we doen ook rust en regelmaat.
wat lastig is is weg gaan. nu heeft het cb 2 weken geleden gezecht dat hij oud genoeg is om nu weg te gaan, ik ehb het niet over vakantie, maar over boodschappen en dat soort dingen.

als we een poar dagen thuis zijn geweest (eigenlijk ook geen wandeing van langer dan 10 minuten) dat het best goed gaat. maar zodra ik een boodschap met hem ga doen is het daarna raak. dan begint hij veel te huilen, en dat gaat de hele middag en avond door.

ik denk dat het probleem is dat hij niet gaat slapen in de kinder wagen of maxicosi.
door dat inbakeren slaapt hij meestal wel in bed, maar dus als we weg zijn geweest(en hij dus al even niet geslapen heeft) niet.

hij is meestal ook maar 45 minuten wakker incl voeding, dan begint hij al weer moe te worden.

is het normaal dat hij zo kort wakker kan zijn en heeft iemand tips hoe we hem in slaap kunnen krijgen ergens anders dan zijn bedje?

groetjes dineke

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Hoi,

Helemaal niet gek hoor dat je kleintje maar zo kort wakker is. In het begin slapen ze gewoon heel veel. Mijn zoontje was wakker voor de fles en dan nog even boertje en even bij mij zitten en dan was hij alweer moe en ging naar zijn bedje. Dus echt heel normaal.

Ik herken heel goed wat jij zegt over het verstoren van de rust en regelmaat met het doen van een boodschap. Wij hadden dit in het begin ook heel erg met Dani. Wij bakerde hem ook in en deden heel erg ons best met rust en regelmaat. Als ik met hem boodschappen ging doen en daardoor het schema een beetje omgooide was hij gelijk in de war. Ik ben daarom de eerste periode ook veel thuis geweest. En tuurlijk echt wel eens weg met hem, maar ik probeerde dat wel te beperken. Als ik op visite ging bij familie of vrienden (was vnl familie in het begin) dan hield in de regelmaat ook daar aan. Ik gaf hem dan het flesje daar en wanneer hij moe was daar slapen. Zijn bedje en de kinderwagen waren voor hem de slaapplekken. Toen hij nog klein was sliep hij dus ook goed in de kinderwagen.

Ik moet zeggen dat ik er best baat bij heb gehad dat ik die rust en regelmaat goed heb volgehouden en ook echt mijn schema aanpaste aan zijn ritme. Niet iedereen zal het hier mee eens zijn, maar bij sommige kindjes is het echt nodig en dit was bij Dani ook het geval. Nu is het een kindje wat goed slaapt en goed zelf in slaap kan komen. Ook op het KDV slaapt hij goed . Tuurlijk hebben we weleens een wat mindere dag, maar over het algemeen gaat het erg goed.

De leeftijd speelt natuurlijk ook mee. Jou zoontje is nog zo jong…het zal straks allemaal beter worden. en de tijd en energie die je er nu in steekt werpt straks echt zijn vruchten af.

Succes ermee!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi hoi,

ik ben nu 2 dagen bezig met inbakeren en de rust en regelmaat hadden we eigenlijk al wel. Weet dus niet of ik hierover echt mee kan praten, maar mij is geadviseerd om na de voeding, ff knuffelen en het spelen in de box, gewoon je kindje in te bakeren en dan in de wagen… ze zijn toch gewend om ingebakerd in slaap te vallen… ik heb het zelf vandaag geprobeerd en ze slaapt niet diep ingebakerd in de wagen, maar ze slaapt wel… en als ze wakker is is ze rustig… was pas bij de volgende voeding weer terug thuis, toen weer gevoed, knuffelen, spelen, naar bed en nu slaapt ze extra diep, ws ook omdat ze in de wagen niet diep heeft geslapen… misschien iets langer doorlopen met de wagen zodat hij/zij wel in slaap kan vallen en bij thuiskomst gewoon laten slapen in de wagenbak… bij mij is het nog wel brullen na het inbakeren en dan in bed, maar gelukkig is ze makkelijker troostbaar (ong 20 minuutjes totaal) en dan valt ze lekker in slaap… nog niet helemaal ideaal, maar merk wel dat ze uitgeruster is! Ik ga dit zeker te weten volhouden! Zelfs mijn dochtertje van 6 merkte dat haar zusje minder huilt (nog wel te veel naar haar zin natuurlijk hahaha)!!

Dus ingebakerd in de wagen misschien?!

S6 en grtz Von

Lilypie

Lilypie

hier was het een kwestie van wennen. ik ging om de dag met Lindsey naar buiten en dan idd net als jij eerst 10 min. bleef ze lekker rustig een paar keer, dan bleef ik iets langer weg en zo steeds een beetje meer. begin desnoods met dit 's ochtends te doen, dan heeft hij iets langer de tijd om tot rust te komen voor de avond. hij ziet, hoort en ruikt buiten natuurlijk weer een hoop nieuwe dingen dan in huis. dit zijn allemaal prikkels die hij weer moet verwerken.
Lindsey is ook altijd al een grote slaapkont geweest, mijn idee is dat daar niks mis mee is, op een gegeven moment wordt dat heus minder.

liefs,
Rinske

soms moeten we ook gewoon weg, c of naar de ostheopaat. en zelfs een boodschap doen is al snel 1 uur weg met de kinderwagen.
ik heb nog gedacht om hem thuis in zijn wagen of maxicosi in slaap te laten vallen (ten minste proberen)

[img]http://by.lilypie.com/LYn6p2.png" alt=“Lilypie Kids birthday Ticker” border=“0” />

Morgan was wel stil in der wagen maar ook wel heel onrustig. Ook zij had kiss. Ze is met 10 weken behandeld toen. En toen ging het ook een stuk beter.

