ik vraag me af of Dylano zo snel is met zijn tanden? hij is vandaag 15 maanden geworden en hoeft alleen de laatste 4 kiezen nog. De rest heeft hij allemaal al. Weet wel dat het per kind verschilt maar dit vind ik wel heel snel
Liefs Michelle
ik vraag me af of Dylano zo snel is met zijn tanden? hij is vandaag 15 maanden geworden en hoeft alleen de laatste 4 kiezen nog. De rest heeft hij allemaal al. Weet wel dat het per kind verschilt maar dit vind ik wel heel snel
Liefs Michelle
Dylano is toch volgens mij ook een soort tweeling met Eva, want ook zij heeft al heel veel tandjes. Ik kan het niet helemaal goed zien, want mevrouw doet niet graag haar mond open voor een inspectie, maar nu ze ook hoektandjes heeft, is ze volgens mij ook bijna ‘compleet’. Ik denk ook dat dat best snel is hoor! Maar he, mag ze ook eens ergens snel mee zijn? Verder is het niet zo’n vlotte he?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Ik vind het wel snel. Erik heeft nu 9 tandjes en 3 kiesjes die gedeeltelijk door zijn. Dus hij moet nog even. Succes met poetsen!
Groetjes,
M
@Rainbow ze hebben het te druk met tandjes krijgen daarom duurt de rest allemaal wat langer Als je nagaat dat het 6 maanden heeft geduurt van het langs tafel lopen naar los lopen kan dat ook wel met de tanden te maken hebben. ( moet toch een excuus zoeken
)
@mriek Dylano vindt tandenpoetsen niet erg, hij heeft maar een keer een week of 2 moeilijk gedaan.
Liefs Michelle
Ja, tis wel snel volgens mij. Nora mist nu nog de vier kiezen en 1,5 hoektand, maar die is ook vrij snel geloof ik. Die hoektanden zijn lang aan het hannessen moet ik zeggen. Joh, lekker als ze t gehad hebben, ja toch?
Jada had geloof ik met 16 maanden alle tanden en 4 kiezen, de laatste vier laten niet lang meer op zich wachten, twee beginnen nu langzaam door te komen, bijna nooit echt drama gehad met haar tanden, maar deze grote rakkers geven haar toch wel wat problemen! Goed poetsen mama’s! en papa’s natuurlijk!
Práát me niet over tanden poetsen! Pffff. Eva heeft wel echt al een gebitje dus, maar háát tandenpoetsen. Het gaat hier echt ‘van dik hout zaagt men planken’ zeg maar. Ze werpt zich achterover en huilt alles bij elkaar. Ze is tevreden als ze zelf mag poetsen d.w.z. de borstel in haar mond kan doen. Maar wij willen wel napoetsen en dat is dramatisch! Niks helpt, ook niet zelf voordoen ofzo…Ze heeft er zo’n hekel aan! Soms ben ik bang dat ze straks lelijke tanden krijgt, want ik denk dat de borstel de tandjes maar heel even raakt en of dat genoeg is?
Groetjes Rainbow, trotse mama
@ Rainbow
Wij doen het hier wel spartaans zeg maar; na het badderen komt ze op mijn schoot achterover dan houd ik haar mond open en handen weg en poetst papa haar tanden. Het is niet anders, wij poetsen voor en zij na, en dan mag ze er wat nieuwe tandpasta op. En ze poetst nu eigenlijk best redelijk, en huilt ook niet meer als we poetsen, ze weet dat het erbij hoort!
Tim had met 15 ook alle tanden en 4 kiezen. Sindsdien niks meer, maar volgens mij moeten ze nu nog 4 kiezen. Geen idee of het snel is of niet, weet niet wat het gemiddelde is.
Wat vervelend Rainbow dat het tanden poetsen zo moeilijk gaat. Toen Tim zijn 1e tand doorkwam vond hij het tanden poetsen een paar weken leuk en daarna een drama. Hij vond het verschrikkelijk en schreeuwde het uit. Niets hielp, dus we moesten hem echt in de houtgreep houden. Nu gaat het alweer meer dan een half jaar goed en vind hij het geweldig. Hoop dat het bij Eva ook ineens over is en ze het wel leuk vind.
Groetjes,
Sandra
Morgan heeft nog steeds maar 8 tanden en dat is het. Dus zij is dan denk ik laat met tanden in de begrippenwereld.
Enne poetsen gaat hier ook op zijn spartaans. Mervin houd haar in de houtgreep en ik poets. En huilen en gillen en krijsen en op het moment dat ik zeg klaar dan is het spontaan over. Dramaqueen.
Groetjes,
Michèle
Raar, maar Nora heeft tanden poetsen nooit erg gevonden. Altijd een leuk momentje. Als ze haar pyjama aanheeft, hoort het bij haar ritueel, ze wijst zelf de tandenborstel aan en doet vrijwillig haar mond open. Als er iets op doorkomen staat, gaat ze daarna zelf nog even extra op de borstel kauwen met de tand to be.
Hebben wee maar geluk, als ik het zo lees!
Mijn tandarts was laatst in z’n gezicht gespuugd door Jada, hahahah Ik lag op de stoel, Jada boven op mij. Ik hield haar benen, en armen vast, Code haar gezicht, en mond open, nou het enige wat ze dus kon doen was spugen, en dit deed ze dan ook recht in z’n gezicht, vind het zo zielig voor die man! hahahah en nog erger, daarna vrolijk zwaaiend de kamer uitlopen, zo van; zie je wel ik krijg toch alles voor elkaar wat ik wil! hahahhhhaha
ja misschien sneller dan normaal, maar volgens mij is het melkgebitje wel compleet als ze 2 zijn. misschien duren de laatste 4 kiezen wel langer
ze krijgen toch 8 kiezen totaal he? rico heeft er 4, en 8 tanden.
ach het zal wel niet erg zijn hij is er gelukkig snel vanaf!
haha sloom
ik denk dat het niet echt uitmaakt hoor als ze met anderhalf nog geen tanden hebben ja dan zou ik me wel zorgen maken,
of dat ze met 7 maanden al een heel melkgebit hebben
zou me dan trouwens geen zorgen maken maar wel onwijs bizar vinden
Dani is denk ik ook dan niet heel snel. Hij heeft 4 tandjes boven en sindskort een 3de tandje onder. In totaal dus 7.
Wellicht zijn er nu een paar onderweg ivm koorts etc, maar dat zullen we wel zien. Ach maakt ook niet uit…
Maar als ze lekker snel zijn dan heb je het maar gehad he, haha!
Oke redelijk vlot dus gezien het schema, maar ook een heel lekker idee dat we er volgens het schema voorlopig even vanaf zijn
Liefs Michelle
Ik wou dat Sanne zo snel was met haar gebitje. Volgens mij heeft ze nu weer last van 2 doorkomende kiezen. Wat een ellende zeg. Ik kan niet wachten totdat ze allemaal door zijn. Laat haar ontwikkeling dan maar even langzaam zijn , maar die tanden en kiezen… Sanne is wel snel met haar ontwikkeling. Wat lopen etc betreft, gisteren ging ze ineens in haar handjes klappen. En zwaaien doet ze nu ook vaker.
Ik had zo gehoopt dat die kiezen tegelijk kwamen minstens 2 tegelijk, maar jammer genoeg maar 1.
Dus laat de rest maar komen.
Groetjes Carolien