Snel honger

ik heb een zoontje van 2 maanden oud.
hij heeft erg snel honger,na 1.5 a 2 uur komt hij alweer voor de volgende voeding.
zelfs met de friso extra voeding voor hongerige baby’s.
s’nachts gelukkig niet.dan kan hij zo’n 5 a 6 uur slapen.

het gaat nu zo:

hij krijgt 120 cc soms 150cc,maar drinkt overdag maar 90 cc op.heeft dan echt geen honger meer,leg hem weer op bedje,en slaapt even een uurtje en komt weer terug.
ik probeer te rekken,maar dat lukt misschien maar een half uurtje.hij krijst dan alles bij elkaar.
wat moet ik doen,word er gek van.

ybruinenberg

Ik zou even het cb bureau bellen. Wellicht kan je wat meer geven, dat kan ik niet beoordelen. Het kan ook zuigbehoefte zijn, heb je een speentje? Daar kon ik hier altijd goed mee “rekken”. Succes!

Klinkt als hoe het in het begin ging met onze dochter.
Bleek dat ze eigenlijk gewoon oververmoeid was. het lukte haar niet om overdag meer dan ca. 45 min. te slapen, precies een slaapcyclus van zo’n kleintje.
Ze slapen nl. 45 min. worden dan ff wakker en vallen dan weer in slaap, als ze dat zelf lukt tenminste. Doordat ze zo moe was dronk ze niet goed en we verwarde honger met het willen slapen.

Wij zijn toen gaan bakeren en dit heeft ontzettend geholpen. Ook heb ik toen het boek inbakeren en regelmaat van Ria Blom gekocht. Voor mij een echte eye-opener. Onze dame veranderde al snel in een dame die duidelijk veel lekkerder in haar vel zat. En doordat alles lekkerder ging lopen begon ik ook echt van haar te genieten.

In hoop dat je hier iets mee kunt.

Succes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

tjainbakeren doe ik ook al,maar nisk helpt,als hij erg boos is dan wurmt hij zich zo los.
en het klopt wel ja 45 min slapen en meneer heeft weer honger.

ybruinenberg

Klinkt eerder als een sterke zuigbehoefte hoor. Na een uur weer willen drinken en nog wel met voeding voor de hongerige baby… kan het me bijna niet voorstellen. Heb je al een speentje geprobeerd? Soms accepteren ze wel een speen van het ene merk en niet van een ander merk, dus dat is even uitproberen denk ik.
Succes hoor!

ja hij heeft al vanaf week 1 al een fobspeen,dus daar ligt het niet aan,want de speen gooit hij er dan gewoon uit.dus geen zuigbehoefte maar vreselijk honger.
want heb alles geprobeert,troosten, rekken met de tijd.niks helpt.
geef je de fles dan is hij pas tevreden!

ybruinenberg

Leeftijd

0-6 wkn 7x80 ml of 6x120 ml
6-8 wkn 6x120ml of 5x150 ml
2 mnd 5x 150ml of 180 ml
3 mnd 5x 150ml of 180 ml
4-5 mnd 5x 150 of 180 ml

90+3 schep / 120+4 schep / 150 + 5 schep / 180 + 6 schep

Aangezien hij 2 maanden is zou ik dus die minimaal 5x150 = 750 ml per dag aanhouden + schepjes fv. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat hij echt honger heeft, rond de 2 maanden worden babies iets moeilijker ook het beruchte huiluurtje steekt dan de kop op.

Advies toen ik in het ziekenhuis was met Dmitry, toen hij net 2 maand was en nog schemaloos was gewoon volhouden, dan wennen ze er het snelst aan.

Begin om een standaardtijd smorgens en pak hem gewoon maak hem wakker voor de fles bijvoorbeeld aangezien je nog op 90 zit:
7.00 120 ml + fv
10.00 120 ml + fv
13.00 120 ml + fv
16.00 120
19,00 120
22.00 120 en snachts laten komen en 120 of 60 geven en dan om 7 uur weer pakken.

Aangezien hij nog maar 2 maanden is denk ik dat je toch nog gekluisterd zit aan die nachtvoeding. Maar die wil je er natuurlijk afhebben, hoewel dat niet bij alle babies is weggelegd, zie andere forums.

Als dat goed gaat dus om de drie uur, is al een hele grote stap van 1,5/2 uur kun je het iets uitrekken naar 3 1/2 a 4 uur met wat grotere flessen.

7.00 150
11.00 150
15.00 150
19.00 150
23.00 150 = 750 en snachts gewoon laten komen, fles geven en dan om zeven uur weer pakken, net zolang tot hij door heeft dat om zeven uur de fles vanzelf wel komt! Dus snachts op een gegeven moment nog maar een halve en dan om zeven de hele, maar dit komt vanzelf wel hoor, is nu nog niet aan de orde.

Maar hoe rek je het uit tot die drie uur?

• Het kan nooit kwaad om dit te overleggen met het CB, hoewel daar de meningen ook verspreid zijn, kun je aan al die verschillende adviezen wel wat hebben, ze zijn beter afgestemd op jouw kleine aangezien ze zijn geschiedenis kennen, gewicht en lengte curve etc.

• fopspeen idd maar als hij het niet wil is dat ook snel voorbij, je kan natuurlijk verschillende types proberen.