Groetjes,

Michèle

Lars huilde in het begin ook veel en met 2 weken hadden we hem eens laten slapen in een hydrofiel luier en hij sliep meteen 3uur , wat we niet hadden meegemaakt. Sindsdien ingebakerd, eerst in de luieren, toen in de zak. Ook strak het regelmaat van voeden, spelen slapen aangebracht. Ook zijn we met 3,5 week al bij de osteopaat geweest, hij bleek geen kiss te hebben maar wel veel spanning in zijn lijf. Na de eerste behandeling merkte ik al verschil.
We zijn wel eens weggeweest savonds, maar dat was geen succes, daar niet slapen en thuis nog heel lang huilen. Was ook strak in het ritme.
Ik zat de eeerste maanden ook veel thuis. Wat je kunt proberen is hem ingebakerd en al in de wandelwagen leggen, misschien valt hij dan in slaap. en als hij niet slaapt in een stilstaanden wagen, dan maar een poos langer door blijven lopen tot de volgende voeding.
succes
En dat hij nog veel slaap nodig heeft, dat is normaal hoor.

lijkt wel of je mijn verhaal schrijft haha
met mirte precies hetzelfde. van de week uitgeprobeerd om 2 dagen niet weg te gaan en strak schema te houden. en ja hoor zonder te mopperen sliep ze zelfs meteen. Ga ik even een blokje om, valt ze in slaap in de wagen maar zodra ik thuis kom wordt ze wakker en is ze helemaal uit haar doen. Als ik haar dan meteen in haar bedje leg is het ook paniek en heb ik tot savond’s een lastig en oververmoeid kindje. Soms kan het niet anders en weet ik van te voren dat het huilen is.
Ze is heel prikkelbaar en moet alles verwerken.
Ook zij wordt ingebakerd. as maandag ga ik voor 1ste keer naar osteopaat, ben wel benieuwd!
Mijn oudste nu 2 jaar, had dit precies hetzelfde ging ook ontroostbaar huilen als ze moe was of prikkels moest verwerken. Eerste maanden waren toen ook echt niet leuk! veel thuis etc. maar na 3 maanden was het over toen ze langer wakker was. dan gingen we in de wakkere tijd weg en konze toch gewoon in haar ebdje slapen. want ze sliep ook nergens anders dan in haar bedje!

hoplijk doet de osteopaat maandag wonderen!

groetjes gytha

zou inderdaad erg fijn zijn dat het beter gaat na de ostheopaat!
ik zal voor je duimen!

liefs,
Rinske

Hoi hoi,

ik ben vandaag zelfs 2 keer met de wagen weggeweest, hetzelfde ritme aan gehouden en gewoon als ze moe werd ingebakerd… ze viel gewoon in slaap! De slaapplaats maakt voor Lisa denk ik niet zoveel uit, als het ritme en regelmaat maar hetzelfde is… al ingebakerd in de wandelwagen geprobeerd vandaag toevallig?

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

ja timo die valt dus niet in slaap in de auto of wandelwagen.
we hebben en nog niet ingebakert geprobeerd dus dat zou nog kunnen.
eigenlijk wilde we stoppen met inbakeren toen hij zijn eerste prikjes kreeg, omdat we toen toch niet mochten inbakeren. 2 dagen ging het super goed, hij veel meer lachen en zo. daarna compleet alles weer fout. dus nu bakeren we wel weer in met slapen in zijn bedje.

wij wild eigenlijk alleen maar inbakeren in zijn bedje doen zodat hij dat echt daarmee assosieert, maar misschien moeten we het toch proberen met wandelen. hoe warm kleden jullie de kids dan aan?

vandaag zijn we ook weggeweest (mijn vader had een parachute sprong cadeau gekregen van ons). hij is wel de hele tijd wakker geweest, maar heeft maar af en toe gehuild.
thuis, nog iets eten gegeven (maar 40 cc gedronken, hij had een uurtje daarvoor wel de borst gekregen) en toen in bed, wel huilen, maar snel stil, na 1 uur en 15 minuten al weer wakker en wel schreeuwen. na een tijdje er maar uit gehaald en toen nog meer gedronken. toen is hij echt best lang wakker geweest. 1, 15 minuten in totaal. ik wilde hem na een uurtje in bed leggen, maar dacht aan de regelmaat, dus eerst nog even de box proberen. en daar lag hij ook zo rustig. echt heel appart./
toch maar in bed gelegt omdat hij wel met zijn handje bij zijn oortje lag.
wat we wel hebben is dat timo raar drinkt, vooral 's avonds. dn drinkt hij heel gulzig, maar gaat steeds meer piepen en gaat dan echt schreeuwen, hapt wel weer heel gulzig aan en gaat dat weer schreeuwen. ik denk nu dat hij echt pijn heeft is zijn slokdarm van dat spuug wal elke keer terug komt (ook al loopt het niet zijn mondje uit) met nutriton spuugt hij veel minder, hij drinkt ook minder, maar het komt nog steeds wel wat naar boven (zo te horen)