• Boert hij wel goed? Ik heb wel eens gemerkt dat het niet overal meer normaal is om je kind tussendoor eens goed te laten boeren, was hier echt noodzaak tussendoor en naarde tijd om spugen etc te voorkomen. Toen ik zelf nog in mijn kraamtijd in het ziekenhuis was lag er ook een babietje die niet goed dronk omdat hij niet kon boeren… Dus erg belangrijk, boert hij moeilijk dan helpt het om hem niet alleen over je schouder te leggen en wat te kloppen op de rug maar bijvoorbeeld ook ondertussen met hem rond te lopen.

• Welke fles heb je? Zelfs de flessenspeen kan te maken hebben met hoe goed je kindje drinkt. Ik zweer wel bij een bepaalde fles, maar wil geen reclame maken . Kersenspenen zijn wel ideaal aangezien ze de vorm van de borst hebben etc.

• Als het nog geen tijd is probeer te rekken door een stukje te wandelen, te wiegen, voor te lezen, voor hem te zingen (als ik harder zing dan dim schreeuwt kijkt hij mij alleen nog maar verbaasd aan en blijft dan luisteren),

Dmitry sliep rond die tijd ook geen hele dagen, overdag was het een ramp! Maar sinds enige tijd heeft hij toch al overdag een aardig ritme van 2 tot 3 slaapjes die ik nog niet heb weten te ontdekken ^^ en hij is al 8 maand geweest. Het was altijd een kwartiertje/half uurtje met hoge uitzondering 2 uur.

• heeft hij wel speelgoed om naar te kijken of te voelen? Hoewel ze nog niet zo bewegelijk zijn als ze wakker zijn is alles het bekijken waard! Dmitry hield van nieuwe omgevingen, bleef hij huilen op een vastpunt in huis waar hij altijd lag dan zette ik hem met maxicosi enal bijvoorbeeld in de keuken! Hij keek zijn ogen uit en dan duurde het weer 5/10 minuten voor hij ontevreden werd.

• Rond die periode wou hij trouwens ook alleen maar zitten, niets was goed, liggen niet, in de box op het speelkleed in bed bij mama alles fout, hij moest en zal in de maxicosi zitten! gaf hem er maar een grote pandaknuffel erbij zat hij lekker aan te pluren en rond te kijken, heeft 2/3 maanden geduurd voordat die periode over was.

Het is misschien moeilijk maar probeer toch minimaal 2 1/2 uur aan te houden en het liefst 3, want dit sloopt jouw ook en hopelijk is het een paar dagen en dan is het over!

Het is heel beangstigend voor zon kleintje om naar negen maanden zo dicht bij je in je buik te hebben gezeten in een keer losgelaten te worden in een nieuwe wereld, zonder voortdurend jouwn warmte, jouwn stem, jouwn hartslag. Allemaal vreemde geluiden, vlagen van beelden, het gevoel van alleen zijn, temperatuursveranderingen etc.

Probeer ook wat rust te houden en laat je vriend/man een voeding per dag over nemen, moeder, zus vriendin etc. een keer een avond overnemen, zodat jij weer fris ertegen aankunt, want kinderen voelen echt hoe jij je voelt! en als jij helemaal kapot en gestresst etc bent en echt toe bent aan een makkelijk kind, dan worden ze juist vervelender, als jij goed in je vel zit, merkt je baby het ook en zit hij het ook. Dus vergeet niet tijd voor jezelf te nemen, hoe moeilijk het ook is.

okey,zal proberen.
en ik gebruik de timmee tippee fles,en pakt die ook zeer goed.
hoe lang duurt dat dan totdat ze die ritme hebben?

ybruinenberg

Verschilt per baby, maar over het algemeen een paar dagen zou het gewoon een keer doorzetten als ik jouw was, het hoeft niet precies op de minuut een keer 2 1/2 uur tot 3 1/2 uur is geen probleem! Maar als ik het goed heb heb je hier al eerder topics overgeopend? dus zou het echt gewoon proberen door te zetten en smorgens elke keer om dezelfde tijd pakken! Hoelaat hij snachts dan ook zijn fles heeft gehad!

Succes

Owja ik heb zelf zon fles van Difrax gekocht! heeft een kromme hals en sinds ik die gebruik heeft hij geen krampjes meer en laat hij niet meer zulke harde boeren dat de overburen hem nog bijna konden horen en is het spugen minder en slaapt hij beter.

Als dit onder reclame valt dan wordt het wel weggehaald haha, maar deze fles heeft het hier in huis een stuk gezelliger gemaakt.

Ieder doet het natuurlijk op zijn eigen manier. Maar ook ik hier een schema aangehouden. Ook het boek van Ria Blom gekocht en in een puckababy gedaan. Toen ik dat allemaal had gedaan en doorzette met het schema werkte het. Maar het is even volhouden en kost wat energie. Maar je krijgt er wel wat voor terug. Ook nu nog werkt het (meestal!). Wat ik ook gebruikte bij elke fles was Nutriton dit maakt de voeding wat dikker en raken ze wat verzadigder. Ik deed er gewoon bij elke fles paar schepjes in, hielp ook bij spugen. Misschien help het voor jou kleine ook ?

Succes

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers